Gå til innhold

Er det umulig å treffe doskåla (gutter/menn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har gjort det vanskelig for sønnen sin, får han får ofte problemer når han skal reise bort. Da holder han seg slik at han får ulage med magen. Jeg vet han gjorde fra seg i buksa nylig pga det.

Når det gjelder tånegler, så lurer jeg på hvor de blir av.. Det er sjeldent noe å klippe her på de små. De store bruker saks i allefall. Håper jeg ;)

Det må da være noe i veien med minst én av dem når de fortsatt holder på den rutinen?

Ikke negleklippingen altså, det er liksom ikke noe som foregår daglig.

• Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

6

• AneM1365380603

4

• morsan

3

• Jølsen

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En venninne av meg tørker fremmdeles sønnen sin som er 12 år. Hun klipper neglene hans også.

Upps! Hender jeg hjelper sønnen min (17) å klippe gjenstridige tånegler...

mvh

AneM1365380603
Skrevet

Det må da være noe i veien med minst én av dem når de fortsatt holder på den rutinen?

Ikke negleklippingen altså, det er liksom ikke noe som foregår daglig.

Hun er egentlig en veldig god mor på mange måter, men hun ser ikke selv at noen av tingene kan være uheldig for barna på sikt. F eks saftflaska som sønnen hadde i senga da han var liten. Hun burde jo ha lært etter tannproblemene han fikk, men nå har hun et barn til som har saftflaska i munnen døgnet rundt.

AneM1365380603
Skrevet

Upps! Hender jeg hjelper sønnen min (17) å klippe gjenstridige tånegler...

mvh

Det med negler er jo ikke det verste da :o)

Skrevet

;-)

For en stund siden så jeg et Ricki Lake-show der de hadde invitert "verdens største latsabber". En av mennene der måtte ha mora si til å tørke seg i rompa etter dobesøk. Han var sikkert rundt 30 år........

Herregud. Jeg formelig steilet i fjor sommer da en venninne av meg fremdeles tøket 8-åringen sin etter dobesøk... Mine blir 8 og 10 i løpet av året og har ikke fått hjelp på do siden de var 6-7 i alle fall.

Skrevet

Herregud. Jeg formelig steilet i fjor sommer da en venninne av meg fremdeles tøket 8-åringen sin etter dobesøk... Mine blir 8 og 10 i løpet av året og har ikke fått hjelp på do siden de var 6-7 i alle fall.

Ja, det er noen som er litt treige i vendinga ;)

Minstemor på snart fire vil så gjerne tørke seg selv, men armene er ikke riktig lange nok ennå. Innen hun begynner på skolen, så skal hun kunne det hun også ;)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Mine gutter på 39 og 9 år sitter heldigvis hjemme. I skogen, på offentlige taletter, og hos andre står de...

-prøver også å trene dem opp i å tørke opp etter seg sjøl.

''Mine gutter på 39 og 9 år sitter heldigvis hjemme.

........

-prøver også å trene dem opp i å tørke opp etter seg sjøl.''

Han på 39 bør vel snart være ferdig opptrent? ;-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Mine blir 8 og 10 i løpet av året og har ikke fått hjelp på do siden de var 6-7 i alle fall.''

Tja... sjuåringen min påstår at han ikke hæler å tørke seg sjøl. :-)

Skrevet

''Mine blir 8 og 10 i løpet av året og har ikke fått hjelp på do siden de var 6-7 i alle fall.''

Tja... sjuåringen min påstår at han ikke hæler å tørke seg sjøl. :-)

Hva gjør han på skolen da?

Gjest annlovinda
Skrevet

Gutten min på 6 år nekter plent å tørke seg bak selv, foreløpig. Han synes det er skikkelig ekkelt som han sier.

Han har nemlig prøvd.

Men han bæsjer kun hjemme på ettermiddagen, så det er ikke noe problem.

Men håper jo han snart starter å tørke seg selv da, prøver jo å overtale han til det.

Skrevet

Hvis de tisser som en spreder så er det nok ikke lett hehe. Akkurat når det gjelder under lokket, så tror jeg vi jenter også er med på griseriet. Vi tisser noen ganger ganske hardt, og det går ikke alltid rett ned vel? Det er jo ikke verst at du får dem til å vaske innimellom :) Jeg har en pakke med våtservietter liggende slik at de kan ta litt de andre her i huset også.

(det er verre å få dem til å bytte dorull, den nye setter de bare oppå den tomme, grrrr) ;)

Skrevet

Be dem sitte når de tisser, det er ikke bare Jan Thomas som gjør det.

Skrevet

Nei, det er klart at 8 år er veldig mye eldre enn 7 år.

Skrevet

Nei, det er klart at 8 år er veldig mye eldre enn 7 år.

Jeg burde selvfølgelig presisert at guttungen klarte seg selv på do fra før han begynte på skolen, altså fra før 6-årsdagen sin, men at jentungen ville ha hjelp litt lengre.

Skrevet

;-)

For en stund siden så jeg et Ricki Lake-show der de hadde invitert "verdens største latsabber". En av mennene der måtte ha mora si til å tørke seg i rompa etter dobesøk. Han var sikkert rundt 30 år........

Usj, er selv tilhenger av å ikke tilby denne luksusen til barn, gikk etter og tørket første året, men før han var 4 klarte han seg utmerket godt selv gitt!

Ikke det at jeg hadde sett på det som særlig luksus om noen hadde gjort det for meg nå da, det hadde nok blitt kategorisert som et traumatisk overgrep.

Skrevet

Usj, er selv tilhenger av å ikke tilby denne luksusen til barn, gikk etter og tørket første året, men før han var 4 klarte han seg utmerket godt selv gitt!

Ikke det at jeg hadde sett på det som særlig luksus om noen hadde gjort det for meg nå da, det hadde nok blitt kategorisert som et traumatisk overgrep.

Problemet er at mange barn rett og slett ikke har lange nok armer så de rekker ordentlig bak i rumpa for å få tørket seg skikkelig. Vanligvis er de 5-6 år før armene er lange nok.

Skrevet

Hjelper det å komme nærmere med morgenereksjon og full blære? Eller sitte for den saks skyld.

Det er det jeg lurer på ja, om det i det hele tatt er til å unngå at det blir søl?

''Hjelper det å komme nærmere med morgenereksjon og full blære? Eller sitte for den saks skyld.''

Det er vel ingen (foruten http://no.wikipedia.org/wiki/Ricky_Bruch) som pisser med ereksjon vel?

Kor gamle er forresten de "guttene" dine?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Han gjør ikke stort på skola. Ikke gjorde han stort da han gikk i barnehagen heller før han kom hjem sjøl om han da var så liten at han ville fått hjelp.

Han hadde en periode for noen uker sida der han tørka sjøl, men etter at mamma hadde vært borte noen dager på jentetur til Praha har han plent nekta å gjøre det sjøl. Og argumentet er altså at det er så ekkelt og han hæler ikke.

Skrevet

Han gjør ikke stort på skola. Ikke gjorde han stort da han gikk i barnehagen heller før han kom hjem sjøl om han da var så liten at han ville fått hjelp.

Han hadde en periode for noen uker sida der han tørka sjøl, men etter at mamma hadde vært borte noen dager på jentetur til Praha har han plent nekta å gjøre det sjøl. Og argumentet er altså at det er så ekkelt og han hæler ikke.

*Flirer* Da hadde jeg bare svart at:"Tror du at jeg hæler å tørke bæsjen din når du ikke hæler det sjøl engang?!"

Skrevet

Akk, har det samme problemet her hjemme! Mine to gutter på 9 år har det ofte travelt når de er på do, så det blir fort søl. I tillegg så går det minst 4 - 5 andre gutter inn og ut hos oss nesten daglig, så det blir fort søl ja.

Så du fikk tipset om våtservietter, det bruker vi her og. Har alltid en pakke liggende lett tilgjengelig, sånn at det er enkelt å tørke for alle som er litt uheldig. Må innrømme at jeg tørker over med en serviett flere ganger om dagen, og i hvertfall før jeg selv setter meg, og i hvertfall de dagene det har vært mange andre små gutter innom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...