Gå til innhold

Lønn - snart 8 år

Gjest vi ga oss vi da ...

Anbefalte innlegg

Gjest også en mamma

Takk :)

Koselig at noen skjønte valget vårt :)

:-)

Vi ga også ungene mobiltelefoner (våre avlagte, ja...) som en slags påskjønnelse. Det var noe de ønsket seg mer enn alt annet, og da syntes vi det var godt å kunne innfri det ønsket.

Vi stilte riktignok ett krav - det var at de skulle kunne lese og skrive tekstmeldinger først. Og gjett om de øvde... :-) Så nå har vi en på 7 og en på 5 1/2 som begge to kan både lese og skrive, både store og små bokstaver. Og begge to holder kontakten med besteforeldrene som bor et stykke unna, ved å sende koselige meldinger og bilder innimellom. Jeg ser ingen negative sider ved det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Flink jente du har!

Hm, kan ikke se det negative i dette jeg , for det første har hun jo jobbet mange dager for den 100-lappen, så tviler ikke på at det var fortjent!

Og hun sier jo at hun har nok penger, så hun er absolutt ingen grådig og bortskjemt unge slik jeg ser det.

Og jeg har ingen problemer med å forstå at hun ønsker seg rosa mobiltelefon, men hun sa seg jo veldig fornøyd med den hun fikk etter deg da, så hun er ikke utakknemlig heller.

Har en snart 8-åring selv, og kjenner reaksjonsmønsteret, hun hadde jobbet hardt for å komme et skritt nærmere mobilen, og selv om hun ikke hadde fått en lovnad om en hadde hun helt sikkert skrudd opp forventningene om en, og da er realitetene hardtslående for en liten frøken når det viser seg at drømmen kun var en drøm ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vi ga oss vi da ...

Hm, kan ikke se det negative i dette jeg , for det første har hun jo jobbet mange dager for den 100-lappen, så tviler ikke på at det var fortjent!

Og hun sier jo at hun har nok penger, så hun er absolutt ingen grådig og bortskjemt unge slik jeg ser det.

Og jeg har ingen problemer med å forstå at hun ønsker seg rosa mobiltelefon, men hun sa seg jo veldig fornøyd med den hun fikk etter deg da, så hun er ikke utakknemlig heller.

Har en snart 8-åring selv, og kjenner reaksjonsmønsteret, hun hadde jobbet hardt for å komme et skritt nærmere mobilen, og selv om hun ikke hadde fått en lovnad om en hadde hun helt sikkert skrudd opp forventningene om en, og da er realitetene hardtslående for en liten frøken når det viser seg at drømmen kun var en drøm ;)

:) koselig å lese ditt positive svar.

Er så stolt av henne atte ;), ja de andre også altså :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mener nå jeg

Jeg ser du får mye kjeft og i grunnen er jeg enig med de fleste, men av svarene du gir ser jeg også at jenta er ei go'jente. :o)

Mine får 15,- i ukelønn + litt ekstra om de hjelper til og jobber med noe (stabler ved f.eks.). Hadde de fått 100,- for å hjelpe til i hagen hadde de blitt overlykkelige!

Hæ? 15 kroner?? Det var da litt i den andre delen av skalen igjen... Får jo knapt en sjokolade til lørdagsgodt for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? 15 kroner?? Det var da litt i den andre delen av skalen igjen... Får jo knapt en sjokolade til lørdagsgodt for det.

Det kommer jo an på hva pengene skal dekke - jeg antar lørdagsgodtet kommer i hus på annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 15,- spares, lørdagsgodt får de av oss. :o) Pengene får ikke brukes til godis, men de sparer dem en stund og kjøper så noe for dem, enten noe de har spart til (sammen med bursdags- og juelgaver) eller at vi tusler opp til lekebutikken og titter litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...