Gå til innhold

Barnehagevogn?

Gjest sostupidmom

Anbefalte innlegg

Gjest sostupidmom

Babyen min begynner i barnehage når hun er ca. 8-9 mnd. Det jeg lurer på er et par ting. Når er babyen stor nok til sportsvogn? Og når for stor til bagvogn? Bagen i vogna mi er ikke så stor. Og Når er hun stor nok til å sitte i sånn stor sittestol for å spise?

Og ang. barnehage, hva slags vogn egner seg å ha med her? De skal jo ha formiddagslurer regner jeg med, sover de da i sin egen vogn, eller har de senger der? Og hva slags vogn er mest hensiktsmessig å ha i barnehagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tatjana

I "vår" barnehage - dvs den som mine unger gikk i når de va under tre år - kunne vi velge. De hadde senger inne, men vi kunne også ta med vogn som barna sov i. Av mine tre er det bare den yngste som i noen grad sov i vogn i barnehagen. Jeg sendte med sportsvogn. Den var av en slik type der ryggen kunne legges helt flatt. Vi brukte voksipose om vinteren.

Jeg har lest her inne om flere som kjøper en billig, brukt bagvogn til å ha stående i barnehagen. I "vår" barnehage hadde de ikke plass til å ha vogner stående, så vi måtte dra dem frem og tilbake uansett, men det er jo et tips å ta med seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og når for stor til bagvogn?''

Kommer an på bagen, for her er det store forskjeller på lengden (ihvertfall var det det dengang vi hadde barn i vogn), pluss at det har betydning om man i tillegg til barnet også må ha plass for skinnpose eller lignende (altså alder i forhold til årstid).

''Og Når er hun stor nok til å sitte i sånn stor sittestol for å spise?''

Når hun klarer å sitte selv, f eks på gulvet.

''Og ang. barnehage, hva slags vogn egner seg å ha med her? De skal jo ha formiddagslurer regner jeg med, sover de da i sin egen vogn, eller har de senger der? Og hva slags vogn er mest hensiktsmessig å ha i barnehagen?''

Som Tatjana skriver om så har vi også hatt valgmuligheten i de bhg'ene vi har brukt. I den første kunne vi la vogn stå igjen der, og da kjøpte vi en eldre vogn til det. Da han var 2 år byttet vi bhg, og da måtte vogna tas med hjem hver dag.

I begge tilfeller brukte vi her sportsvogn, fordi han for lengst hadde vokst ut av bag (var 14 mnd ved barnehageoppstart).

Vårt barn sov aldri inne til dagluren, verken i bhg eller hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Når er babyen stor nok til sportsvogn?''

Vi brukte sportsvogn fra første dag for lillemor. :o) Men hun satt ikke oppreist i den før hun var 10 mnd tror jeg, hun var ikke så glad i å sitte.

Mine var 5-6 mnd da de begynte å sitte i høystol, men de sitter jo ikke mange minuttene i gangen til å begynne med da.

''Og ang. barnehage, hva slags vogn egner seg å ha med her? De skal jo ha formiddagslurer regner jeg med, sover de da i sin egen vogn, eller har de senger der?''

Poden hadde seng i den lille barnehagen han gikk i, i den større barnehagen sov de helst ute i vogner, men noen sov inne på madrass på golvet også. Vi brukte bare den vanlige sportsvogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør undersøke med barnehagen om hvilke rutiner de har for det med soving.

I de to barnehagene jeg har hatt unger i sovealder, har jeg ikke hatt med vogn, da barnehagene har hatt både egen vogner og senger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Når er babyen stor nok til sportsvogn?''

Vi brukte sportsvogn fra første dag for lillemor. :o) Men hun satt ikke oppreist i den før hun var 10 mnd tror jeg, hun var ikke så glad i å sitte.

Mine var 5-6 mnd da de begynte å sitte i høystol, men de sitter jo ikke mange minuttene i gangen til å begynne med da.

''Og ang. barnehage, hva slags vogn egner seg å ha med her? De skal jo ha formiddagslurer regner jeg med, sover de da i sin egen vogn, eller har de senger der?''

Poden hadde seng i den lille barnehagen han gikk i, i den større barnehagen sov de helst ute i vogner, men noen sov inne på madrass på golvet også. Vi brukte bare den vanlige sportsvogna.

''Vi brukte sportsvogn fra første dag for lillemor. :o)''

Nå tok jeg meg selv i å plutselig tenke "Men Lillemus har da ikke tre barn??"

Blitt så vant til å høre om Snuppa, "lillemor" var liksom et helt nytt barn følte jeg, hehe :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...