Gå til innhold

Er dette dyreplageri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ligger veldig lavt hos meg òg, men at noen får seg til å gjøre det, er over min forstand....

Enig i det, men det er mange fjollete folk der ute...

• Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

22

• morsan

7

• Lillemus

6

• Bookworm

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest minnah
Skrevet

Jeg ville ikke hatt ørepynt på min hund, men dersom hunden ikke springer overalt alene, med fare for å henge seg opp, gjør et vel ikke hunden noe.

Det er vel like mye menneskeplageri å ha piercing på tungen, clitoris f.fl. steder.

"Det er vel like mye menneskeplageri å ha piercing på tungen, clitoris f.fl. steder."

Jeg ser vel ikke for meg at det kom en "hullmaker" løpende etter dem og stakk hull i disse kroppsdelene mot vedkommendes vilje.. ;-)

Skrevet

"Det er vel like mye menneskeplageri å ha piercing på tungen, clitoris f.fl. steder."

Jeg ser vel ikke for meg at det kom en "hullmaker" løpende etter dem og stakk hull i disse kroppsdelene mot vedkommendes vilje.. ;-)

*knegg*

Gjest minnah
Skrevet

Jeg synes også klær på hund er patetisk, og ørepynt, ærlig talt, synes det er horribelt.....

;)

En kinesisk nakenhund ute i minusgrader uten klær på - dét er dyreplageri :-(

hidi, the scorpion
Skrevet

Direkte dyreplageri vil jeg ikke si det er, men misforstått dyrehold og idioti, vil jeg nok strekke det til. Slike "inngrep" i dyret for at det skal se fint ut i menneskers øyne, kan jeg ikke forstå meningen med. Hva er poenget med dyreholdet.

Emig med deg!

hidi, the scorpion
Skrevet

En kinesisk nakenhund ute i minusgrader uten klær på - dét er dyreplageri :-(

Selvfølgelig!

Skrevet

Ja, jeg er enig i at øredobber på hunder er fullstendig fjollete og totalt unødvendig, og at det derfor ikke rettferdiggjør selv den forholdsvis lille smerten/ubehaget ved å lage hullet.

Men samtidig er det ikke _dyreplageriaspektet_ ved dette som jeg synes er mest iøyenfallende. Jeg har sett såpass mye på Animal Planets programmer om dyrepoliti etc til å se at øredobber på hund ligger temmelig lavt på dyreplageriskalaen.

Så det er ikke bare jeg som sitter og snufser meg gjennom ASPCA Houston om kveldene? Det er helt grusomt å se hva folk er i stand til å gjøre med dyr!

hidi, the scorpion
Skrevet

Så det er ikke bare jeg som sitter og snufser meg gjennom ASPCA Houston om kveldene? Det er helt grusomt å se hva folk er i stand til å gjøre med dyr!

Me too:(

Orker ikke å se alt engang....

Skrevet

Huff det er helt utrolig.

Men det er herlig å se hvor bra det ofte går med dyrene etterpå. Og hvor utrolig snille og tillitsfulle hunder som har levd under de skrekkeligste forhold kan bli! :-)

Skrevet

Latterlig, idiotisk og fullstendig unødvendig. Skjønner ikke hva som foregår mellom ørene på enkelte dyreeiere!

hidi, the scorpion
Skrevet

Latterlig, idiotisk og fullstendig unødvendig. Skjønner ikke hva som foregår mellom ørene på enkelte dyreeiere!

Ikke jeg heller...;)

Skrevet

Dyreplageri: Nei, ut fra mine begreper om hva dyreplageri er, nei... Synes faktisk ikke det er verre at man lager hull i ørene på en hund enn at man gjør det på barna sine.

Totalt unødvendig og bare fjollete: JA!!! Skjønner overhodet ikke poenget:-)

Gjest Litt sjokka
Skrevet

Dyreplageri: Nei, ut fra mine begreper om hva dyreplageri er, nei... Synes faktisk ikke det er verre at man lager hull i ørene på en hund enn at man gjør det på barna sine.

Totalt unødvendig og bare fjollete: JA!!! Skjønner overhodet ikke poenget:-)

''Totalt unødvendig og bare fjollete: JA!!! Skjønner overhodet ikke poenget:-)''

Haha, pussig at du ikke mener det samme om hull i ørene på barn. ;-)

Skrevet

''Totalt unødvendig og bare fjollete: JA!!! Skjønner overhodet ikke poenget:-)''

Jeg mener det samme om hull i ørene på barn.

Gjest Litt sjokka
Skrevet

Jeg mener det samme om hull i ørene på barn.

Men ikke Bookworm...

Skrevet

Regnet med at den skulle komme, ja...

Gjest Litt sjokka
Skrevet

Regnet med at den skulle komme, ja...

Du møter jo deg selv i døra. Du synes ikke det er noen forskjell på å gjøre det på barn og dyr, men at på DYR er det fjollete og unødvendig...

Skrevet

Du møter jo deg selv i døra. Du synes ikke det er noen forskjell på å gjøre det på barn og dyr, men at på DYR er det fjollete og unødvendig...

Jeg mente at det ikke var dyreplageri å la hunder å hull i ørene - og det står jeg på. Jeg mener heller ikke at det er barnemishandling å la barn få hull i ørene.

Jeg har heller aldri sagt at det er nødvendig og ikke fjollete med hull i ørene på små barn, men jeg mener det er ok. Dette har med kultur å gjøre. De fleste kvinner i verden, faktisk, har hull i ørene. Dette blir sett på som normalt, selv om normen i den vestlige verden er at ikke babyer får hull i øra. Hadde hunder fra den tiden de ble temmet hos menneskene blitt pyntet i ørene, så hadde dette sikkert også blitt akseptert nå...

Det jeg hovedsakelig kommenterte i "hull i ørene på små barn"-tråden var noens (husker ikke om det var dine) uttalelser om at det en viss foreldretype som gjorde dette "mot" barna sine, og at man kunne finne andre uheldige trekk ved disse foreldrene. Jeg kommenterte da at jeg kjente noen som hadde latt sine barn få hull på 1-årsdagen, og at disse var "normale" foreldre. Jeg selv har aldri "påtvunget" mitt barn hull i ørene, før hun var stor nok til å ytre ønske om dette selv (fordi "alle andre" hadde det).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...