Gjest vil gjerne hjelpe Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 En bekjent av meg skulle rygge ut av gårdsplassen sin. En taxi kom forbi i stor fart (30-sone) og det endte med kræsj.Hadde ingen mulighet for å oppdage taxien, siden den kom så fort. Er det alltid slik at den som rygger får feilen? Min bekjente frykter nå at han mister bonusen på forsikringen, siden taxisjåføren ikke ønsker å gjøre opp privat. Det er ikke snakk om store skader på taxien. Min bekjentes bil ble ikke skadet i det hele tatt. Finner ikke noe info om dette på nettet. 0 Siter
Lillemus Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 Med mindre han kan bevise at taxien holdt for stor fart så ligger han nok tynt an ja. 0 Siter
Gjest mandolina Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 Han kan gjøre opp med forsikringsselskapet etter at de har dekket reparasjonen på taxien, så mister han ikke bonus. Dvs at han betaler alt det skaden kostet, han får brev fra forsikringsselskapet i ettertid. Hilsen 0 Siter
Gjest vil gjerne hjelpe Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 Med mindre han kan bevise at taxien holdt for stor fart så ligger han nok tynt an ja. altså, det var flere vitner som så dette og de var enige at taxien holdt for stor fart. Men de har jo ikke målt farten, så det lar seg vel kanskje vanskelig bevise. 0 Siter
Gjest ikke 100% Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener at jeg har lært at den som rygger alltid får skylden .... den er pliktet til å se seg ordentlig for før en rygger .... 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 Din bekjent får skylden, dessverre, det påligger nemlig den som rygger, et spesielt hensynsansvar.... 0 Siter
Gjest forsikringen Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 ''Min bekjente frykter nå at han mister bonusen på forsikringen, siden taxisjåføren ikke ønsker å gjøre opp privat.'' Kommer an på hvor stor bonus din bekjent har, hvor lenge h*n har hatt den. Har h*n hatt 75% bonus i mer enn 5 år, så taper h*n ingenting. Hvis skaden på taxien er større enn egenandelen til din bekjent, så må da det lønne seg ..... skjønner taxi-sjåføren veldig godt, h*n kjenner ikke din bekjent, og vet jo ikke om h*n er til å stole på når det gjelder å få inn pengene .... Det er din bekjent som er skyld i hele kollisjonen, alle "ryggere" får det. 0 Siter
Atene Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 Med mindre han kan bevise at taxien holdt for stor fart så ligger han nok tynt an ja. Det hjelper ikke om han kan bevise det. Ulykken er fortsatt hans skyld. 0 Siter
mrxx Skrevet 24. april 2008 Skrevet 24. april 2008 Din bekjent sitter i saksa, har han rygget så har han rygget dessverre. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 25. april 2008 Skrevet 25. april 2008 altså, det var flere vitner som så dette og de var enige at taxien holdt for stor fart. Men de har jo ikke målt farten, så det lar seg vel kanskje vanskelig bevise. Og den som rygger får alltid skylda, så why bother? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.