Gå til innhold

Skyldsspørmål ved kollisjon

Anbefalte innlegg

Gjest vil gjerne hjelpe
Skrevet

En bekjent av meg skulle rygge ut av gårdsplassen sin.

En taxi kom forbi i stor fart (30-sone) og det endte med kræsj.Hadde ingen mulighet for å oppdage taxien, siden den kom så fort.

Er det alltid slik at den som rygger får feilen?

Min bekjente frykter nå at han mister bonusen på forsikringen, siden taxisjåføren ikke ønsker å gjøre opp privat.

Det er ikke snakk om store skader på taxien. Min bekjentes bil ble ikke skadet i det hele tatt.

Finner ikke noe info om dette på nettet.

Skrevet

Med mindre han kan bevise at taxien holdt for stor fart så ligger han nok tynt an ja.

Gjest mandolina
Skrevet

Han kan gjøre opp med forsikringsselskapet etter at de har dekket reparasjonen på taxien, så mister han ikke bonus.

Dvs at han betaler alt det skaden kostet, han får brev fra forsikringsselskapet i ettertid.

Hilsen

Gjest vil gjerne hjelpe
Skrevet

Med mindre han kan bevise at taxien holdt for stor fart så ligger han nok tynt an ja.

altså, det var flere vitner som så dette og de var enige at taxien holdt for stor fart. Men de har jo ikke målt farten, så det lar seg vel kanskje vanskelig bevise.

Gjest ikke 100%
Skrevet

Jeg er ikke 100% sikker, men jeg mener at jeg har lært at den som rygger alltid får skylden .... den er pliktet til å se seg ordentlig for før en rygger ....

hidi, the scorpion
Skrevet

Din bekjent får skylden, dessverre, det påligger nemlig den som rygger, et spesielt hensynsansvar....

Gjest forsikringen
Skrevet

''Min bekjente frykter nå at han mister bonusen på forsikringen, siden taxisjåføren ikke ønsker å gjøre opp privat.''

Kommer an på hvor stor bonus din bekjent har, hvor lenge h*n har hatt den. Har h*n hatt 75% bonus i mer enn 5 år, så taper h*n ingenting.

Hvis skaden på taxien er større enn egenandelen til din bekjent, så må da det lønne seg ..... skjønner taxi-sjåføren veldig godt, h*n kjenner ikke din bekjent, og vet jo ikke om h*n er til å stole på når det gjelder å få inn pengene ....

Det er din bekjent som er skyld i hele kollisjonen, alle "ryggere" får det.

Skrevet

Det hjelper ikke om han kan bevise det. Ulykken er fortsatt hans skyld.

Skrevet

Din bekjent sitter i saksa, har han rygget så har han rygget dessverre.

Gjest ChiengMai
Skrevet

altså, det var flere vitner som så dette og de var enige at taxien holdt for stor fart. Men de har jo ikke målt farten, så det lar seg vel kanskje vanskelig bevise.

Og den som rygger får alltid skylda, så why bother?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...