Gå til innhold

Er jeg myrsnipe? Ang avdelingsbytte i bhg...

UlrikkeE

Anbefalte innlegg

Jeg ville for det første satt pris på å bli spurt på forhånd om hva jeg ønsket for mitt barn. Dernest en grundig forklaring på hvorfor mitt ønske eventuelt ikke kunne etterkommes.

Jeg er enig i at det er svært uheldig at hun blir den eneste i sitt kull på denne avdelingen mens de andre får være sammen. Mener å ha lest innlegg før her på DOL der slike ting har blitt temmelig problematisk.

Synes absolutt du kan si ifra om at dette er noe du ikke kan akseptere. Litt merkelig om de bare omorganiserer på denne måten over hodet på foreldrene. Hva vil de forresten oppnå med denne omorganiseringen?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville for det første satt pris på å bli spurt på forhånd om hva jeg ønsket for mitt barn. Dernest en grundig forklaring på hvorfor mitt ønske eventuelt ikke kunne etterkommes.

Jeg er enig i at det er svært uheldig at hun blir den eneste i sitt kull på denne avdelingen mens de andre får være sammen. Mener å ha lest innlegg før her på DOL der slike ting har blitt temmelig problematisk.

Synes absolutt du kan si ifra om at dette er noe du ikke kan akseptere. Litt merkelig om de bare omorganiserer på denne måten over hodet på foreldrene. Hva vil de forresten oppnå med denne omorganiseringen?

mvh

Jeg tror de skal prøve å ha like mange unger i bhg men gjøre småbarnsavdelingen mindre. De sliter ganske mye der, med mye sykdom og en del kaos... Det er 14 unger og 4 voksne på avdelingen.

Nå skal det sies at jeg jobber på en akkurat lik avdeling i en annen barnehage, sånn at jeg ikke HELT ser hvorfor ting er så fryktelig vanskelig... Men det er nå så...

På min jobb har vi spurt foreldrene om de hadde noen ønsker med tanke på stor avdeling. De som ønsket noe har fått dette innvilget. De som ikke ønsket noe, har blitt plassert etter beste evne fra oss med tanke på det enkelte barnet og på totalsammensetningen på gruppa.

Jeg hadde ikke fått vite noe foreløpig om jeg ikke hadde spurt tilfeldig... I barnehagen hvor jeg jobber har det også vært EN 0-6 års avdeling tidligere (bhg har totalt fire avdelinger), men denne ble avviklet fordi de hadde for få å samarbeide med og den funket ikke spesielt bra. Det er noe annet hvis hele barnehagen har 0-6 års avdelinger...

Nei, jeg blir bare mer og mer skeptisk kjenner jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de skal prøve å ha like mange unger i bhg men gjøre småbarnsavdelingen mindre. De sliter ganske mye der, med mye sykdom og en del kaos... Det er 14 unger og 4 voksne på avdelingen.

Nå skal det sies at jeg jobber på en akkurat lik avdeling i en annen barnehage, sånn at jeg ikke HELT ser hvorfor ting er så fryktelig vanskelig... Men det er nå så...

På min jobb har vi spurt foreldrene om de hadde noen ønsker med tanke på stor avdeling. De som ønsket noe har fått dette innvilget. De som ikke ønsket noe, har blitt plassert etter beste evne fra oss med tanke på det enkelte barnet og på totalsammensetningen på gruppa.

Jeg hadde ikke fått vite noe foreløpig om jeg ikke hadde spurt tilfeldig... I barnehagen hvor jeg jobber har det også vært EN 0-6 års avdeling tidligere (bhg har totalt fire avdelinger), men denne ble avviklet fordi de hadde for få å samarbeide med og den funket ikke spesielt bra. Det er noe annet hvis hele barnehagen har 0-6 års avdelinger...

Nei, jeg blir bare mer og mer skeptisk kjenner jeg...

Kanskje det var personalet som burde omorganiseres i stedet....

Lykke til med å ta tak i dette.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Persille1365381127

Selvfølgelig er det forskjell i alder. Jeg tenker mer "kull" her jeg... Er jo ped.leder i barnehage selv, og har vært med på en drøss av samme type overflyttinger. Aldri har vi flyttet en alene til en avdeling i noen av barnehagene jeg har jobbet.

Hun er født i november. Bestekompisen som har flyttet allerede er født i juli. Venninna som skal bytte barnehage (men som opprinnelig også skulle på avdelingen hvor alle de andre skal) er født i august. De to andre som flyttes er født i juli og oktober...

Alle det er snakk om bor i samme boligfelt (altså et vanlig "villastrøk" og sogner til samme skole.

Ja, jeg sier ikke at det er sånn hos dere - jeg sier bare at det _kan_ være grunner til å splitte ett kull :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...