Gå til innhold

Thuja or not thuja, that's the question

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det skal hekkes i løpet av sommeren. Rent bortsett fra at thujaen er i ferd med å gå av moten (det driter jeg tynt i), er det noen som har gode/dårlige erfaringer med kvasten?

Skrevet

Kvasten er ok .Har god erfaring her på østlandet.Viktig å vanne godt på våren,ellers kan den bli litt brun i fargen.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Bare pass på at den ikke får vokse som den lyster. Vi sliter med noen svære beist etter bestemora til sambo her, fulgte med tomten, og de må bestå så lenge hun består.

Den ene ble dog litt mindre i fjor, da vi beklageligvis rygget på den med traktor. Sørgelige greier.

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1209132102' post='3859792]

Bare pass på at den ikke får vokse som den lyster. Vi sliter med noen svære beist etter bestemora til sambo her, fulgte med tomten, og de må bestå så lenge hun består.

Den ene ble dog litt mindre i fjor, da vi beklageligvis rygget på den med traktor. Sørgelige greier.

Det er da bare å kappe knotten av den, så stopper den å vokse av seg selv? Jeg trenger noen sværinger, sånn etterhvert, så det er ikke så veldig farlig.

Skrevet

Kvasten er ok .Har god erfaring her på østlandet.Viktig å vanne godt på våren,ellers kan den bli litt brun i fargen.

Gracias! Masse vann er visst viktig. Da skal jeg bare ut å kjøpe en 100 stykker. Samt grave grøft.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det er da bare å kappe knotten av den, så stopper den å vokse av seg selv? Jeg trenger noen sværinger, sånn etterhvert, så det er ikke så veldig farlig.

Jeg aner ikke, da jeg har anstrengt forhold til hele hagen hvor dette monsteret befinner seg. Og bestemor er merkelig nok i vinduet hver gang jeg nærmer meg med ei hagesaks.

Skrevet

Gracias! Masse vann er visst viktig. Da skal jeg bare ut å kjøpe en 100 stykker. Samt grave grøft.

Da sier jeg bare,lykke til med hekken.

Skrevet

Da jeg syns 100 stykker hørtes litt mye ut (uten å vite hvor mange du trenger) ville jeg bare si fra at de skal plantes med 50-70 cm mellomrom ;)

Skrevet

har ikke thuja selv, men har hørt at de kan lett bli brune om våren pga at vårsola steiker på greiner som er tørre etter vinteren. Derfor kan det være lurt å pakke inn i strie. (høres jobbigt ut)

Skrevet

Thuja er utmerket bare man er hjemme ofte nok til at man rekker å vanne dem rikelig. Enkle og greie og vokser sykt fort.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...