nick Skrevet 25. april 2008 Skrevet 25. april 2008 Det skal hekkes i løpet av sommeren. Rent bortsett fra at thujaen er i ferd med å gå av moten (det driter jeg tynt i), er det noen som har gode/dårlige erfaringer med kvasten? 0 Siter
linnea72 Skrevet 25. april 2008 Skrevet 25. april 2008 Kvasten er ok .Har god erfaring her på østlandet.Viktig å vanne godt på våren,ellers kan den bli litt brun i fargen. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 25. april 2008 Skrevet 25. april 2008 Bare pass på at den ikke får vokse som den lyster. Vi sliter med noen svære beist etter bestemora til sambo her, fulgte med tomten, og de må bestå så lenge hun består. Den ene ble dog litt mindre i fjor, da vi beklageligvis rygget på den med traktor. Sørgelige greier. 0 Siter
nick Skrevet 25. april 2008 Forfatter Skrevet 25. april 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1209132102' post='3859792] Bare pass på at den ikke får vokse som den lyster. Vi sliter med noen svære beist etter bestemora til sambo her, fulgte med tomten, og de må bestå så lenge hun består. Den ene ble dog litt mindre i fjor, da vi beklageligvis rygget på den med traktor. Sørgelige greier. Det er da bare å kappe knotten av den, så stopper den å vokse av seg selv? Jeg trenger noen sværinger, sånn etterhvert, så det er ikke så veldig farlig. 0 Siter
nick Skrevet 25. april 2008 Forfatter Skrevet 25. april 2008 Kvasten er ok .Har god erfaring her på østlandet.Viktig å vanne godt på våren,ellers kan den bli litt brun i fargen. Gracias! Masse vann er visst viktig. Da skal jeg bare ut å kjøpe en 100 stykker. Samt grave grøft. 0 Siter
Gjest Shira :o) Skrevet 25. april 2008 Skrevet 25. april 2008 Det er da bare å kappe knotten av den, så stopper den å vokse av seg selv? Jeg trenger noen sværinger, sånn etterhvert, så det er ikke så veldig farlig. Jeg aner ikke, da jeg har anstrengt forhold til hele hagen hvor dette monsteret befinner seg. Og bestemor er merkelig nok i vinduet hver gang jeg nærmer meg med ei hagesaks. 0 Siter
linnea72 Skrevet 25. april 2008 Skrevet 25. april 2008 Gracias! Masse vann er visst viktig. Da skal jeg bare ut å kjøpe en 100 stykker. Samt grave grøft. Da sier jeg bare,lykke til med hekken. 0 Siter
Rith Skrevet 25. april 2008 Skrevet 25. april 2008 Da jeg syns 100 stykker hørtes litt mye ut (uten å vite hvor mange du trenger) ville jeg bare si fra at de skal plantes med 50-70 cm mellomrom 0 Siter
morsan Skrevet 25. april 2008 Skrevet 25. april 2008 har ikke thuja selv, men har hørt at de kan lett bli brune om våren pga at vårsola steiker på greiner som er tørre etter vinteren. Derfor kan det være lurt å pakke inn i strie. (høres jobbigt ut) 0 Siter
tonie Skrevet 25. april 2008 Skrevet 25. april 2008 Thuja er utmerket bare man er hjemme ofte nok til at man rekker å vanne dem rikelig. Enkle og greie og vokser sykt fort. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.