gjmr Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Min datter ble fokjølet når hun var tre måneder, 2 dager etter trippelsvaksinen. Dette varte lenge. Hun var feberfri og i god allmenntilsatnd om dagen, spiste godt, men hostet masse og hadde mye slim. På natte hostet hun masse, noe som avbrøt søvnen hennes ofte. Hun hostet ofte så mye at hun kastet oåå alt det hun hadde drukket av melk. Var hos legen flere ganger og hun ble lyttet på, de sa det ikke var noen lungbettenlse, men et virus som forårsaket astmatendenser. Fikk først Efedrin, uten at det hjalp særlig. Da hun en natt hadde annfall av falsk krupp fikk vi bricanyl hostesaft. Noe som hjalp henne. Hun ble gradvis bedre og etter 2 mnd var hun endelig helt frisk. Så fikk hun 2 dosen med vaksinen igjen og 2 dager etter var hun igjen forkjølet. Hun er nå 5 1/2 mnd. Denne gangen fikk hun feber og rennende/tett nese. Allmenntilstanden er ikke særlig god, slapp og sliten og drikker lite (fullammer enda). Tisser derfor lite. Har tilbydt vann, men hun vil ikke ha. Hører hun har mye slim og det raller skikklig nedi der. Det er jo ikke så lett når man er så liten og ikke får hostet det skikkelig opp. Til tider er det på kanten til å bli slik det var da hun hadde anfallet av falsk krupp. Raspende/pipende pust. Har startet igjen med bricanyl hostesaft, men syntes ikke dette hjalp noe særlig. Sist gang fikk hun en resept på Ventoline inhalsjon da vi skal snart ut å reise til sydligere strøk og gjerne vill ha noe i backup. Igår tok jeg ut denne på apoteket og gav henne en dose, noe som hjalp. Kan jeg gi henne dette igjen, eller hva skal jeg gjøre??? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gjmr Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Og kan vi bruke både ventoline og bricanyl? Eller er det smør på flesk? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Jeg vet ikke noe om Ventoline, men Bricanyl har jeg brukt både på guttungen og meg selv. Vi brukte den på guttungen når han hadde falsk-krupp-anfall, ikke forebyggende. Det samme med meg, jeg bruker den ved astma i pollensesongen, bare når jeg tetner til, ikke forebyggende på meg heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Milky Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Vi bruker ventoline og flutide (astma medisiner) til vår sønn, han begynte med det når han var 7 mnd. Både ventoline og bricanyl virker ved at det utvider luftveiene ved å få bronkial musklaturen til å slappe av, så jeg vet ikke om man kan/bør bruke begge deler, ville hørt med legen om det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.