Gå til innhold

FU:ang konf-gave, hvem gir dere til?

Anbefalte innlegg

Gjest et dilemma
Skrevet

Konfirmasjonstiden er her. Hvem gir dere gaver til? Gir dere til kusine/fetteres barn? Venners barn (som du halveis ikke kjenner) og naboer?

Ville du blitt fornærmet om ditt barn fikk gave av noen som du ikke hadde gitt gave til eks året før? Hvem skal man ta hensyn til, eller skal man ta hensyn til slike følelser når man har lyst til å gi barnet/konfirmanten gave?

Gjest Ikke alltid like lett
Skrevet

Det du spør om er virkelig ikke lett å svar på :)

Det må simpelthen vurderes i hvert tilfelle kanskje?

Vi gir til de nærmeste venners barn. Vi gir også til de nærmeste naboers barn (naboer familien har kjent i alle år eller som vi har hatt en del med å gjøre.)

Utover det så gir vi jo til fadderbarn og barn av søsken.

For vårt vedkommende så er det vel ikke noe utover disse tror jeg.

Jeg hadde jo ikke blitt fornærmet om folk gav barna mine gaver selvom jeg ikke gav deres barn. Litt av poenget er jo at vi alle skal kunne vurdere dette for oss selv, og det er desverre ikke alltid ting vurderes likt. Men jeg hadde følt meg litt "uff" over at jeg ikke gav deres barn i fjor.

Skrevet

Har bare gitt til dem som har invitert meg. (uansett om jeg har vært i konfirmasjonen eller ikke)

Men når jeg tenker etter så har jeg faktisk ikke kjent andre som står til konfirmasjon heller, så det har nok ikke vært noe tema...

Skrevet

Vi gav til nærmeste nabo i fjor eller forfjor - og til et vennepars datter (selv om vi ikke kjenner henne noe særlig)

Ellers har det ikke vært noen aktuelle konfirmanter, med unntak av et par vi har vært invitert i (som nære slektninger).

Men nå kommer det flere på rekke og rad....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...