Gå til innhold

Ned i vekt...

Anbefalte innlegg

Gjest Spis rett mat
Skrevet

Hvorfor gidder folk å skrive om hvor mye de har gått ned/opp, hva de spiser og ikke spiser. Jeg er sikker på at halvparten lyver så det renner uansett hvilken vei vekta hadde gått.

Selv har jeg aldri hatt problemer med vekt, ei heller med trening og kosthold. Veien til en normal vekt er ganske enkel.

Spis til faste tider, og hold deg til magert pålegg.

Spis mere fisk.

Hold deg i form, en trenger ikke å gå på helsestudio for å være i form.

Spis kun godterier i helgen.

Ikke spis pølser 5 ganger i uka.

Drikk øl og vin i moderate mengder.

Hold deg unna fete sauser og majonesblandinger.

Styr unna Mc Donalds ol.

Vi som er normale vektige og ikke har noen spesielle vektproblemer må også gjøre vårt for å ikke bli overvektige. Det vi gjør er at vi tenker litt på hva vi putter i munnen, og mengden.

Det nytter ikke å dytte inn på mat, for så å spreng trene etterpå, alt med måte.

Skrevet

Hvorfor gidder du å skrive om din vekt og hva du spiser og ikke spiser da?

Mary Poppins
Skrevet

Hvorfor gidder du å skrive om din vekt og hva du spiser og ikke spiser da?

lol :-)

Gjest D*lilith
Skrevet

Tror ikke det er løgn,det er godt å ha en plass å dele meninger og erfaringer : )

Skrevet

Det er frivillig både å skrive og å lese her.

Forum for Vektmestring er kanskje greit å hoppe over for den som ikke gidder å lese om andres vekt eller kosthold, akkurat som Graviditetsforum ikke er det mest interessante hvis man aldri har vært gravid og heller ikke er interessert i å bli det.

Det finnes mange mennesker med andre egenskaper, problemer og interesser enn dine. Du vil kanskje forstå det når du blir voksen.

Gjest å nei du
Skrevet

Du har ikke rett. Jeg har i alle år vært slank og overhodet ikke trengt å tenke på hva jeg puttet i munnen i det hele tatt. (Det motbeviser at _alle_ må tenke på det)

Så begynte jeg på Remeron, og mistet totalt metthetsfølelsen min og gikk en del opp i vekt. _Nå_ passer jeg på hva jeg putter i munnen, og klarer forsåvidt å stabilisere vekten, men jeg skulle gjerne gått et par kilo ned igjen.

Og så skjønner jeg ikke hvorfor i alle dager noen skulle ha interesse av å juge om hvor mange kilo de går opp og ned på et slikt nettsted, så det tror jeg faktisk ikke folk gjør. (Jeg legger ikke ut vektene mine selv, så jeg er riktignok ikke en av dem)

Skrevet

De alle fleste som har slanket seg et par ganger eller 20 vet ganske mye om næringinnholdet i mat. De vet hva de bør spise (selv om eksperter f.t. er uenige), de vet at de bør mosjonere. Likevel for blir mange altfor tykke store deler eller hele livet. Så det er nok ikke så enkelt.

Å skrive ned vekten et sted som dtte, kan gjøre det enklere for noen å tape vekt. Selv må jeg helst betale en god slump penger til en eller annen slakeklubb for å gå ned i vekt! Det holder ikke å bare spise noenlunde sunt. Jeg må følge en liste.

Jeg har en kusine som var sylslank de første 40 årene av livet, uten at hun gjorde noe for å holde vekten. Så fikk hun psykiske problemer og måtte ta piller. Da jeg traff henne igjen, hadde jeg problem med å kjenne henne att, så rund var hun blitt!

Skrevet

Nå skriver du om hva du spiser/ikke spiser også. Var det ikke akkurat det du kritiserte andre for å gjøre??????

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...