Gå til innhold

Bunadsko

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff, kom plutselig på nå at bunadskoene mine var fryktelig trange i fjor, og at jeg bestemte meg for å kjøpe nye til 17. mai 2008 - skulle gjøre det en gang bunadsko var på salg....

Og det har jeg altså glemt....

Har hatt gode sko - nå husker jeg ikke merket, men sånne skikkelige sko, og de har vært gode, men spørsmålet er altså om billige bunadsko er greie nok til bruk 1-2 ganger i året?

Hadde ikke tenkt å bruke tett under 1000-lappen på bunadsko til meg selv....

Skrevet

Jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å kjøpe dyre gode sko, når jeg hadde hatt dem på årsvis.

Har ingen tro på skaisko til 100 kr, jeg ;o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1209160071' post='3860211]

Jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med å kjøpe dyre gode sko, når jeg hadde hatt dem på årsvis.

Har ingen tro på skaisko til 100 kr, jeg ;o)

Nei, det er jo egentlig sant da.... Har hatt bunaden siden 1994, så skoene har jo ikke vært dyre totalt sett...

Hmmmmm!

Nå kom jeg på merket på de skoene jeg har hatt: Klavenes! Har holdt seg kjempefint i 14 år!

candyqueen_83
Skrevet

De billige er helt greie. Bruk heller tusen kroner på skoene du bruker til hverdags.

Skrevet

Jeg er ekstremt "sårføtt" - får gnagsår over en lav sko (sic).

Noe av de vondeste skoene jeg noensinne har hatt, er "ekte bunadssko" i skinn - fikk gnagsår så fæle at jeg blødde gjennom strømper og fikk flekk i skoa:-(

Nå har jeg skai-sko til 199 eller hva det var, kjøpt på skoringen. I farten husker jeg ikke navnet, men de har et damenavn )Anitra??). Og så har jeg kjøpt en god, myk såle i "mose" som jeg har inni - rene mosesega;-)

Det blir jo gjerne 5-6 km gåing på 17. mai, og dette har gått helt finr.

candyqueen_83
Skrevet

Noe av de vondeste skoene jeg noensinne har hatt, er "ekte bunadssko" i skinn - fikk gnagsår så fæle at jeg blødde gjennom strømper og fikk flekk i skoa:-(

Nå har jeg skai-sko til 199 eller hva det var, kjøpt på skoringen. I farten husker jeg ikke navnet, men de har et damenavn )Anitra??). Og så har jeg kjøpt en god, myk såle i "mose" som jeg har inni - rene mosesega;-)

Lurer på om det er den typen jeg også har. De er helt greie å bruke :o) Har ikke fått gnagsår.

Skrevet

Høres ypperlig ut - både for mine føtter og for mi lommebok :-)

Skrevet

De billige er helt greie. Bruk heller tusen kroner på skoene du bruker til hverdags.

Så bra! Når både du og morsan sier det samme, så tror jeg kanskje at jeg går for de billige!

Gjest Tatjana
Skrevet

Jeg har satset på dyre bunadsko. Fikk et par da jeg ble konfirmert, sammen med bunaden min, de brukte jeg til for to ar siden (23 år...). I 2006, noen få dager etter 17. mai oppdaget jeg tilfeldigvis bunadsko til halv pris så da kjøpte jeg nye. Begge de parene er/var Klaveness. Finnes ikke noe bedre.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg tenker hver gang jeg har mine billige på, at jeg skal ha nye skikkelige. Så går det i glemmeboka ;o)

Mine er for store, så det er nok der problemet ligger hos meg, jeg har ikke vokst siden siden konfirmasjonen, så jeg har for store sko, har måtte fikse bunaden. Oj, nå sporet jeg av, men mamma har billige, og synes de er helt greie.

Skrevet

Kjøper du gode bunadssko, har du dem kanskje nesten resten av livet. Jeg har noen kjempegode, kjøpt for 398,- for 20 år siden. Har aldri fått gnagsår i dem, noe jeg ofte får i andre sko om jeg går mye. Det her Algarve el.l.

Skrevet

Jeg kjøpte bunadsko da jeg fikk bunaden for 12 år siden, Klaveness. De har vært kjempegode å gå i, men nå begynner de å bli litt slitte og ser ikke så fine ut lenger. Man går jo ofte ganske mye ved bunadsanledninger, så jeg vil ikke kjøpe noen som ikke er gode å gå i. Tenkte vel å kjøpe samme merke neste gang, men har ikke lett så mye enda.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg har superbillige bunadssko (de kostet vel noe rett under tohundrelappen), og de er så behagelig at det er en fryd. Bruker dem hele 17.mai, fra tidlig morgen til sent kveld, og jeg går mye den dagen. Har ikke fått noe gnagsår i det hele tatt av dem.

Så jada, billigsko kan absolutt være brukbare.

Skrevet

Jeg har sånne Klaveness bunadssko, fikk dem sammen med bunaden til konfirmasjonen og satser på å ha dem i 20 år til. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...