Mamma07 Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Småen (6 mnd) har nå hatt avføring i hver eneste bleie i to - tre dager. Den går fra løs til litt fastere. Inneholder mye væske. Er sennepsgul i fargen og noen ganger mer over i det røde. Hun virker ikke noe plaget over det, men jeg spør for ordensskyld. Hun har nå fått en god del utslett på stompen, pga all avføringen. jeg tar den med en gang, men den virker litt sterk. Noen ganger er det full bleie og andre ganger bare en våt stripe fra en fis eller noe.. Hun får middagsglass,havregrøt,mme og barnesaft. Pleier å ha avføring annenhver dag, til vanlig... Er hun bare løs i magen eller er det noe annet? Synes det er så rart at hun ikke har vondt i magen. Eller må hun ikke det,selv om den er løs? Takker for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Hvor lenge har hun fått barnesaft/juice? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Hvor lenge har hun fått barnesaft/juice? tre- fire uker... Hun får den veldig utvannet. Er nesten ikke noe smak. Gjør det fordi hun nekter å drikke noe som helst vann. Har prøvd lenge og det er helt håpløst. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 tre- fire uker... Hun får den veldig utvannet. Er nesten ikke noe smak. Gjør det fordi hun nekter å drikke noe som helst vann. Har prøvd lenge og det er helt håpløst. Det kan skyldes barnesaften/juicen. Selv om den er utvannet, så er den veldig sur. Jeg hadde virkelig satset på vann. Hun er nødt til å venne seg til og drikke vann en eller annen gang. Heller nå enn når hun er fire år. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Det kan skyldes barnesaften/juicen. Selv om den er utvannet, så er den veldig sur. Jeg hadde virkelig satset på vann. Hun er nødt til å venne seg til og drikke vann en eller annen gang. Heller nå enn når hun er fire år. oki.. skal prøve litt mer.. Jeg sjekket nettopp middagsglassene hun har spist den siste uken. Da så jeg at den ene inneholdt sellerirot og løk. Noe hun ikke har fått før. Det er selvsagt små mengder, men er jo sterkt. Eller? Kan det være det? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 oki.. skal prøve litt mer.. Jeg sjekket nettopp middagsglassene hun har spist den siste uken. Da så jeg at den ene inneholdt sellerirot og løk. Noe hun ikke har fått før. Det er selvsagt små mengder, men er jo sterkt. Eller? Kan det være det? Jeg er enig med Glimtipper, stå på med å gi henne vann, saft er ikke sunt på noen måte stort sett. ) Kutt ut saften noen dager og se om ikke magen blir bedre. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Jeg er enig med Glimtipper, stå på med å gi henne vann, saft er ikke sunt på noen måte stort sett. ) Kutt ut saften noen dager og se om ikke magen blir bedre. Jepp, Takk for svar 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 oki.. skal prøve litt mer.. Jeg sjekket nettopp middagsglassene hun har spist den siste uken. Da så jeg at den ene inneholdt sellerirot og løk. Noe hun ikke har fått før. Det er selvsagt små mengder, men er jo sterkt. Eller? Kan det være det? Jeg betviler det. Sellerirot og løk har aldri forårsaket bleieutslett hos oss, men jeg vet jo ikke 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest les litt bedre neste gang. Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Jeg betviler det. Sellerirot og løk har aldri forårsaket bleieutslett hos oss, men jeg vet jo ikke Mente konsistensen på avføringen, sikkert! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Mente konsistensen på avføringen, sikkert! Jeg vet godt hva som står i innlegget hennes. Men siden den løse avføringen og utslettet høres ut som det kom samtidig, så må man altså se på noe som kan medføre begge deler. Jeg har aldri hørt om at sellerirot og løk kan gjøre avføringen sur. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Får hun tenner? Jeg husker enda med gru bleiene til guttungen når de første antydningene til tenner kom. Nå driver han og mister tenner, tiden går fort gitt ;o) Saften er også en mulighet, kutt den ut, og se. Og følg med på om avføringen endrer seg når du gir middagsglass av en type, ofte magene reagerer på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusi Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Mine unger hadde veldig løs mage og sår stump når de fikk tenner. Det gikk mye zinksalve i de periodene ja. Jeg har aldri opplevd at de har reagert på mat eller drikke. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Mine unger hadde veldig løs mage og sår stump når de fikk tenner. Det gikk mye zinksalve i de periodene ja. Jeg har aldri opplevd at de har reagert på mat eller drikke. Da Snuppa her var 4-5 år fikk hun kjøttsår i rumpa bare et par timer etter inntak av jordbæryoghurt! Har aldri sett på maken! Dessverre tok det noen yoghurter i barnehagen før vi fant ut hva det kom av... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma07 Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Mine unger hadde veldig løs mage og sår stump når de fikk tenner. Det gikk mye zinksalve i de periodene ja. Jeg har aldri opplevd at de har reagert på mat eller drikke. Jeg ringte legen vår, jeg. For hun har det ikke bra. Fikk beskjed om å gi blåbærsaft, farris og elplejuice 50/50 %. Ikke gi henne melk. Så skal hun ha 150 ml drikke etter hver bleie med avføring. Tenkte å dele rådene her så vet dere det hvis det skulle skje noe med deres små.. Håper hun blir bedre nå! Takk for alle svarene ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.