Gå til innhold

Hvilken stekepanne skal jeg kjøoe?

Gjest trenger tips nå

Anbefalte innlegg

Gjest trenger tips nå

Jeg skal ha meg en ny stekepanne. De jeg har er bare noen slitte teflonpanner. Min mann er en slurv når det gjelder å bruke riktige redskaper ved steking, derfor er de full av riper.

Hva stekepanne vil dere anbefale? Er det sunnere å steke i en jerngryte? Hva gir best smak på maten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han ikke gidder bruke riktige redskaper må du i alle fall kjøpe en som tåler alt. Jernpanner er fryktelig tunge og min erfaring er at man må bruke en del fett under steking, men de er gode. Foretrekker lettere panner da jeg ikke er så sterk i håndleddene så jeg får ikke til å helle fra jernpanner f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg mener jeg trenger to panner - en teflon- eller titanpanne til daglig steking og bruk og en jernpanne til blant annet steking av kjøtt. Når jeg f.eks. steker pannekaker bruker jeg begge to samtidig, og også til en del andre retter er det behov for to panner.

Teflonpanner egner seg ikke til bruning av kjøtt, de tåler ikke så sterk varme, da blir belegget ødelagt. Gjem forøvrig bort andre typer stekespader enn de av plast og tre - de egner seg godt i begge panner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mallet

Jeg har to - en jernpanne til steking og en sautepanne med høye kanter til sautering av grønnsaker etc. Skulle jeg klart meg med bare en hadde det helt klart vært jernpannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest klaymen

Vi har to jernpanner (vi hadde en hver da vi flyttet sammen ;-) og jeg bruker en av dem daglig. Jeg er veldig glad i jernpannene, eneste ulempen er at de er kjempetunge, men i praksis er det ikke så ofte man må løfte dem rundt med én hånd. Steker vi pannekaker bruker vi begge to så går det fortere :-)

Jeg har to jerngryter også, de er fine å lage gryteretter i. Og jernwoken, den brukes også mye.

Så her i huset står vi virkelig på for å få i oss nok jern ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten tvil denne http://www.lokkentrading.no/templates/08.asp?sida=1232 Nowo titanium

Beste panna jeg har hatt! Like god til pannekaker som til biff, og med avtagbart håndtak (panna kan plasseres i stekeovnen). Jeg kjøpte min på Jernia. Ikke veldig billlig, men tiden jeg hatt min Nowopanne, har jeg tidligere kommet til å slite ut tre teflonpanner. Er litt forsiktig med type redskap, men den skal tåle vesentlig mer enn teflon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil denne http://www.lokkentrading.no/templates/08.asp?sida=1232 Nowo titanium

Beste panna jeg har hatt! Like god til pannekaker som til biff, og med avtagbart håndtak (panna kan plasseres i stekeovnen). Jeg kjøpte min på Jernia. Ikke veldig billlig, men tiden jeg hatt min Nowopanne, har jeg tidligere kommet til å slite ut tre teflonpanner. Er litt forsiktig med type redskap, men den skal tåle vesentlig mer enn teflon.

Denne har vi også, veldig god. Trenger ikke noe fett når jeg steker kjøttdeilg og lign. Synes ikke den var så dyr heller, men det var kanskje kampanje når jeg kjøpte den på elkjøp, 399 synes jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofies mamma

Jeg mener at to panner er helt nødvendig hvis man skal dekke alle behov. Biff stekes best i en jernpanne. Mens ting som ikke stekes så hardt kan ha en annen type panne. jeg har en jamie olivier panne til 999,- som er alldeles super. Ingenting fester seg, trenger ikke fett, det blir ikke riper i den, kan vaskes med kost og tas i oppvaskmaskin (noe det aldri er behov for fordi den nesten er ren etter bruk). Genialt. Og den tåler høyere varme enn andre teflonpanner og den tåler stekeovn. Den er på tilbud på glasmagasin (christiania) nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to - en jernpanne til steking og en sautepanne med høye kanter til sautering av grønnsaker etc. Skulle jeg klart meg med bare en hadde det helt klart vært jernpannen.

Skriver under på denne jeg. Samme bruksområder og samme behov hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...