Gå til innhold

Det virker som alle her er så sunne! Faker dere?

Anbefalte innlegg

Gjest prix gule priser
Skrevet

Jeg jobber i matbutikk og har ekstrajobb i kiosk. Hele dagen sitter jeg og selger store megder snop og snacks og såkalt usunn mat. Selvsagt mye annet også, men i forhold til sunnhetsskalaen her inne stemmer ikke det med virkeligheten i butikken. Er jo ikke mulig å trekke konklusjoner, men kan det tenkes at dere pynter litt på sunnhetssannheten..? :)

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• Glimtipper

5

• Lillemus

4

• GeirB

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg spiser ikke så verst sunt, men ungene spiser nok ikke fullt så sunt som meg, spesielt i middagsveien. :o/ Men jeg koser meg med snop i helgene altså!

Skrevet

Nei det tviler eg på.

Det er nok ingen her inne som spiser Pizza Grandiosa, ser på Hotell Cæsar og leser Se & Hør fks.

Gjest Elextra
Skrevet

Du snakker nok om to ulike grupper mennesker - de som skriver om sunn mat og kosthold her er neppe de samme som står i kassakø med sixpacks med cola, smågodt og chipsposer.

Men du har nok likevel et poeng i at mange av oss elsker å planlegge sunne og lekre måltider, men er bedre på dette i teori enn i praksis.

Skrevet

Nei det tviler eg på.

Det er nok ingen her inne som spiser Pizza Grandiosa, ser på Hotell Cæsar og leser Se & Hør fks.

Grandis full pakke spiser vi rett som det er, kjæresten og jeg, det er jo kjempegod! :o)

Men Hotel Cesar har jeg ikke sett en eneste episode av og Se&Hør leser jeg kun om jeg kikker i det hos søstra mi.

Gjest Elextra
Skrevet

Grandis full pakke spiser vi rett som det er, kjæresten og jeg, det er jo kjempegod! :o)

Men Hotel Cesar har jeg ikke sett en eneste episode av og Se&Hør leser jeg kun om jeg kikker i det hos søstra mi.

Grandis er PY!

Forsøkte faktisk Grandiosa i går ettermiddag, for barnas skyld, antok de ville like denne, men neida. Også de syntes den var ekkel :/.

Skrevet

Grandis er PY!

Forsøkte faktisk Grandiosa i går ettermiddag, for barnas skyld, antok de ville like denne, men neida. Også de syntes den var ekkel :/.

Den vanlige grandisen egner seg best som pizzabunn om man har på ekstra fyll, men ungene elsker den. Grandis full pakke er god da!

Gjest Elextra
Skrevet

Den vanlige grandisen egner seg best som pizzabunn om man har på ekstra fyll, men ungene elsker den. Grandis full pakke er god da!

Men den er jo ingen god pizzabunn heller? Da ville jeg heller satse på Toros pizzabunner og legge på egnet fyll selv.

Om man ikke lager pizzaen helt selv, anbefales å bestille her: http://www.flatmat.no/

:)

Gjest Helene Harefrøken
Skrevet

Nei det tviler eg på.

Jeg ser på Hotel Cæsar. Ser på det som en komedie og skammer meg ikke over det:)

Gjest Elextra
Skrevet

Nei det tviler eg på.

''Det er nok ingen her inne som spiser Pizza Grandiosa, ser på Hotell Cæsar og leser Se & Hør fks.''

Hehe, nei, jeg driver faktisk aldri med sånt, selv om jeg gjorde et unntak for grandis'en akkurat i går.

Har aldri noensinne kjøpt Se og Hør, men innrømmer at jeg leser det hos frisøre eller på legekontoret. Dog skjønner jeg ikke at folk bruker penger på slikt :P.

Gjest D*lilith
Skrevet

Sunn er jeg ikke vanligvis,men nå prøver jeg å slanke meg og da må jeg være litt sunn : )

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg pynter ikke på sannheten, men det er fordi jeg sjelden skriver om kostholdet mitt her inne uansett. Jeg spiser det jeg liker og ferdig med det. Holder vekta gjør jeg uansett. :-) Trivsel med egen kropp er viktigere for meg enn å holde nøyaktig XX antall kg.

Jeg tror de aller fleste er fullt klar over hva som er sunt og ikke, derfor blir jeg provosert av slankehysteriet som bare er til for å skape dårlig samvittighet. Da snakker jeg selvsagt ikke om de som veier alt for mye, men om de som veier 3kg for mye og -må- kommentere det hver gang noen spiser en sjokolade "som de ikke kan unne seg". Jeg har alt for mange venninner som ser helt fine ut, men som stadig er på en eller annen diett.

Skrevet

Noen av oss sitter vel her med PC'en altfor mye til å være kjempesunne! Vi burde beveget oss mer. Men så var det det med å komme opp av godstolen da...

Skrevet

Jeg spiser mye sunn mat, pluss masse sjokolade ;)

Vi er glad i grønnsaker her i huset og det går en del frukt. Men det kjøpes og spises mye usunt også, stort sett utenom de sunne måltidene (helger og kvelder når vi ser film).

Skrevet

Jeg spiser mye sunn mat, pluss masse sjokolade ;)

Vi er glad i grønnsaker her i huset og det går en del frukt. Men det kjøpes og spises mye usunt også, stort sett utenom de sunne måltidene (helger og kvelder når vi ser film).

Sånn er jeg også. Spiser mye sunn mat, rugbrød, frukt og grønnsaker. Men samtidig blir det en del iskrem, sjokolade og bakervarer... Holder vekta ganske greit fordi jeg beveger meg masse.

Skrevet

Nei det tviler eg på.

Vi spiser Grandiosa innimellom - men har aldri kjøpt Se og hør (har bladd gjennom noen av de svigermor har kjøpt når hun er her, men finner hver gang ut at det er sladder og søppel som ikke jeg gidder å bruke penger på) - og har aldri fulgt med på Hotel Cæsar :-)

Skrevet

Nei det tviler eg på.

Og fravært av de tre indikatorene er altså ensbetydende med at man alltid er supersunn, politisk korrekt og kanskje dertil litt fin på det? ;-)

Cæsar = aldri sett

Se & Hør = bortkasta penger å kjøpe dette jevnlig, men kjøper kanskje 2-5 blader per år, typisk ved ymse ferietider

Grandiosa = huff, nei, jeg har aldri vært noen voldsom ferdigpizzafantast.

Men hadde du satt opp en annen "test" med andre indikatorer hadde jeg sikkert strøket med glans;-)

Gjest Jajamennsann
Skrevet

SELVSAGT pynter folk på sannheten her inne. Og det er de samme folka som aldri lar ungene spise sjokoladepålegg på brødskiva, drikke oboy, se på TV etter kl. 18.30, kjøper Reima-dress, lar ungene "jobbe" for ukepengene og som aldri kunnet funnet på å tatt et glass vin i samme rom som barna. Det morsomste er jo at de tror at alle biter på at de er så perfekte. ;-)

Gjest Jajamennsann
Skrevet

SELVSAGT pynter folk på sannheten her inne. Og det er de samme folka som aldri lar ungene spise sjokoladepålegg på brødskiva, drikke oboy, se på TV etter kl. 18.30, kjøper Reima-dress, lar ungene "jobbe" for ukepengene og som aldri kunnet funnet på å tatt et glass vin i samme rom som barna. Det morsomste er jo at de tror at alle biter på at de er så perfekte. ;-)

Skrevet

''Og det er de samme folka som aldri lar ungene spise sjokoladepålegg på brødskiva''

Mine vil ikke ha sjokoladepålegg, kjæresten min har kjøpt det til og med, men de nekter å smake!

''drikke oboy''

Joda, poden drikker sjokolademelk om han får det. Noe han får av og til, men ikke til daglig.

''se på TV etter kl. 18.30''

*Hahahaha* Hos oss ser vi sannsynligvis alt for mye på tv og spiller alt for mye på pc.

''kjøper Reima-dress''

Har hatt en Reimadress for mange år siden, kvaliteten var ikke så vanvittig god at det forsvarer å bruke 12-1500,- på en dress til en unge.

''lar ungene "jobbe" for ukepengene''

Den eneste restriksjonen vi har på ukepenger er at de ikke brukes på godteri (det får de av oss).

''og som aldri kunnet funnet på å tatt et glass vin i samme rom som barna''

Vi drikker omtrent ikke alkohol, men kan ta et glass vin med ungene i samme rom ja. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...