Gå til innhold

Det virker som alle her er så sunne! Faker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er nok den at ikke alle deltar i sunne mat tråder, eller mat tråder generelt. Der kan det være endel som ikke alltid er sunne. Jeg er har ikke så sunn handleliste som jeg burde hatt, men jeg kommer meg. Var just på butikken, og det var ikke så sunt det jeg kom hjem med i dag at det gjør noe.....

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• Glimtipper

5

• Lillemus

4

• GeirB

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Noen juger kanskje litt, andre har kanskje litt selektiv hukommelse til tider, men for det meste tror jeg inntrykket ditt kommer av at det er ulike folk som skriver de forskjellige tingene, og så tror man at "alle" mener det samme.

Og så er det en del som unnlater å poste innlegg i slike tråder eller på områder der man føler man er "under pari". Dermed blir det ikke et representativt utvalg som uttaler seg.

Skrevet

SELVSAGT pynter folk på sannheten her inne. Og det er de samme folka som aldri lar ungene spise sjokoladepålegg på brødskiva, drikke oboy, se på TV etter kl. 18.30, kjøper Reima-dress, lar ungene "jobbe" for ukepengene og som aldri kunnet funnet på å tatt et glass vin i samme rom som barna. Det morsomste er jo at de tror at alle biter på at de er så perfekte. ;-)

Jeg tror ikke det ER de "samme" hele tiden. Noen mener ditt og andre mener datt, og ikke alle sier hva de mener/gjør heller, så svarutvalget blir derfor ikke representativt.

Skrevet

Jeg er definitivt ikke sunn, så jeg svarer ikke på innlegg som handler om sånt tøys.

Gjest minnah
Skrevet

Du selger snop og snacks hele dagen, det sier vel mer om stedet du jobber enn om hva DOLerne egentlig gjør, tror jeg :-)

Men pynte på sannheten gjør man jo gjerne både overfor seg selv og andre, slik er det bare. Selv er jeg sunn i perioder, jogger og greier, mens i andre perioder er jeg nesten ustyrlig godtemums.

Skrevet

Saken er nok den at ikke alle deltar i sunne mat tråder, eller mat tråder generelt. Der kan det være endel som ikke alltid er sunne. Jeg er har ikke så sunn handleliste som jeg burde hatt, men jeg kommer meg. Var just på butikken, og det var ikke så sunt det jeg kom hjem med i dag at det gjør noe.....

I dag handlet jeg kake, stor plate sjokolade, to liter brus til sammen, pølser, potetsalat, kjøp-pizza og nøtter... Men jeg slang med noen bananer og skikkelig grovt brød for syns skyld ;)

Gjest Angela26
Skrevet

Nei det tviler eg på.

Det er nok ingen her inne som spiser Pizza Grandiosa, ser på Hotell Cæsar og leser Se & Hør fks.

Jo jeg! Om jeg hadde hatt muligheten ;-)

Skrevet

I dag handlet jeg kake, stor plate sjokolade, to liter brus til sammen, pølser, potetsalat, kjøp-pizza og nøtter... Men jeg slang med noen bananer og skikkelig grovt brød for syns skyld ;)

hehe, som for å spe på med litt fornuftig ja, to grove brød og noen bananer hehe. To plater sjokolade, gele og vaniljesaus og ingreienser til hjemmelaget pizza var det jeg kjøpte ;) Ja også litt smågodt, det er jo lørdag.... (som om ikke sjokoladeplatene var nok....) Og lottokupong! :)

Skrevet

hehe, som for å spe på med litt fornuftig ja, to grove brød og noen bananer hehe. To plater sjokolade, gele og vaniljesaus og ingreienser til hjemmelaget pizza var det jeg kjøpte ;) Ja også litt smågodt, det er jo lørdag.... (som om ikke sjokoladeplatene var nok....) Og lottokupong! :)

Vi er så fornuftige, så ;)

Det var i hvert fall jubel i heimen når jeg kom hjem :D

Skrevet

Jeg pynter aldri på sannheten når jeg skriver her, men jeg svarer ikke i sånne tråder hvor man f.eks. skal konkurrere om å spise minst mulig karbohydrater. Det koster meg ingen verdens ting å være svært moderat når det gjelder godteri og snacks, jeg har ikke noe sug etter sånt, men vennligst ikke ta fra meg brød, pasta og gulost!

Men jeg har mange ganger skrevet innlegg her som advarer mot å gjøre mat og drikke til en arena for konstant dårlig samvittighet. Det er forskjell på å unngå det aller verste og være helt hysterisk. Spesielt tror jeg det det er dumt å la barn vokse opp i et sunnhetsdiktatur, en dag får de egne penger og skal gå forbi X antall fristelser på vei hjem fra skolen. Jeg tror ikke det er lurt at voksne framstiller alkohol, godterier, kaker osv., som det verste av djevelens verk, det gjør det bare enda mer tiltrekkende for barn / ungdom som skal løsrive seg. Det er bedre at de har sett at det kan brukes med litt fornuft.

Jeg ser ikke så mye TV og aldri såpeserier, men det kunne ikke falle meg inn å skryte av det. Jeg er f.eks. en del her på DOL, det er ikke så høyverdig kultur det heller akkurat...

Skrevet

Jeg pynter aldri på sannheten når jeg skriver her, men jeg svarer ikke i sånne tråder hvor man f.eks. skal konkurrere om å spise minst mulig karbohydrater. Det koster meg ingen verdens ting å være svært moderat når det gjelder godteri og snacks, jeg har ikke noe sug etter sånt, men vennligst ikke ta fra meg brød, pasta og gulost!

Men jeg har mange ganger skrevet innlegg her som advarer mot å gjøre mat og drikke til en arena for konstant dårlig samvittighet. Det er forskjell på å unngå det aller verste og være helt hysterisk. Spesielt tror jeg det det er dumt å la barn vokse opp i et sunnhetsdiktatur, en dag får de egne penger og skal gå forbi X antall fristelser på vei hjem fra skolen. Jeg tror ikke det er lurt at voksne framstiller alkohol, godterier, kaker osv., som det verste av djevelens verk, det gjør det bare enda mer tiltrekkende for barn / ungdom som skal løsrive seg. Det er bedre at de har sett at det kan brukes med litt fornuft.

Jeg ser ikke så mye TV og aldri såpeserier, men det kunne ikke falle meg inn å skryte av det. Jeg er f.eks. en del her på DOL, det er ikke så høyverdig kultur det heller akkurat...

''...men vennligst ikke ta fra meg brød, pasta og gulost!''

Du mener selvfølgelig grovbrød, fullkornspasta og lettost?!

Skrevet

Jeg er enig med deg på nesten alle punkter; unntaket gjelder for gulost som jeg nok skulle klart meg uten;-)

Skrevet

*he he*

Men grovbrød er et must i lengden, da, og fullkornspasta er en flott oppfinnelse.

Men lettost er å gå for langt synes jeg - det er ikke noe godt!! :-)

Skrevet

*he he*

Men grovbrød er et must i lengden, da, og fullkornspasta er en flott oppfinnelse.

Men lettost er å gå for langt synes jeg - det er ikke noe godt!! :-)

Jeg blir kvalm av brød med masse hvetemel og vanlig pasta, så fullkornspasta er genialt for meg :) (Om jeg begrenser mengden).

Jeg merker liten forskjell på vanlig ost og lettost selv, men kjøper den vanlige fordi andre foretrekker den :)

Skrevet

Jeg spiser mest halvgrovt brød, men er ikke så nøye på det så lenge det ikke er for tungt.

Fullkornspasta og halvfet gulost er kjempegodt!

Skrevet

Nei det tviler eg på.

Det er nok ingen her inne som spiser Pizza Grandiosa, ser på Hotell Cæsar og leser Se & Hør fks.

Grandis er verdens beste middel mot fyllesjuke! Jeg leser Se&Hør når jeg er på hytta i påska, men Hotell Cæsar følger jeg ikke med på!

candyqueen_83
Skrevet

Men den er jo ingen god pizzabunn heller? Da ville jeg heller satse på Toros pizzabunner og legge på egnet fyll selv.

Om man ikke lager pizzaen helt selv, anbefales å bestille her: http://www.flatmat.no/

:)

Mange av dem hørtes kjempegode ut. Er en stor sånn vanlig størrelse? Som på peppes?

Gjest Prøver, og feiler :)
Skrevet

Jeg pynter aldri på ting jeg skriver her inne.

Jeg er heller ikke verdens sunneste.

Prøver å drikke en del vann, prøver å trene. Er ikke så glad i ren sjokolade og sukkertøy og tyggummi så slikt blir det lite av. Men jeg er glad i kaker og konfekt, lakris og slikt så det kan jeg spise innimellom.

Drikker brus til middagene i ny og ne, tar meg vin en og annen kveld.

Potetløv er godt, og saltstenger.

Så jeg er nok ganske langt ned på sunnhetsstigen.

Undskyldningen min er nok at jeg holder en grei vekt og har flotte tenner :)

Gjest Elextra
Skrevet

Mange av dem hørtes kjempegode ut. Er en stor sånn vanlig størrelse? Som på peppes?

Diameteren er omtrent som på Peppes, men de er langt tynnere (italiensk type), så de metter ikke på langt nær som en Peppes-pizza.

Skrevet

Vet ikke om jeg pynter på sunnhetssannheten, men kan godt innrømme at jeg spiser ganske mye sukker, alt for ofte. I stedet burde jeg spist sunnere mat som gir mer næring, men det blir ikke det samme å trøstespise en salat som en sjokolade, eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...