Gå til innhold

9 års presang?

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Gutten vår fyller ni år til uka, og vanligvis er han veldig flink til å komme med ønsker, men i år er han stort sett fornøyd med det han har... har kommet med noen ønsker, men de har vi sendt videre til tante/onkel og besteforeldre.

Vi har kjøpt en tøff UMBRO- gymbag til ham, og den tror jeg han blir glad for. Men vi må ha en skikkelig ting til.

Er litt tom for idéer. Han elsker å lese, men leser bøkene så fort nå, at vi bruker biblioteket veldig mye, og det liker han godt. Han har ikke noen spill (Playstation, nintendo eller hva det nå heter), og bruker ikke mye til på pc heller. Han er stort sett ute og spiller fotball, sykler, klatrer - eller er inne og leser.

Han har sykkel, sparkesykkel, skateboard og rulleskøyter, og bruker alt dette mye. Mobiltelefon er ikke aktuelt ennå.

Så - hva skal han få fra foreldre og søsken tro????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Et årsabonnement på et tidsskrift som passer hans interesser? Min hadde blitt overlykkelig for å få Donald i postkassa hver uke! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en ordentlig sovepose ? Kan være kjekt å ha på ovnatting hos venner, og om ikke mange årene så skal han kanskje på klassetur, eller leir, eller noe annet. Anbef sovepose i full størrelse, de vokser fort ut av junior posene.

KJøper du sovepose kan det kanskje passe med et ligge underlag også.

Et to mannstelt til å ta med kompisen på overnatting i hagen.

Kule sykkelhansker,

badmintonsett med nett eller , basketball og kurv,andre hage leker.

Roald Dahls Den store fasanjakten - en spennendene bok som kanskje tar litt lengre tid å lese.

Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shira :o)

Lillemus sitt forslag om Donald er bra. Vi har gitt det til guttungen, og han er strålendes fornøyd.

Ellers er jeg tom for ideer, jeg vet ikke hva guttungen skal få heller, han har snart 7-årsdag. Er ikke sikkert han får så mye, jeg kjøper ikke store presanger om han ikke har behov.

Nye fotballsko? Eller han det? Kinobilletter, så står han fritt til og velge film, og kanskje da også velge hvor dere skal spise før eller etterpå? Det er jo ikke en ting, men opplevelse. Jeg har gitt det til lillesøster flere ganger med stort hell, hun får se og spise akkurat det hun vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et årsabonnement på et tidsskrift som passer hans interesser? Min hadde blitt overlykkelig for å få Donald i postkassa hver uke! :o)

Han har egentlig ikke lest så mye tegneserier, men han fikk et Asterix-blad i vinter som det var stor stas med. Kanskje han kunne få noen sånne?

Han har ikke tent helt på Donald....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en ordentlig sovepose ? Kan være kjekt å ha på ovnatting hos venner, og om ikke mange årene så skal han kanskje på klassetur, eller leir, eller noe annet. Anbef sovepose i full størrelse, de vokser fort ut av junior posene.

KJøper du sovepose kan det kanskje passe med et ligge underlag også.

Et to mannstelt til å ta med kompisen på overnatting i hagen.

Kule sykkelhansker,

badmintonsett med nett eller , basketball og kurv,andre hage leker.

Roald Dahls Den store fasanjakten - en spennendene bok som kanskje tar litt lengre tid å lese.

Lykke til !

Veldig mange fine tips her - men det meste har han - også sovepose. Han har ikke telt. Det kunne muligens være noe :-)

Takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name=Shira :o)' timestamp='1209208871' post='3860476]

Lillemus sitt forslag om Donald er bra. Vi har gitt det til guttungen, og han er strålendes fornøyd.

Ellers er jeg tom for ideer, jeg vet ikke hva guttungen skal få heller, han har snart 7-årsdag. Er ikke sikkert han får så mye, jeg kjøper ikke store presanger om han ikke har behov.

Nye fotballsko? Eller han det? Kinobilletter, så står han fritt til og velge film, og kanskje da også velge hvor dere skal spise før eller etterpå? Det er jo ikke en ting, men opplevelse. Jeg har gitt det til lillesøster flere ganger med stort hell, hun får se og spise akkurat det hun vil.

Fotballskoene fra i fjor passer ennå - men kinobilletter var jo en fin presang :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har egentlig ikke lest så mye tegneserier, men han fikk et Asterix-blad i vinter som det var stor stas med. Kanskje han kunne få noen sånne?

Han har ikke tent helt på Donald....

Trenger ikke være Donald vet du, man kan abonnere på det meste, Illustrert vitenskap eller andre hobbymagasiner, fotballblader eller noe sånt f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Min sønn liker å leke med fjernstyrt helikopter og kjempeinsekt. Det som gleder han aller mest er en pose vannballonger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger ikke være Donald vet du, man kan abonnere på det meste, Illustrert vitenskap eller andre hobbymagasiner, fotballblader eller noe sånt f.eks.

''...andre hobbymagasiner, fotballblader eller noe sånt''

Du som er i en nærliggende bransje - vet du om det finnes fotballblader for barn på norsk? Boing kommer ikke ut lenger, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn liker å leke med fjernstyrt helikopter og kjempeinsekt. Det som gleder han aller mest er en pose vannballonger ;)

Kjempeinsekt? Hva er det?

Fjernstyrt helikopter hadde helt sikkert vært noe for ham! Vi får ta en bursdagsprat i kveld, når ungene har lagt seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er i en nærliggende bransje - vet du om det finnes fotballblader for barn på norsk? Boing kommer ikke ut lenger, eller hva?

Vi fikk noe reklame for Boing her for et par uker siden, som jeg har spart på! Kanskje det var noe for ham?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klinte til og kjøpte iPod til guttungen nå til 9-årsdagen. :) Han ble kjempeglad for den og har brukt den ganske mye, både til musikk og lydbøker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aner ikke, tidsskrifter kan jeg ikke noe om, men sjekk på narvesen.no kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klinte til og kjøpte iPod til guttungen nå til 9-årsdagen. :) Han ble kjempeglad for den og har brukt den ganske mye, både til musikk og lydbøker. :)

Det var en flott presang.

Men vi hører ikke så så mye på musikk her i huset - cd-spillerne kan stå ubrukte i et par måneder av gangen.... Lydbøker har han hørt litt på før, men nå leser han så godt selv, at jeg vet ikke helt om det er aktuelt lenger....

Han spiller forresten piano, så det blir litt musikk i huset da, når han øver :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AneM1365380603

Kjempeinsekt? Hva er det?

Fjernstyrt helikopter hadde helt sikkert vært noe for ham! Vi får ta en bursdagsprat i kveld, når ungene har lagt seg :-)

Fjernstyrt øyenstikker, he he. De selger den hos Ringo. Den flyr i lufta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk noe reklame for Boing her for et par uker siden, som jeg har spart på! Kanskje det var noe for ham?

Jeg er i hvert fall interessert i det til min egen sønn, som er fotballinteressert. Jeg tenker litt snik-lesetrening, men ikke si det til ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte en ting: Hvis du har den Boing-reklamen, kan du legge ut noe info her, f.eks. en link til utgiver? Jeg har ikke klart å finne ut om bladet fremdeles utgis regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spikkekniv, abonnement på Donald, lagdrakt til favoritt-fotball-laget, lego, trampoline, Harry Potter tryllestav (hvis han liker Harry Potter), bøker (f.eks. faktabøker eller andre bøker siden han er glad i å lese), fotballmål til hagen, hodelykt, keyboard, digitalkamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...