Gå til innhold

Skryteinnlegg - svømming

Gjest prust

Anbefalte innlegg

Gjest Tatjana

Duh - atte - det der er kanskje sånn på din skole, men slettes ikke overalt! Her hadde de 2-3 ganger i bassenget på slutten av 2. klasse, nå er han straks ferdig med 4. klasse og har ikke vært i bassenget med skolen siden da.

Det varierer sikkert fra sted til sted. Her har de en gang annenhver uke hvert skoleår fra 1. til og med 7. klasse. Min eldste går i 8. klasse og der er det mye mer tilfeldig. De har ikke fått noen plan, så h*n pakker utstyr for både svømming og gym hver uke, men ofte blir det ikke noe. Men h*n kan svømme da. Andreklassingen kan ikke enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

black wealch

Så flink han er!

500 m er langt for en 9-åring.

Jeg har en på 10 som har tatt 200m merket.

500 blir det neste han skal prøve seg på, men jeg tror kanskje det er litt langt for han enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ViViola

Så dumt at svømmekurs er så dyrt da. Her er det ikke så galt, 950 kr for et halvt år.

1950,- for ett barn, og da ikke på selve svømmekurset engang, men på vanntilvenning. + klippekort i svømmehallen.

Det ble i overkant for oss med 2 barn, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9-åringen vår er også kjempeflink til å svømme.

Vi har ikke drevet og svømt langt slik som dere.

Her er det mye lek. Spesielt det å dykke og hente ting på bunnen er populært.

Jeg har aldri vært god til å svømme, og har ikke sjans til å konkurrere med ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

1950,- for ett barn, og da ikke på selve svømmekurset engang, men på vanntilvenning. + klippekort i svømmehallen.

Det ble i overkant for oss med 2 barn, liksom.

Hos oss er det 1200 for 8 ganger, også ganske dyrt. Det gjelder også vanntilvenning/svømmeforberedelser, men kurset er veldig bra lagt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Hos oss er det 1200 for 8 ganger, også ganske dyrt. Det gjelder også vanntilvenning/svømmeforberedelser, men kurset er veldig bra lagt opp.

Jeg kunne kanskje svelget summen hvis det var for selve svømmekurset, men ikke for vanntilvenning... Og kursene er fulle før de blir annonsert, og da er det ikke så greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg kunne kanskje svelget summen hvis det var for selve svømmekurset, men ikke for vanntilvenning... Og kursene er fulle før de blir annonsert, og da er det ikke så greit.

Ser ikke helt at det skulle være noen forskjell på prisen på vanntivenning og svømming.

Enig i at det er dyrt, og her er det også veldig populært - kursene blir fulltegnet på et kvarter etter at påmeldingen åpner, og det opereres med ventelister. Vi (dvs. sønnen) fikk ikke plass i de første to rundene vi forsøkte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Ser ikke helt at det skulle være noen forskjell på prisen på vanntivenning og svømming.

Enig i at det er dyrt, og her er det også veldig populært - kursene blir fulltegnet på et kvarter etter at påmeldingen åpner, og det opereres med ventelister. Vi (dvs. sønnen) fikk ikke plass i de første to rundene vi forsøkte.

Når etterspørselen er så stor, så presses også prisene i været. Men i og med at snuppa er så trygg i vann, så tenkte jeg at det kanskje kunne være greit å lære det i regi av skolen, om litt tid. Så slapp vi den utgiften, liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Når etterspørselen er så stor, så presses også prisene i været. Men i og med at snuppa er så trygg i vann, så tenkte jeg at det kanskje kunne være greit å lære det i regi av skolen, om litt tid. Så slapp vi den utgiften, liksom.

Skjønner det :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt både du og gutten din er stolte!

Så gøy!

Husker selv hvor glad og stolt jeg ble da min eldste klarte 500-meteren. Han tok den i fjor på denne tid, var da ca 7,5 år. Han har lenge vært som en fisk i vannet, mye takket være pappaens jevnlige turer i bassenget med barna og sommerbading på hytta.

Det at han klarte 500m, begynte visst egentlig som et lite "veddemål" mellom han og faren. "Klarer du 200m?" -Javisst, det gjorde han, og tenkte da 200 var unnagjort at jammen skulle han klare mere også. 500m ble svømt! Det var en ganske sliten gutt vi hadde her den ettermiddagen. Og utholdenheten har han enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt både du og gutten din er stolte!

Så gøy!

Husker selv hvor glad og stolt jeg ble da min eldste klarte 500-meteren. Han tok den i fjor på denne tid, var da ca 7,5 år. Han har lenge vært som en fisk i vannet, mye takket være pappaens jevnlige turer i bassenget med barna og sommerbading på hytta.

Det at han klarte 500m, begynte visst egentlig som et lite "veddemål" mellom han og faren. "Klarer du 200m?" -Javisst, det gjorde han, og tenkte da 200 var unnagjort at jammen skulle han klare mere også. 500m ble svømt! Det var en ganske sliten gutt vi hadde her den ettermiddagen. Og utholdenheten har han enda.

Det var litt sånn her også. Da var det jo 25 meter som var målet, og han hadde jo svømt maks ti meter frem til da.

Så når han klarte, 25, ville han klare 100, og da han hadde klart det, ville han klare 200.

I går hadde vi badet ganske lenge allerede, da han satte i gang, og jeg hadde faktisk ikke trodd han ville orke det, siden han hadde hoppet og herjet og lekt så mye allerede - men joda, sta er han, og har god utholdenhet! Teknikken må han øve på, så nakken var veldig vridd bakover de siste 100 meterne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de har skikkelig svømmeundervisning i 3. klasse - ti ganger, eventuelt mer for de som ikke kan svømme når de ti gangene er slutt.

Jeg har syntes det har vært vanskelig å lære ham å svømme, når jeg samtidig har hatt med småsøstrene hans. Mannen min bader ikke, så jeg har hatt dem alene.

Veldig greit at skolen tar seg av dette, selv om jeg kanskje synes at det burde ha vært i 2. i stedet for 3. trinn. Dette varierer sikkert mye fra sted til sted.

På min skole starter svømmeopplæringen på våren i(etter vinterferien) 3. klasse, og fortsetter på høsten i 4., så på våren i 5. og hele skoleåret når de går i 6. og 7.

Vi har meget dyktige svømmelærere, og de aller fleste lærer faktisk å svømme etter det 1. halvåret!

Grunnen til at det er delt i bolker, er skoleskyssen: vi trenger buss, og det tar ca 15 min. hver vei. Da spises det av andre timer, og for at det skal jamne seg ut, må vi ta det i bolker. Det fungerer kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...