Gå til innhold

Er det noe spennede for barn i Alicante?

Gjest Ikke kjent der

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke kjent der

Tenkte kanskje leie et hus der i slutten av juli. Skal ha med ei jente på 8 år, og vi foreldre. Finnes det noe spennende å gjøre der for barn? Erfaringer eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var i nærheten av Alicante i fjor med barn. Vi gjorde ikke så mye annet enn å være på stranden eller i bassenget. Vi skal tilbake igjen og ungene gler seg storligen.

Vi reiste til Elx, litt inn i landet. Det er en koselig by, med bla skomuseum, arkeologisk museum, palme museum osv. Ungene har bestemt at vi skal tilbake dit.

Borgen/slottet i Alicante står på 9 åringen ønskeliste.

Alle vil vi gjenoopppleve en tur til Tabarca ( ei øy med nydelig badestrand)

Og vi har planlagt tur til Benidorm og fornøyelsesestedet Terra Mitica.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I selve Alicante vet jeg ikke om mye. Du har borgen, med mange fine planter og en flott utsikt, barna mine synes det er gøy. Eller å rusle langs havnen og se på båtene, der er det også en lekeplass.

I Benidorm, tre kvarters kjøring nordover, er det smekkfullt med diverse opplevelsesland. I fornøyelsesparken Terra Mitica kan man fint tilbringe en hel dag, fra de åpner til de stenger. Det er også dyreparker der, og badeland.

Rett nord for Alicante, og litt innover i landet (Busot), er det en flott dryppstenshule.

Utenfor Santa Pola, litt sør for Alicante, er det også noen dyreparklignende greier, jeg har ikke vært der så jeg vet ikke om det er å anbefale. I saltsjøene i Santa Pola kan man se flamingoflokker.

Dere kan også ta båten fra Santa Pola til øya Tabarca. Øya i seg selv er ikke så veldig spennende, men det er litt friskere på de varmeste dagene, og båten har glassbunn så man kan se på fiskene rett før den legger til kai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...