Gjest fjæren Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Har akkurat sett et klipp av den nye ammevideoen til Gro Nylander.. http://video.nettavisen.no/video/10124k Må si jeg reagerte litt på den! Spesielt på at barnet som nå har fått et lite søsken også vil ammes! Blir det ikke litt feil når et så stort barn vil suge bryst? Nå har jeg ikke barn selv, så det er kanskje derfor jeg reagerer litt på den.. Hva synes dere? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest minnah Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 De sier på filmen at storesøsken kan fortsette å ammes selv om småsøsken kommer til, det tolker jeg som at storesøster har diet helt til babyen kom, og at de velger å fortsette med det. WHO anbefaler vel å amme helt opp til 3-års alder, og dette har vært debattert utallige ganger på DOL. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest GA Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Om det er feil eller ei synes jeg er opp til hver enkelt familie. Fin måte å unngå søskensjalusi på er det sikkert. Jeg hadde avsluttet ammingen av min sønn for over ett år siden da han fikk søsken 2,5 år gammel. Han ville ikke smake ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiliti Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Nei jeg synes ikke det blir feil, eneste grunnen til at noen reagerer er at vi ikke har hatt det som vane i vår kultur. Andre kulturer har ikke som vane å la kvinner gå uten burka - jeg synes ikke det gjør det mer rett å si at det blir "feil" å gå uten burka. Jeg trodde det ville bli underlig å amme et barn over 2 år - men da jeg kom til det punkt virkelig det ikke på noen måte naturlig å slutte. Jeg ammet til vesla var 2,5 år gammel. Men .. Nylanders ammevideoer har alltid vakt oppstandelse :-) Så du er nok ikke alene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Angela26 Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Ja det blir rart for meg i hvertfall, hvis barnet er 2-3 àr gammelt. Selv amma jeg til dattera mi var 8 mnd, og det holdt i lange baner. Men av en annen àrsak- hun bet meg sà blodet rant. Da var det stopp :-) Jeg synes ikke det er nòdvendig à amme lengre enn til barnet er 1 àr, men det er meg da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AneM1365380603 Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Jeg reagerer ikke på at noen velger å amme barnet lenge, eller at de ammer storesøsken også. Jeg synes folk må få velge slikt selv, men jeg ville ikke giddet å amme storesøsken selv. Jeg tror nok jeg ville gjort det jeg kunne for å avvenne den eldste. Jeg fikk noen kommentarer på at jeg ammet den siste til hun var nesten 2 år, men jeg ga nå blaffen i det. Jeg ammet kun med familien rundt meg de siste månedene. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Det er uvant! Det er i grunnen alt jeg har å si. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Jeg tror i hvert fall ikke det er slike scener som er best egnet til å motivere i forhold til amming. Blir så overnaturlig naturlig. mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Hm. Jeg har ikke sett filmen jeg da, men jeg tenker som så at i vår kultur i dag er det ikke vanlig med tandemamming. Det er ikke vanlig å amme i 4-5 år heller. Enkelte steder i verden er jo dette normalen, og kanskje noe som gir ungene en sjanse til å leve opp. Vi er heldige vi, som ikke MÅ. Vi kan velge. MEN hvis noen likevel velger å gjøre det, så for all del. Det er deres valg og det sjenerer meg slett ikke. Jeg syns ikke det er min sak å reagere på det og si at det er feil, galt eller dumt. Men det er jo uvanlig. Når det gjelder Gro Nylanders filmer og bøker og ammekamp så har hun jo alltid vakt debatt. Det er ikke noe nytt i det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.