Gå til innhold

Sole seg og ligge pà magen nàr gravid

Anbefalte innlegg

Gjest Angela26
Skrevet

I dag var det frem med bikini og solseng, men sà lurer jeg pà :

Er det ubehagelig for fosteret nàr jeg ligger pà magen? Jeg er 3 mnd pà vei bare, men tenker ogsà fremover, sà langt det lar seg gjòre...

Og er sola skadelig for fosteret? Det er nemlig steiksol her nà, sà hvor lenge kan jeg egentlig ligge? Jeg tok frem en hànduk à la over magen da, men gjòr det noe om jeg soler den litt?

Fortsetter under...

Gjest minnah
Skrevet

Jeg lå på magen innimellom frem til det ikke føltes behagelig mer - husker ikke helt når det var, men i andre svangerskap lå jeg på Mallorca 4 mnd på vei, og lå da på magen opg solte meg. Men la en arm under hofta for ikke å ligge flatt på magen. Tror likevel ikke det er noe problem ved 3 mnd svangerskap.

Sole deg kan du nok fint gjøre, det man er redd for er overoppheting, men da vil det nok bli ubehagelig for deg lenge før det er et problem for babyen. Hold utkikk etter pigmentflekker, jeg fikk masse slike mørke flekker i fjeset i mine svangerskap. De kommer tilbake nå som det er blitt vårvær her i Norge, og jeg ser direkte møkkete ut.. Må smøre meg med faktor 30, og det vil jeg kanskje anbefale deg også.

Hørtes ut som du har det deilig, da. Misunnelig!

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg lå på magen innimellom frem til det ikke føltes behagelig mer - husker ikke helt når det var, men i andre svangerskap lå jeg på Mallorca 4 mnd på vei, og lå da på magen opg solte meg. Men la en arm under hofta for ikke å ligge flatt på magen. Tror likevel ikke det er noe problem ved 3 mnd svangerskap.

Sole deg kan du nok fint gjøre, det man er redd for er overoppheting, men da vil det nok bli ubehagelig for deg lenge før det er et problem for babyen. Hold utkikk etter pigmentflekker, jeg fikk masse slike mørke flekker i fjeset i mine svangerskap. De kommer tilbake nå som det er blitt vårvær her i Norge, og jeg ser direkte møkkete ut.. Må smøre meg med faktor 30, og det vil jeg kanskje anbefale deg også.

Hørtes ut som du har det deilig, da. Misunnelig!

Takk for svar! :-)

Ja jeg smòrer meg med faktor 30, hvis ikke blir jeg brent. Men vil det beskytte mot pigmentflekker? Deilig med sol og varme ja :-) Du fàr komme til Spania igjen, til sommeren kommer til Norge :-)

Gjest minnah
Skrevet

Takk for svar! :-)

Ja jeg smòrer meg med faktor 30, hvis ikke blir jeg brent. Men vil det beskytte mot pigmentflekker? Deilig med sol og varme ja :-) Du fàr komme til Spania igjen, til sommeren kommer til Norge :-)

Jeg vet ikke om 30 er nok til å beskytte mot pigmentflekker i Spanias sol, men du får holde utkikk etter dem. Ikke alle som får det heller :-)

Skulle gjerne kommet nedover.. sukk, lengter etter skikkelig sommervarme nå! Men våren er flott her hjemme da :o)

Gjest Angela26
Skrevet

Jeg vet ikke om 30 er nok til å beskytte mot pigmentflekker i Spanias sol, men du får holde utkikk etter dem. Ikke alle som får det heller :-)

Skulle gjerne kommet nedover.. sukk, lengter etter skikkelig sommervarme nå! Men våren er flott her hjemme da :o)

Ja vàren er flott! Norsk vàr kan ikke sammenlignes med andre lands vàr.

Jeg skal holde et utkikk mot flekker, synes faktor 50 blir i meste laget...hm..hàper 30 holder!

Skrevet

Jeg tror det er helt ok å ligge på magen så lenge det kjennes behagelig. Ungen er godt beskyttet vet du!

Annonse

Gjest Elextra
Skrevet

Fosteret vil visst ikke stikke frem mellom bekkenbena før fosteret er 5 måneder, så du har god margin.

Fosteret ligger dessuten godt beskyttet, og det vil være ubehagelig for deg lenge før det blir ubehagelig for barnet, om du ligger galt.

Skrevet

Jeg solte meg hele tiden da jeg gikk gravid.

Dekket aldri til magen. Kos deg i solen du, bare ikke sitt til du får heteslag ;0)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...