Gå til innhold

Omelett til kvelds

Anbefalte innlegg

Gjest lurerpådetjeg
Skrevet

Har ikke laget omelett på lenge og nå husker jeg ikke hvor mange egg det er vanlig å bruke eller hvor mye vann jeg skal bruke pr egg. Noen med tips. Pannen er vanlig størrelse.

Skrevet

To-tre egg. Avhengig av hvor sulten du er. En spiseskje vann per egg.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Stek noen bacon\skinkebiter og noen tomatskiver! og løk hvis du har! En gylen regel er like mange spiseskjeer vann eller melk til like antall egg! 3 egg bruker jeg til en stor panne.Dryss bacon bitene og legg tomatene oppå omeletten når den har blitt fast i fisken.Avslutt med å dekke omeletten med osteskiver.og med ristet loff + noe godt i glasset har du et toppers måltid! Bon apetite.

Gjest lurerpådetjeg
Skrevet

Stek noen bacon\skinkebiter og noen tomatskiver! og løk hvis du har! En gylen regel er like mange spiseskjeer vann eller melk til like antall egg! 3 egg bruker jeg til en stor panne.Dryss bacon bitene og legg tomatene oppå omeletten når den har blitt fast i fisken.Avslutt med å dekke omeletten med osteskiver.og med ristet loff + noe godt i glasset har du et toppers måltid! Bon apetite.

Mmmmm høres herlig ut, jeg har skinke og ost så jeg prøver med det.

Gjest lurerpådetjeg
Skrevet

To-tre egg. Avhengig av hvor sulten du er. En spiseskje vann per egg.

Takk for rask info. Matlagingen starter nu!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...