Gå til innhold

FU:hva gjør din partner i skrivende stund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han holder kjeft og leser avisa... som vanlig

Hm...du får gjøre noe som får han til å måpe da ;)

• Svar 96
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• pekkaline

32

• mariaflyfly

7

• Glimtipper

7

• Kåre Kruttlapp

7

Mest aktive i denne tråden

Kåre Kruttlapp
Skrevet

''og foressten så skal katter ha kun tørrfor fordi de unngår tannstein og får sterkere tenner av det!''

Ok da lærte jeg noe i dag også. Det stemmer sikkert det. Er ikke alle dyr slik med minnet? Man ser jo eks hvor glad en hund blir når man kommer hjem kun etter en liten tur på butikken, på samme måte som etter ei uke eller mere.

Ikke sant! Hver eneste gang jeg kommer hjem fra jobb eller har vært ute en bitteliten stund ligger hun der med den lange røde\orange pelsen og vrir seg av glede og henrykkelse for å "vise seg frem" og for å gi meg glede. Og om det er snø eller grus hun legger seg ned i spiller ikke en "fjert" Henrykkelsen er like stor! Harmoniske dyr får man ved å vise sitt sanne jeg er min mening.

Gjest pellarguri
Skrevet

"smiler" det snodige er at vi mennesker kjøper "digg" mat til kattene av godhet og at vi synes "synd" på dem siden de aldri koser seg med lørdagsmat som oss.Men kattene har et kortidsminne på gode ting som ikke varer lenge.Så de savner egentlig ikke gourmet maten etter noen dager.Da duger et godt tørrfor helt flott.

Jeg har gått tom for tørrfor jeg og hakket opp baconbiter og indrefilet pga stengt butikk.Å se det "sure fornærmede kattefjeset" fordi tørrforet var tomt og at :er jeg nødt å spise det "derre der" forteller meg at hun lider slettes ingen nød uten denne "bløtfor" greiene vi gir dem! og foressten så skal katter ha kun tørrfor fordi de unngår tannstein og får sterkere tenner av det!

Jeg har blitt advart mot kun å bruke tørrfor på katten av dyrlegen.

Dette fordi de som kun får tørrfor letter får nyrestein og problemer med urinveiene.

Ikke alle katter er like flinke til å få i seg nok veske, noe som er et måst hvis dietten består utelukkende av tørrfor.

Gjest pellarguri
Skrevet

''og foressten så skal katter ha kun tørrfor fordi de unngår tannstein og får sterkere tenner av det!''

Ok da lærte jeg noe i dag også. Det stemmer sikkert det. Er ikke alle dyr slik med minnet? Man ser jo eks hvor glad en hund blir når man kommer hjem kun etter en liten tur på butikken, på samme måte som etter ei uke eller mere.

At katter kun skal ha tørrfor, er stikk i strid med hva flere dyrleger har abbefalt meg og kattene mine

Skrevet

Nå har jeg lagt pizza, og nå skal vi kose oss med siste episode av LOST som kom på amerikanske fjernsyn igår..

Pils, pizza & LOST :)

Skrevet

Han er på ølfestival, mens jeg er hjemme med en syk og en halvsyk unge.

Gjest minnah
Skrevet

Dette fordi de som kun får tørrfor letter får nyrestein og problemer med urinveiene.

Ikke alle katter er like flinke til å få i seg nok veske, noe som er et måst hvis dietten består utelukkende av tørrfor.

Risiko for nyreproblemer går på sammensetning av fôret, ikke om det i utgangspunktet er tørt eller vått. Tørrfôr fra dagligvare inneholder ofte mye salt, som kan gi slike problemer for dyret.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

At katter kun skal ha tørrfor, er stikk i strid med hva flere dyrleger har abbefalt meg og kattene mine

Katter er jo kjøttetende dyr det skjønner alle! Men har handlet spesial tørrfòr hos dyrlegen og spurt der og de anbefaler kun en fast diett på dette foret eller annet kvalitets "tørrfor" Men er lydhør for andre gode fòrings forslag! Har selv erfart at både mengden katten spiser går ned og "metthetsfølelsen øker" pluss at glansen i pelsen og aktivteten"harmonien" til katten øker ved kvalitets tørrfor! Fra dyrlegen!!

Skrevet

Det er vel bare hvis man bruker billig tørrfor kjøpt på Rema ol.?

Vi kjøper dyrt tørrfor i spesialbutikk, anbefalt av vetrinæren.

Forresten tror jeg katta mi er flink til å få i seg væske så ofte som jeg må dra ham opp av doskåla...

Skrevet

Sitter ved siden av meg i sofaen, og pusler med Magasinet-kryssordet.

Gjest pellarguri
Skrevet

Katter er jo kjøttetende dyr det skjønner alle! Men har handlet spesial tørrfòr hos dyrlegen og spurt der og de anbefaler kun en fast diett på dette foret eller annet kvalitets "tørrfor" Men er lydhør for andre gode fòrings forslag! Har selv erfart at både mengden katten spiser går ned og "metthetsfølelsen øker" pluss at glansen i pelsen og aktivteten"harmonien" til katten øker ved kvalitets tørrfor! Fra dyrlegen!!

Det stiller seg nok anderledes hvis tørrforet er kjøpt hos dyrlege, jeg tenkte mer på de billige eskene som er å få kjøpt i daglivareforretningene. ( Noe minnah minnet meg på)

Veldig mange som ikke er klar over problemer som katten kan få hvis dietten kun består av butikk tørrfor.

Jeg blander litt her hos meg... de får bløt mat hver morgen, og tørrfor resten.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Det hørtes jo trivelig ut, altså ved samme bord :)

He he, vi er blitt litt asosiale nå, sitter ved hver vår pc. Vi laget mat sammen da, og spiste den og nøt en god rødvin.

Skrevet

Han er ute og fester i lag med kollegaene sine. Han fester svært sjelden, så jeg unner han en fest, og håper at han koser seg. Selv koser jeg meg med en stille og rolig lørdagskveld hjemme. Greit å ha pc'n for seg selv en hel kveld også :-)

Skrevet

Risiko for nyreproblemer går på sammensetning av fôret, ikke om det i utgangspunktet er tørt eller vått. Tørrfôr fra dagligvare inneholder ofte mye salt, som kan gi slike problemer for dyret.

Det gjelder vel helst kastrerte hannkatter? Vet om en som døde av det faktisk.

Skrevet

Han holder på å omkoble tv/dvd/musikkanlegg med nyinnkjøpte kabler :)

Skrevet

Nå har jeg lagt pizza, og nå skal vi kose oss med siste episode av LOST som kom på amerikanske fjernsyn igår..

Pils, pizza & LOST :)

Perfekt kveld for tv synes jeg. Min sønn ville jeg skulle se en film som heter Braveheart med Mel Gibson, så den ser vi nå :)

Skrevet

Er i Oslo, har hatt en eksamen i dag, drøyde med å reise hjem en dag får å besøke en kompis han ikke har sett på 6 år. Hørtes ut som hadde det kjempe hyggelig=))

Skrevet

Han er på ølfestival, mens jeg er hjemme med en syk og en halvsyk unge.

Det er godt barna har ei som deg da. God bedring til dine.

Skrevet

Han er ute og fester i lag med kollegaene sine. Han fester svært sjelden, så jeg unner han en fest, og håper at han koser seg. Selv koser jeg meg med en stille og rolig lørdagskveld hjemme. Greit å ha pc'n for seg selv en hel kveld også :-)

Det er deilig med stille helger også, og når de vi er glade i koser segså er det ekstra kos :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...