Gå til innhold

Nelson & Nilsen

Anbefalte innlegg

Skrevet

De fleste nordmenn har trykket Kurt Nilsen til brystet og det med god grunn.

Til amerikanernes store forbauselse så vant Kurt(og ikke favoritten Kelly) World Idol den ene gangen det ble arrangert(mon tro hvorfor det ikke ble flere WI).

Nå har Kurt fått med seg Willie Nelson på låta "lost highway"¨(Hank Williams) og hvilken produksjon det har blitt! Willie er Willie, Kurt er kongen! Her leverer han en vokalpresentasjon som, hvis rettferdigheten seirer, burde føre duetten inn på den amerikanske billboardlista!!

Lytt og nyt:

Skrevet

''Nå har Kurt fått med seg Willie Nelson på låta "lost highway"¨''

Vel, var det ikke egentlig Willy Nelson som fikk med seg Kurt på den?? =)

Skrevet

Tusen hjertelig takk! Denne var jeg spent på og nå er jeg aldri i tvil om at den cd`n må jeg ha :)

Skrevet

''Nå har Kurt fått med seg Willie Nelson på låta "lost highway"¨''

Vel, var det ikke egentlig Willy Nelson som fikk med seg Kurt på den?? =)

Holder en knapp på at Kurt fikk med seg Willie...

"I fredagens utgave av Først og Sist med Fredrik Skavlan fortalte den tidligere Idol-vinneren, og hans manager Jan Fredrik Karlsen, om sitt livs opplevelse.

- Jeg kjenner Willie litt fra før av da jeg jobbet i plateselskap, og fulgte ham på turné i Norge, sa Karlsen. Og dermed hadde han grunnlaget for å plante en ide hos Kurt Nilsen, da de var sammen på inspirasjonstur til Nashville.

Mens de satt sammen en sen nattetime etter å ha jobbet med nye låter, lanserte Karlsen idéen: Hva med å få møte Willie Nelson og få synge en duett med ham? Kurt Nilsen tente straks på alle plugger, og var fullstendig med på notene – bokstavelig talt.

Da de var ferdig med jobbingen med nytt låtmateriale hadde Karlsen og Nilsen fire dager igjen av oppholdet i Nashville. Karlsen tok en sjanse og ringte Willie Nelsons datter. Og de var hjertelig velkommen på besøk.

Etter et par dager på Willie Nelsons ranch fikk de endelig innvilget ”audiens” hos Willie Nelson som satt og så på amerikansk fotball på tv. Og da Kurt Nilsen begynte å spille og synge låta han hadde skrevet to dager tidligere, sprang Nelson og hentet sin egen gitar. Deretter var duetten et faktum.

- Willie Nelson er 72 år gammel, og har ingenting å tjene på å gjøre noe sånt. Det er sånt som inspirerer oss og får oss til å holde på med dette, sa Jan Fredrik Karlsen"....

Skrevet

Holder en knapp på at Kurt fikk med seg Willie...

"I fredagens utgave av Først og Sist med Fredrik Skavlan fortalte den tidligere Idol-vinneren, og hans manager Jan Fredrik Karlsen, om sitt livs opplevelse.

- Jeg kjenner Willie litt fra før av da jeg jobbet i plateselskap, og fulgte ham på turné i Norge, sa Karlsen. Og dermed hadde han grunnlaget for å plante en ide hos Kurt Nilsen, da de var sammen på inspirasjonstur til Nashville.

Mens de satt sammen en sen nattetime etter å ha jobbet med nye låter, lanserte Karlsen idéen: Hva med å få møte Willie Nelson og få synge en duett med ham? Kurt Nilsen tente straks på alle plugger, og var fullstendig med på notene – bokstavelig talt.

Da de var ferdig med jobbingen med nytt låtmateriale hadde Karlsen og Nilsen fire dager igjen av oppholdet i Nashville. Karlsen tok en sjanse og ringte Willie Nelsons datter. Og de var hjertelig velkommen på besøk.

Etter et par dager på Willie Nelsons ranch fikk de endelig innvilget ”audiens” hos Willie Nelson som satt og så på amerikansk fotball på tv. Og da Kurt Nilsen begynte å spille og synge låta han hadde skrevet to dager tidligere, sprang Nelson og hentet sin egen gitar. Deretter var duetten et faktum.

- Willie Nelson er 72 år gammel, og har ingenting å tjene på å gjøre noe sånt. Det er sånt som inspirerer oss og får oss til å holde på med dette, sa Jan Fredrik Karlsen"....

Okey..

Mener bare å huske at jeg hørte på et prg. at Willy Nelson hadde hørt Kurt synge, og ville spille en duett med han.

men, jeg lider tydlig vis av en form for alzheimer light, derfor jeg satte spørsmåls tegn. ;o) Da fikk jeg iallefall atter en gang bekreftet min dårlige hukommelse.. hehe..

Duetten er i allefall helt fantastisk nydelig uansett hvem som fikk med hvem =D

Skrevet

Tusen hjertelig takk! Denne var jeg spent på og nå er jeg aldri i tvil om at den cd`n må jeg ha :)

Kjære deg da.. har du ikke kjøpt den enda?? er jo flere dager siden vi snakket om den.. =) hehe

Løp å kjøp pekkaline!.. resten av cd'n er også bra =)

Skrevet

Kjære deg da.. har du ikke kjøpt den enda?? er jo flere dager siden vi snakket om den.. =) hehe

Løp å kjøp pekkaline!.. resten av cd'n er også bra =)

Ja jeg er født langsomt hehe

Skrevet

Ja jeg er født langsomt hehe

hehe.. jaja.. du får løøøøpe åååå kjøøøøøpe i morga da =)

Nå skal jeg på 40-års kalas =) Du får ha en fin kveld.. Skål!

Skrevet

Okey..

Mener bare å huske at jeg hørte på et prg. at Willy Nelson hadde hørt Kurt synge, og ville spille en duett med han.

men, jeg lider tydlig vis av en form for alzheimer light, derfor jeg satte spørsmåls tegn. ;o) Da fikk jeg iallefall atter en gang bekreftet min dårlige hukommelse.. hehe..

Duetten er i allefall helt fantastisk nydelig uansett hvem som fikk med hvem =D

Det var datteren til Nelson som hørte Kurt først og nevnte han til sin far og slik ble det til at Nelson fikk med seg Kurt:-)

Gjest wtfc_wia
Skrevet

synes også det var skikkelig stilig når kurt vant fremfor kelly!:) kyrt fortjener den suksessen han har fått:) og denne nye duetten var flott:)

takk:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...