Gå til innhold

Hva har dere gjort i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne dagen har jeg bare surret rundt her hjemme. Har ikke vasket golv eller tøy, har ikke ryddet, bare vaset....

FIkk kjørt avgårde et par sekker med tøy som skulle til Ukraina, og kjøpt noen stemorsblomster - men det har vært så guffent vær at jeg ikke orket å plante dem ut.

Var ute en liten halvtime med hun minste, mens vi lette etter hun midterste. Han eldste spilte fotball i shorts - og fikk streng beskjed om å komme seg hjem og skifte. Jeg har vært sånn hustren og grufsen i da,g og gikk rundt i tjukk strikkegenser inne...

Nå holder jeg på å lage pizza - så vi skal kose oss sammen i kveld!

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kåre Kruttlapp

8

• Atene

4

• Lillemus

2

• pekkaline

2

Mest aktive i denne tråden

AneM1365380603
Skrevet

''Denne dagen har jeg bare surret rundt her hjemme. Har ikke vasket golv eller tøy, har ikke ryddet, bare vaset....''

Der beskriver du i grunnen hva jeg har gjort i dag. Skrittelleren er på, og den viser 1584 steg :-O

Gjest Shira :o)
Skrevet

Lite. Jeg har dusjet, det er ett stort prosjekt om dagen, så det tok en time. Sittet ved pc, sett litt på tv, og tenkt mange tanker om ting som burde vært gjort.

Så har jeg og sambo laget hjemmelaget mousakka og tzalziki (jeg aner ikke hvordan det skrives), salat, og jeg skal straks finne frem fetaosten, mens han dekker bordet, men han jobber, så det blir nok jeg som dekker til slutt ;o)

Så kommer foreldrene hans på kvelds.

Gjest minnah
Skrevet

I dag har jeg stort sett vært sammen med lillefrøkna på 15 mnd. Var en tur på senteret og handlet mens hun sov i vogna, og fikk meg en kaffe ute i sola :-)

Her hjemme har vi gått fram og tilbake på singelen i oppkjørselen, hun synes det er så artig å gå på.. men tør ikke slippe taket enda, så jeg må pent leie henne. Inne igjen var det mer leiing rundt, litt lek og tull, mat og kos.

Eldstemann har vært med pappa i hagen + i bursdag.

Nå er det straks wok med ørret og rødvin, det har vært en fin dag :-)

Gjest Angela26
Skrevet

I dag har vi vaert à kjòpt solseng, sà jeg là pal ei lita stund her pà verandaen. Det er forferdelig varmt her nà... :-( Ogsà har jeg jernmangel, sà jeg blir enda slappere i varmen... Men skal ikke klage! I kveld blir det kino, skal se en gròsser, og det gleder jeg meg til! :-) I mens fàr jeg hive meg rundt à gjòre noe her...

God helg!

Gjest pellarguri
Skrevet

Huff har blitt litt for mye pc og tv på meg. Men har laget en bedre middag til meg selv og familien.

Nå sitter jeg med iskald cola og lurer på om det snart er tid for lørdagsnopet :-)

Skrevet

Vel, i dag har jeg sovet lenge. Deilig!

Så har vi vært på middag hos min mor. Koslig!

Lå å sov en time på sofaen hennes, he, he!

Nå er ungene og Snaxy i seng, så da sitter jeg her på dol :0)

Skal kose oss med reker og krabbe senere! Deilig.

Stille og rolig lørdags kveld her! ( for en gangs skyld ;0)

Gjest minnah
Skrevet

Å - jeg har jo faktisk også vasket kjøkkengulvet, satt på to klesvask, sortert og ryddet vekk rene klær. Hm, nå ble jeg mektig fornøyd, merker jeg ;-)

Skrevet

Var oppe kl åtte, kjørte min sønn på jobb klokka ni og var hos min mor et par timer. Koselig, jeg klippet håret hennes littegrann og da ble ho så fornøyd atte :) Så har jeg sovet litt, handlet og vært sjåfør en gang til. Og jeg har hatt mi kusine på besøk fra i går. Hun gjorde andre ting da jeg var hos mi mor altså :) Nå er deigen til heving så da blir det pizza snart. Ser frem til en rolig tv/pc-kveld.

hjernetrimmern
Skrevet

Åh, jeg føler at jeg har vært flink, og utnyttet dagen til fulle!!

Stod opp 07.30 sammen med mann og barn. Spiste frokost og satte i gang...

Tørket støv alle steder, og byttet gardiner i stue og kjøkken...(vasket ikke vinduene, siden det ikke er lenge siden jeg gjorde det, men vinduspostene ble tatt)

Etterpå tok jeg en dusj, og slappet av litt...

Har jo vasket og lagt sammen klær innimellom dette også, og tatt med av min hjelpsomme 2-åring...

Så ryddet jeg i store deler av huset, og tok en skikkelig opprydding i kjøkkenskapene...hvor det har vært til dels kaos!!

Nå nyter jeg stillheten, siden mann er på jobb, og 2-åringen er i seng, og jeg spiser litt mat!

Føler jeg har gjort en god jobb i dag!!

Gjest ViViola
Skrevet

Det lå an til å bli en superjobbedag hjemme, men - hvor ble den egentlig av?

Planen var å få gjort ferdig en bod, og så få ryddet inn alt som skal inn i den. Men det var jo enklere sagt enn gjort...

Så da ble det klesvask, en god trimtur, kaffeslabras med naboene, overraskelsesbesøk - og litt bod. Ja-ja, nok en dag i morgen, heldigvis!

Gjest Elextra
Skrevet

Vært et par-tre morgentimer på jobben, på en handlerunde, en liten tur i skogen med barna og plukket blomster, vaset litt hjemme, dolet litt, laget dessert til middagsselskapet i morgen og middag til familien i dag.. vips er dagen snart over. Eller begynner den når barna har lagt seg? ;)

Kåre Kruttlapp
Skrevet

"idag har eg ikkje gjort den eneste slag"!! hvilken låt er det? Er det Geir Lystrup? En herlig sommersang faktisk! Meeeen jeg har vært kjempeflink i dag. La meg tidlig i går kveld for å kjøre til larvik for å hente lastebil med kran.

Kjørte så til Åsgårdstrand og tok ut den ene motoren på båten min siden den hadde en "sjenerende dunkelyd innvendig".Fikk hjelp av en gammel klassekamerat som stod oppe i båten mens jeg svingte krana og det var til stor hjelp.

Så vel hjemme hjalp jeg naboen med en "el" feil på tv`n hennes! Hun hadde vasket litt hardt og dratt nesten ut ledningen bak på tv`n.Og hun smilte om kapp med sola da tv lørdagen var sikra.Så nå sitter jeg jeg her med verdens beste samvittighet og gleder meg til å splitte båt motoren imorgen for å finne ut av hvorfor jeg fikk denne "sjarmerende"dunkelyden sist sommer."ler"

og til sist "livet er ikke det værste man har og om litt er kaffen klar"

Klem fra K.K

Skrevet

Jeg har prøvekjørt noen biler.

Det blir godt å få ny, men akk så dyrt.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Jeg har prøvekjørt noen biler.

Det blir godt å få ny, men akk så dyrt.

Hva slags biler har du prøvekjørt da? Fortell meg så kan jeg gi deg noen gode hint! Er biltekniker med 30 års erfaring og takstmann så har gode råd på hånden.

Gjest Elextra
Skrevet

"idag har eg ikkje gjort den eneste slag"!! hvilken låt er det? Er det Geir Lystrup? En herlig sommersang faktisk! Meeeen jeg har vært kjempeflink i dag. La meg tidlig i går kveld for å kjøre til larvik for å hente lastebil med kran.

Kjørte så til Åsgårdstrand og tok ut den ene motoren på båten min siden den hadde en "sjenerende dunkelyd innvendig".Fikk hjelp av en gammel klassekamerat som stod oppe i båten mens jeg svingte krana og det var til stor hjelp.

Så vel hjemme hjalp jeg naboen med en "el" feil på tv`n hennes! Hun hadde vasket litt hardt og dratt nesten ut ledningen bak på tv`n.Og hun smilte om kapp med sola da tv lørdagen var sikra.Så nå sitter jeg jeg her med verdens beste samvittighet og gleder meg til å splitte båt motoren imorgen for å finne ut av hvorfor jeg fikk denne "sjarmerende"dunkelyden sist sommer."ler"

og til sist "livet er ikke det værste man har og om litt er kaffen klar"

Klem fra K.K

''I morgon, i morgon, men ikkje i dag.

I dag, nei i dag, gjer eg ikkje eit slag.

I dag skal eg liggja på ryggen å sjå

- på lerka som svinger seg høgt i det blå.''

En klassiker fra Stanley Jakobsen, særlig populær blant de av oss som er eksperter på å prokastinere.

Gjest Elextra
Skrevet

Hva slags biler har du prøvekjørt da? Fortell meg så kan jeg gi deg noen gode hint! Er biltekniker med 30 års erfaring og takstmann så har gode råd på hånden.

Oi, kjekt å vite - når jeg snart får lyst *stryker* mener råd og anledning til å bytte ut ekstrabilen! *S*.

Skrevet

Idag har jeg prøvd Skoda Fabia.

Trenger noe som er litt større enn Polo'en min. Det begynner å bli trangt i baksetet for barna nå som de er blitt større. Og bagasjerommet holder ikke alltid det heller.

Jeg vil ha noe veldig fornuftig, value-for-money. Status og utseende spiller ingen rolle.

Faren min sier jeg bør kjøpe ny, men det har jeg alltid hørt at ikke er så lurt. Jeg prøvde en 2006-modell som hadde gått 17000 idag, den er aktuell. Og så prøvde jeg den nye 2008-modellen. Finere, helt klart, men er den verdt prisforskjellen?

Andre forslag?

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Idag har jeg prøvd Skoda Fabia.

Trenger noe som er litt større enn Polo'en min. Det begynner å bli trangt i baksetet for barna nå som de er blitt større. Og bagasjerommet holder ikke alltid det heller.

Jeg vil ha noe veldig fornuftig, value-for-money. Status og utseende spiller ingen rolle.

Faren min sier jeg bør kjøpe ny, men det har jeg alltid hørt at ikke er så lurt. Jeg prøvde en 2006-modell som hadde gått 17000 idag, den er aktuell. Og så prøvde jeg den nye 2008-modellen. Finere, helt klart, men er den verdt prisforskjellen?

Andre forslag?

Det er flere ting som taler for at din far har rett! La meg forklare: Ved kjøp av ny bil vil du måtte ta verditapet med en gang og det kan lønne seg siden du har en garanti 3 år og reklamsjonsrett på 5 år på deler(les girkasse motor og el anlegg med alle computere som dagens biler har).

Du forplikter deg også til for å opprettholde garantien med alle storservicer men disse kan du gjennom nybilkjøpet bake\forhandle inn i prisen på bilen før overlevering.Og da har du en fix ferdig problemfri biløkonomi i inntill 3 år med servicer innkludert.

Siden absolutt alle nyere bruktbiler har nedsatt pris så forstår du av regnestykket\oppsettet mitt at hvis noe skulle skje så må lommeboka di svi voldsomt hvis "noe skulle skje! Og at "noe" skjer er helt opplagt siden fortjenesten hos alle bilprodusenter ligger i delesalg og alle "vitale deler" ikke skal vare lengre enn 3 år for ellers ville ikke bilprodusentene overlevd.

Av dette jeg nå har fortalt så har du sikkert fått tak i det jeg ville oppnå! En annen ting er også 2 håndsverdien på bilen! altså hvor lett det er å få solgt den til en "god" pris når den er brukt og hvor "in og ettertraktet" den er på bruktbilmarkedet og \eller en innbyttepris på den til en tilsvarende fabrikkmerke av samme eller en større annen modell.

Så summa summarum så har din gamle far rett.Så gjenstår det din egen intuisjon og "undersøkelsesplikt" på de biler som har høy 2 håndsverdi og innbyttepris\garanti lengde.

Håper dette kunne være til hjelp og ønsker deg lykke til med ditt nye bilvalg.

Mvh K.K

Kåre Kruttlapp
Skrevet

''I morgon, i morgon, men ikkje i dag.

I dag, nei i dag, gjer eg ikkje eit slag.

I dag skal eg liggja på ryggen å sjå

- på lerka som svinger seg høgt i det blå.''

En klassiker fra Stanley Jakobsen, særlig populær blant de av oss som er eksperter på å prokastinere.

Javisst var det "Stanley Jacobsen" Tusen takk! Den er så herlig på en sommerdag og spesielt i "nitimen\reiseradioen" og alle andre av sviskene de spiller! Synd at nitime generalen Kjell Thue ikke er blandt oss lenger! NRK skulle gitt ut "reiseradiosendinger på cd! Jeg hadde garantert kjøpt hele serien!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...