Gå til innhold

Hva har dere gjort i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er flere ting som taler for at din far har rett! La meg forklare: Ved kjøp av ny bil vil du måtte ta verditapet med en gang og det kan lønne seg siden du har en garanti 3 år og reklamsjonsrett på 5 år på deler(les girkasse motor og el anlegg med alle computere som dagens biler har).

Du forplikter deg også til for å opprettholde garantien med alle storservicer men disse kan du gjennom nybilkjøpet bake\forhandle inn i prisen på bilen før overlevering.Og da har du en fix ferdig problemfri biløkonomi i inntill 3 år med servicer innkludert.

Siden absolutt alle nyere bruktbiler har nedsatt pris så forstår du av regnestykket\oppsettet mitt at hvis noe skulle skje så må lommeboka di svi voldsomt hvis "noe skulle skje! Og at "noe" skjer er helt opplagt siden fortjenesten hos alle bilprodusenter ligger i delesalg og alle "vitale deler" ikke skal vare lengre enn 3 år for ellers ville ikke bilprodusentene overlevd.

Av dette jeg nå har fortalt så har du sikkert fått tak i det jeg ville oppnå! En annen ting er også 2 håndsverdien på bilen! altså hvor lett det er å få solgt den til en "god" pris når den er brukt og hvor "in og ettertraktet" den er på bruktbilmarkedet og \eller en innbyttepris på den til en tilsvarende fabrikkmerke av samme eller en større annen modell.

Så summa summarum så har din gamle far rett.Så gjenstår det din egen intuisjon og "undersøkelsesplikt" på de biler som har høy 2 håndsverdi og innbyttepris\garanti lengde.

Håper dette kunne være til hjelp og ønsker deg lykke til med ditt nye bilvalg.

Mvh K.K

Egentlig blir jeg bare mer forvirret... Jeg er nesten lettet over at du ikke foreslo en haug med andre biltyper jeg burde prøve.

Prøvde forresten en Ford Fusion forrige uke. Da jeg fortalte verkstedet mitt det, sa de at jeg ikke måtte kjøpe Ford, for dem var det bare tull med.

Polo'en min er en 98-modell med masse lakkrust, den har gått 140000. Hva bør jeg gjøre med den?

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Kåre Kruttlapp

8

• Atene

4

• Lillemus

2

• pekkaline

2

Mest aktive i denne tråden

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Egentlig blir jeg bare mer forvirret... Jeg er nesten lettet over at du ikke foreslo en haug med andre biltyper jeg burde prøve.

Prøvde forresten en Ford Fusion forrige uke. Da jeg fortalte verkstedet mitt det, sa de at jeg ikke måtte kjøpe Ford, for dem var det bare tull med.

Polo'en min er en 98-modell med masse lakkrust, den har gått 140000. Hva bør jeg gjøre med den?

Du kan trykt kjøpe Ford i dag bare den er ny og du følger rådet mitt med innbaking av servicene! Ikke gi deg der fordi det følger med så mange "ufortsette"ting som skjer etterhvert.Ford har slitt i mange år og trenger å selge bil.men ikke gi deg i forhandlingene fordi nybilsalget har sunket med 30 % siden ifjor og det er de som skal handle nybil idag som stiller kravene! Bruk bilen i 3 år og bytt igjen da til enda en ny og så vil du oppleve at du kaster få kroner ut av vinduet.

Men har du trang økonomi så vil jeg anbefale deg en toyota corolla\avensis stationvogn som er noen år! De har en høy 2 håndsverdi og du får alltid en forutsigbar biløkonomi siden det er sjeldent tull med disse vognene! Men husk at serviceheftet skal være oppfulgt! Det er bilens verdipapir og skal være med uansett ellers ville jeg latt være med mindre merkeforhandleren kan bekrefte servicehistorikken da de lagrer alle servicer på data pr bilnummer.

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Og angående poloen din så hadde jeg solgt den som den var eller tatt den i innbytte på "din nye" bil!

Skrevet

Du kan trykt kjøpe Ford i dag bare den er ny og du følger rådet mitt med innbaking av servicene! Ikke gi deg der fordi det følger med så mange "ufortsette"ting som skjer etterhvert.Ford har slitt i mange år og trenger å selge bil.men ikke gi deg i forhandlingene fordi nybilsalget har sunket med 30 % siden ifjor og det er de som skal handle nybil idag som stiller kravene! Bruk bilen i 3 år og bytt igjen da til enda en ny og så vil du oppleve at du kaster få kroner ut av vinduet.

Men har du trang økonomi så vil jeg anbefale deg en toyota corolla\avensis stationvogn som er noen år! De har en høy 2 håndsverdi og du får alltid en forutsigbar biløkonomi siden det er sjeldent tull med disse vognene! Men husk at serviceheftet skal være oppfulgt! Det er bilens verdipapir og skal være med uansett ellers ville jeg latt være med mindre merkeforhandleren kan bekrefte servicehistorikken da de lagrer alle servicer på data pr bilnummer.

Trang økonomi, ja. Omskolert og nettopp startet i ny jobb, med én inntekt, som jeg skal forsørge meg selv og to barn på, så er det ikke penger til overs til luksusbil.

Men på den annen side hadde jeg neppe lagt en formue i bil uansett. Det betyr såpass lite for meg.

:går til finn for å sjekke corolla/avensis:

Kåre Kruttlapp
Skrevet

Trang økonomi, ja. Omskolert og nettopp startet i ny jobb, med én inntekt, som jeg skal forsørge meg selv og to barn på, så er det ikke penger til overs til luksusbil.

Men på den annen side hadde jeg neppe lagt en formue i bil uansett. Det betyr såpass lite for meg.

:går til finn for å sjekke corolla/avensis:

Meget klokt valg! Bare spør hvis jeg kan bistå med noe! Lykke til!

Gjest Shira :o)
Skrevet

Hva slags biler har du prøvekjørt da? Fortell meg så kan jeg gi deg noen gode hint! Er biltekniker med 30 års erfaring og takstmann så har gode råd på hånden.

''Hva slags biler har du prøvekjørt da? Fortell meg så kan jeg gi deg noen gode hint! Er biltekniker med 30 års erfaring og takstmann så har gode råd på hånden.''

Jeg sikler etter Nissan X-trail om dagen. Sånn ca 2-3 år gammel. Er det bra bil?

Primeraen min har etter lang og tro tjeneste begynt og dra på årene, så jeg vil gjerne gi den litt avlastning.

Skrevet

Hadde med ungene på jobb i dag, de koser seg godt. :o) Etterpå var de ute og blåste såpebobler mens jeg lagde middag, deretter spilte de litt på pc'n mens jeg fortsatte ryddingen på soverommet så nå er det vanvittig strøkent der inne! :o)

Senere har vi sett "Mio min Mio" sammen mens vi spiste lørdagsgodis og kanelboller. :o) Nå er ungene i seng og jeg sløver foran tv'n med laptopen i fanget og skal lage meg en kopp te tror jeg. :o)

Skrevet

Hadde med ungene på jobb i dag, de koser seg godt. :o) Etterpå var de ute og blåste såpebobler mens jeg lagde middag, deretter spilte de litt på pc'n mens jeg fortsatte ryddingen på soverommet så nå er det vanvittig strøkent der inne! :o)

Senere har vi sett "Mio min Mio" sammen mens vi spiste lørdagsgodis og kanelboller. :o) Nå er ungene i seng og jeg sløver foran tv'n med laptopen i fanget og skal lage meg en kopp te tror jeg. :o)

Skrevet

Vasket grillen, handlet mat til familiebursdag i dag og i morgen, laget mat, hatt familiebesøk, lagt barn.

Gjest klaymen
Skrevet

Vi har kost oss med avisa og dataspill, tømt papir-glass-metall-og-plastsøppel i kontainerne på butikken, så var vi en tur i skogen og fant en geo-turboks, og så har vi kost oss inne igjen med data og graut og donald-film på dvd mens regnet slo på ruta.

Skrevet

Vi har kost oss med avisa og dataspill, tømt papir-glass-metall-og-plastsøppel i kontainerne på butikken, så var vi en tur i skogen og fant en geo-turboks, og så har vi kost oss inne igjen med data og graut og donald-film på dvd mens regnet slo på ruta.

Hva er en geoturboks?

Så flinke der var som kom dere ut i skogen!

Skrevet

Vasket grillen, handlet mat til familiebursdag i dag og i morgen, laget mat, hatt familiebesøk, lagt barn.

Trodde det stod "laget barn" på slutten :-D

Skrevet

"idag har eg ikkje gjort den eneste slag"!! hvilken låt er det? Er det Geir Lystrup? En herlig sommersang faktisk! Meeeen jeg har vært kjempeflink i dag. La meg tidlig i går kveld for å kjøre til larvik for å hente lastebil med kran.

Kjørte så til Åsgårdstrand og tok ut den ene motoren på båten min siden den hadde en "sjenerende dunkelyd innvendig".Fikk hjelp av en gammel klassekamerat som stod oppe i båten mens jeg svingte krana og det var til stor hjelp.

Så vel hjemme hjalp jeg naboen med en "el" feil på tv`n hennes! Hun hadde vasket litt hardt og dratt nesten ut ledningen bak på tv`n.Og hun smilte om kapp med sola da tv lørdagen var sikra.Så nå sitter jeg jeg her med verdens beste samvittighet og gleder meg til å splitte båt motoren imorgen for å finne ut av hvorfor jeg fikk denne "sjarmerende"dunkelyden sist sommer."ler"

og til sist "livet er ikke det værste man har og om litt er kaffen klar"

Klem fra K.K

Godt med hjelpsomme naboer :-)

Den sangen stemte godt på meg i dag, ja!

Skrevet

Det lå an til å bli en superjobbedag hjemme, men - hvor ble den egentlig av?

Planen var å få gjort ferdig en bod, og så få ryddet inn alt som skal inn i den. Men det var jo enklere sagt enn gjort...

Så da ble det klesvask, en god trimtur, kaffeslabras med naboene, overraskelsesbesøk - og litt bod. Ja-ja, nok en dag i morgen, heldigvis!

Du har jo fått ganske mye ut av dagen, du!

Skrevet

Åh, jeg føler at jeg har vært flink, og utnyttet dagen til fulle!!

Stod opp 07.30 sammen med mann og barn. Spiste frokost og satte i gang...

Tørket støv alle steder, og byttet gardiner i stue og kjøkken...(vasket ikke vinduene, siden det ikke er lenge siden jeg gjorde det, men vinduspostene ble tatt)

Etterpå tok jeg en dusj, og slappet av litt...

Har jo vasket og lagt sammen klær innimellom dette også, og tatt med av min hjelpsomme 2-åring...

Så ryddet jeg i store deler av huset, og tok en skikkelig opprydding i kjøkkenskapene...hvor det har vært til dels kaos!!

Nå nyter jeg stillheten, siden mann er på jobb, og 2-åringen er i seng, og jeg spiser litt mat!

Føler jeg har gjort en god jobb i dag!!

Du har vært superflink i dag!!!!!

Jeg har sløvet hele dagen. Hadde fri torsdag og fredag - det ble nesten litt for mye av det gode.....

Skrevet

Var oppe kl åtte, kjørte min sønn på jobb klokka ni og var hos min mor et par timer. Koselig, jeg klippet håret hennes littegrann og da ble ho så fornøyd atte :) Så har jeg sovet litt, handlet og vært sjåfør en gang til. Og jeg har hatt mi kusine på besøk fra i går. Hun gjorde andre ting da jeg var hos mi mor altså :) Nå er deigen til heving så da blir det pizza snart. Ser frem til en rolig tv/pc-kveld.

Koselig med besøk!

Du - kommer du hit snart, eller?

Skrevet

Å - jeg har jo faktisk også vasket kjøkkengulvet, satt på to klesvask, sortert og ryddet vekk rene klær. Hm, nå ble jeg mektig fornøyd, merker jeg ;-)

Jeg har ryddet på plas én vask, men har én igjen... Fikk laget pizza i kveld, men det ble spist merkelig lite av den.....

Skrevet

Vel, i dag har jeg sovet lenge. Deilig!

Så har vi vært på middag hos min mor. Koslig!

Lå å sov en time på sofaen hennes, he, he!

Nå er ungene og Snaxy i seng, så da sitter jeg her på dol :0)

Skal kose oss med reker og krabbe senere! Deilig.

Stille og rolig lørdags kveld her! ( for en gangs skyld ;0)

Mamma sin sofa er fantastisk å sove på, ja! Utrolig deilig hvis ungene surrer i bakgrunnen og de andre voksne pludrer sånn passelig høyt..... *s*

Skrevet

''Denne dagen har jeg bare surret rundt her hjemme. Har ikke vasket golv eller tøy, har ikke ryddet, bare vaset....''

Der beskriver du i grunnen hva jeg har gjort i dag. Skrittelleren er på, og den viser 1584 steg :-O

Godt vi er to :-)

Jeg var ute og tasset litt med hun minste, men det var jo slettes ingen trim. Og nå er det meldt regn i ei uke fremover, så det blir vel dårlig med jogging på meg :-(

Skrevet

I dag har jeg vært lagleder for minigutter/jenter i en fotballcup.

Utrolig kaldt og frøys som en gal når vi endelig var hjemme.

Lagde middag, sommerkoteletter og nykål Nam...

Resten av ettermiddagen har jeg og guttungen lagt på hver vår sofa, han sett på tv, mens jeg lå å slumra.

Fra 8 og utover har det vært skifting av kanaler for å finne noe bra å se på tv. Men det var et døfødt prosjekt, nå har jeg gitt opp. Tror jeg køyer å ligger å leser til jeg sovner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...