Gå til innhold

Hverdagsservise - hvor og hvilket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal kjøpe nytt hverdagsservise - middags- og sånn vanlig frokostservise. Det vi har nå, kjøpte jeg på Lidl - billig og snabla dårlig.

Tips meg gjerne hvilket som er greit (både i pris og kvalitet) og hvor dere har kjøpt det! :-) Takk!

Gjest minnah
Skrevet

Jeg vil bare komme med en advarsel - hold deg unna Åhléns sine tallerkener. Det blir streker og riper i dem med en gang, helt ubrukelig.

Ellers kan jeg ikke komme med noen gode tips, vi er på utkikk selv, har en salig blanding av Åhléns, IKEA og annet helt uten system i skapene.. :-)

hjernetrimmern
Skrevet

Vi kjøpte et servise på Ikea, som har en sølvkant rundt tallerkener og asjetter...det heter Arv Bryllup tror jeg!

Ikke så verst pris, og veldig fint...og holder seg godt, selv med stadig oppvaskmaskin-vask!

Eneste ulempen med det, for noen (ikke oss hvertfall), er at istedenfor dype tallerkener, så er det dype skåler!

Ellers har de ellers mye bra og fint på Ikea...

Har ikke så mye erfaring fra andre steder, da jeg har vært veldig fornøyd med ikea sine produkter!!

Skrevet

Hvit Rondo fra Ikea, og hvit firkantet fra Ica Maxi.

Skrevet

Ikke kjøp på Ikea i alle fall, mitt er ikke mer enn 3 år og er fullt av hakk og skår. Firkløveren-middagsserviset som er like gammelt er like fint, har ikke ett eneste skår. Men det er sabla dyrt da så jeg har ikke så mange fatene...

Skrevet

Jeg har vært veldig fornøyd med Modern House sine. De selges på A-møbler og coop obs. Vi har hatt vårt i mange år, ser nå at de har fått et nytt på Coop Obs. Grønnlig pyntekant rundt. De er rimelige ca 39 pr tallerken. Og ellers har de mange dyre å velge i å. Vi har et annet dyrt fra Porsgrunn også, som det heller ikke blir riper i, men husker ikke hva det heter, men det selges på obs det og.

Skrevet

Middagstallerknene er noen mørkeblå fra IKEA. De har holdt seg fint i noen år i forhold til skår (ingen skår på 8 tallerkner), men de har fått noen riper etter kniv.

Frokosttallerknene er grønne ensfargede fra IKEA, kjøpt samtidig med de blå. De har fått skår, 2-3 av dem, og litt riper.

Skrevet

Nå er vi så heldige at vi har arvet/fått veldig mye servise fra Porsgrund Porselen. Svigermor liker å samle porselen derfra, og vi overtar endel, både nytt og brukt.

Akkurat nå bruker vi et PP-servise, tror det heter Jubileum, med en gullkant rundt kanten, fra midt på 60-tallet. Litt slitt har det jo blitt etterhvert, men nå er jo serviset eldre enn oss. Vi fant også ut at vi ville heller slite litt på alle de fine settene vi har i boden, enn å kjøpe noen "billig"-tallerkener.

Jeg har desverre ikke tips til deg ang hverdagsservise, jeg vet bare at vi har kvittet oss med diverse utgaver fra bl.a. bokklubber, ikea, pytt&panne osv. (Noe havna på hytta, ja)

Og ja, vi er heldige. Vi hadde aldri hatt råd til å kjøpe så mye flott kvalitetsporselen selv.

Skrevet

Jeg vil bare komme med en advarsel - hold deg unna Åhléns sine tallerkener. Det blir streker og riper i dem med en gang, helt ubrukelig.

Ellers kan jeg ikke komme med noen gode tips, vi er på utkikk selv, har en salig blanding av Åhléns, IKEA og annet helt uten system i skapene.. :-)

Vi har hatt hvite, ovale tallerkener fra Åhlens en stund nå og har ikke opplevd riper i dem. Jeg har nettopp vært ute og kjøpe inn ekstra tallerkener til konfirmasjonsselskap og frokosttallerkener i samme serie. De har tilbud nå med 4 for 3.

Skrevet

Jeg kjøpte hverdagsservice, frokost og middag, på Figgjo, for mine første feriepenger i 1986. 22 år senere er kun ett tefat knust, det er ikke en ripe, ikke et hakk i noenting.

Konklusjon: Ikke kjøp et Figgjoservice dersom du liker variasjon. Du blir aldri kvitt det. ;-)

MVH

Skrevet

Ikke kjøp på Ikea i alle fall, mitt er ikke mer enn 3 år og er fullt av hakk og skår. Firkløveren-middagsserviset som er like gammelt er like fint, har ikke ett eneste skår. Men det er sabla dyrt da så jeg har ikke så mange fatene...

Hvilket fra Ikea er det som er så dårlig, da? Vårt ser ut som nytt etter daglig bruk i straks 2 år. :)

Skrevet

Jeg har Ikea servise etter at eksen tok med seg Denby serviset vi hadde.

Ikea er helt ok, jeg har ikke knust noe etter to år. :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1209283054' post='3861085]

Hvilket fra Ikea er det som er så dårlig, da? Vårt ser ut som nytt etter daglig bruk i straks 2 år. :)

Jeg har noen frokostasjetter i hvitt med blå kant og en enkelt blå blomst på midten. En er knust og av de andre 11 har vel halvparten opptil flere skår. Synd, for jeg liker dem veldig godt, både i størrelse og utseende.

Gjest minnah
Skrevet

Vi har hatt hvite, ovale tallerkener fra Åhlens en stund nå og har ikke opplevd riper i dem. Jeg har nettopp vært ute og kjøpe inn ekstra tallerkener til konfirmasjonsselskap og frokosttallerkener i samme serie. De har tilbud nå med 4 for 3.

Kanskje de har justert opp kvaliteten :-) Vi har ikke kjøpt mer servise der etter å ha prøvd oss 3 ganger.. Kjøpte bare småting, heldigvis.

Middagstallerknene våre er faktisk ganske fine, utrolig nok ble de kjøpt for 11 år siden på 10-kr-marked på Rimi.. :o) Jeg skulle bli student og flytte for meg selv, også har de bare blitt med på alle flyttelassene siden den gang :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...