Gå til innhold

Trampoliner i nabolaget

Gjest eneste i nabolaget med trampoline?

Anbefalte innlegg

Vi skal sette opp trampolina neste helg eller helga etter og jeg stoooorgleder meg! Nesten like mye som ungene! :o)

:-) Jeg gleder meg veldig til han kommer og får se hva som står i hagen i mårra ja. Selv tror jeg mer på rakinga(plen) for min del,mens han hopper, men en salto eller to skal jeg vel klare å få til.

Det blir nok stas til dere også ja. Kanksje en salto eller to på deg også da? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest klaymen

Å slenge over en pressening når vi er på jobb/skole, tenkte jeg på i stad ja. Ikke dumt det nei sikkert :-)

Da har du jaffal gjort ditt for å hindre skade :-)

Artig m trampoline da, guttungen ønsker seg han også, men tomta vår er så skrå overalt, og den tar jo litt plass også. Han hopper hos kompiser foreløpig - når de er hjemme og hopper selv ;-) Han hadde aldri turt å gå til en av naboene og hoppe på trampolinen deres uten å bli invitert.... Litt mer sjenert enn dine nabobarn antagelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er noen unger her som tar seg til rette på trampolinene her i rundt også, jeg har gitt streng beskjed til min sønn at det ikke er lov.

Har vel ikke syntes det hadde vært så stas å endelig vært barnefri og hørt den skrålinga fra trampolina i hagen f.eks søndags morgen kl 10.00.

Vi har en trampoline stående hos besteforeldrene, og de har tredd en liten kjetting gjennom løkkene i åpningen på sikkerhetsnettet og satt på en hengelås når den ikke er i daglig bruk.

Vil ungene inn, så skal de nok klare det, men tror de fleste skjønner poenget når den er låst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du jaffal gjort ditt for å hindre skade :-)

Artig m trampoline da, guttungen ønsker seg han også, men tomta vår er så skrå overalt, og den tar jo litt plass også. Han hopper hos kompiser foreløpig - når de er hjemme og hopper selv ;-) Han hadde aldri turt å gå til en av naboene og hoppe på trampolinen deres uten å bli invitert.... Litt mer sjenert enn dine nabobarn antagelig :-)

Ja, har sikkerhetsnett rundt, så er vel ikke annet å gjøre da enn å passe på :-)

Ja,det er morro med trampoline. Jeg er jammen ikke sikker på hvordan nabobarna rundt her er, visst ikke det var så mange heller før i dag, da det krydde rundt omkring. Føltes værtfall sånn,men er jo ikke før på våren man ser hvem naboene er. (har ikke bodd i strøket så lenge vi da...) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest moren til jente på snart seks

Hadde jeg syntes det var greit om jeg kom hjem, og så at at naboen satt brukte min terrasse og mine hagemøbler for å innta middagen ute(uten at jeg hadde gitt tillatelse),NEI, eller lånte bilen min uten å spørre fordi nøklene sto i, NEI. Eller "lånt" verktøy og lignende uten å spørre. Det hadde heller ikke vært greit, og så vidt jeg vet er det ingen voksne som oppfører seg slik bortsett fra kanskje noen få... noen av disse blir regnet som kriminelle, eller mentalt tilbakestående??.....Hadde noen gjort dette ville jeg blitt rasende. Det får være måte på frekkhet. Folk flest har lært å spørre før de låner. Det er jo alminnelig folkeskikk. Når det gjelder barn så må man vise noen hva som er akseptabelt og ikke.

Da vi for et par år siden kjøpte et huskestativ til hagen med sklie, ble det populært blandt nabobarna. Og de større nabobarna kom løpende på kvelden etter at min datter hadde lagt seg og bare tok seg tilrette ved at de brukte både sklie og husker. Da gikk jeg ut og sa ifra om at jeg ikke syntes noe om at de kom slik. Det var helt greit å bruke det når mitt barn var var ute sammen med dem, eller at de spurte om lov først og fikk tillatelse. Og viste samtidig med et eksempel. Hadde de syntes det var greit at noen bare kom og "lånte" sykkelen deres uten å spørre mens de var inne. Og forklarte at det ble likedan med et huskestativ i en hage. Så lenge det tilhørte noen andre enn dem selv så måtte man spørre først.

Jeg har også bedt jevngamle barn om å dra hjem fordi vi skulle bort på besøk, og jeg ikke syntes de skulle bruke våre ting når vi ikke var hjemme (selv om de lekte med datteren i huset fram til vi dro.) jeg synes at når vi skal bort så må besøket dra. Derfor sa jeg ifra.

Etter jeg sa fra har det ikke vært noe problem. Ungene bruker stativet sammen med min datter, men jeg har ikke oppdaget at noen tar seg tilrette lenger.Det var bare de første dagene noen prøvde seg på det. Men de fikk beskjed om hva jeg syntes var greit og ikke, og etterpå har det blitt respektert.

Så du må nok enten si fra om hva som er greit, eller "stenge" trampolina fysisk når den ikke er i bruk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trampolineeier

Selvsagt er det ikke OK. Hva om barna skader seg på trampolina, ditt ansvar!

Jeg brukte kjetting jeg la i kryss over trampolina og festet den med hengelås for å unngå bruk når ikke vi var hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mye herk på boretslag

Den er jeg veldig klar på. NEI!

Det er ikke greit at noen i det hele tatt, være seg barn eller voksne, låner ting og tang uten å spørre om lov eller klarere på forhånd. Som en generell regel.

Har selv bodd i bortslag og opplevd mye av dette. Å bo slik er noe av det mest ubrukelig jeg har vært borti bomessig og aldri noe jeg vil gjøre igjen.

Hver gang jeg kom hjem hadde naboungene tatt ut og lekt med baller, sykler, trampoliner, ting og tang. De hadde endevendt steiner til bed og klådd i sandkasser og over alt ellers. Heldigvis hadde jeg nærmeste nabo som passet litt på for meg slik at hun jagde dem når hun så dem.

Mine unger er oppdratt med å ikke røre og klå på andres ting eller på andres enemerker uten klarering eller lov.

Det vil jeg selvsakt kreve av andre i mot oss også.

Selv når egne barn er ute og sparker ball, er på trampoline osv. skal barn som kommer til spørre om tillatelse til å bli med/bruke.

Der er jeg megastreng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er "de eneste" som ikke har trampoline.

Min datter hopper aldri på andres trampoline uten at de selv er med.

Det er jo en selvfølge: man går ikke i andres hage uten lov heller.

Jeg har aldri vært borte i sånne tilstander som beskrives her om nabobarn som roter i våre ting.

MEN jeg har vært borte i voksne naboer som hadde forsynt seg med våre hagemøbler mens vi var borte. Da vi så kom hjem litt tidligere enn antatt, var det _velfortjent_ pinlig for dem å rødmende bære våre stoler tilbake på plass :)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er vi veldig klare. Det er ikke lov for andre enn barnas venner å hoppe på trampoline. Vi har ei litt større nabojente som har hoppet noen ganger, men da har hun spurt først, og vi har sagt ja. Det er visst nok unger her om sommeren, om vi ikke skal ha andre enn venner her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tatjana

Vi var i omtrent den situasjonen da vi kjøpte trampoline for 7 år siden. Det vrimlet av barn hos oss, helt plutselig! Masse unger jeg ikke ante hvem var.

Jeg tok en skikkelig rydd-opp-runde med en gang, jeg. Sendte hjem unger jeg ikke kjente. Ga klart uttrykk for at kun mine barns venner fikk leke med mine barns ting, og bare når mine barn var tilstede. Ringte faktisk også til noen foreldre en gang, det var noen unger som ikke ga seg... Følte meg som en skikkelig hurpe den sommeren.

Vi hadde også helt klare regler for bruk av trampolina med våre barn og deres venner, for eksempel i forhold til hvor mange som fikk hoppe samtidig og hva de fikk lov å gjøre. Ingen saltoer for eksempel. Disse reglene skrev jeg ut fra pc'en og delte ut til foreldrene til mine barns venner. Etter et par uker roet det seg veldig hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Enkleste måten å låse den på er å legge en kjetting på kryss og tvers over trampolinen og låse den med en hengelås. Da er trampolinen utilgjengelig (det går ann å hoppe på en presenning...)

Lykke til

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gitt beskjed om at nabobarn ikke kan bruke den uten at mitt eget barn er med. I hvertfall ikke uten å spørre.

Vi har trampoline. Bestevenninna til snuppa + hennes søster har fått beskjed om at de får lov til å bruke den uten å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Av og til er det ganske godt ikke å ha noen naboer. ;o) Ingen andre som hopper på trampolina vår. For jeg hadde garantert blitt irritert.

Har du ingen naboer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ingen naboer?

Niks. :o) I byen har jeg jo det, da jeg bor i blokk, men min kjære bor på landet og har faktisk ingen bolighus som nabo. :o) I grunnen er det ganske deilig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Niks. :o) I byen har jeg jo det, da jeg bor i blokk, men min kjære bor på landet og har faktisk ingen bolighus som nabo. :o) I grunnen er det ganske deilig...

Hehe,- ja da skjønner jeg det.. Det høres ut som du mentalt har flyttet ;-)

Når du sa du ikke hadde naboer tenkte jeg på der du bodde vanligvis (med ungene, i hverdagen),- og da hadde jeg jo inntrykk av at du bodde i leilighet, ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,- ja da skjønner jeg det.. Det høres ut som du mentalt har flyttet ;-)

Når du sa du ikke hadde naboer tenkte jeg på der du bodde vanligvis (med ungene, i hverdagen),- og da hadde jeg jo inntrykk av at du bodde i leilighet, ja...

Der vi har trampolina, altså hos kjæresten min, har vi ikke naboer. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er "de eneste" som ikke har trampoline.

Min datter hopper aldri på andres trampoline uten at de selv er med.

Det er jo en selvfølge: man går ikke i andres hage uten lov heller.

Jeg har aldri vært borte i sånne tilstander som beskrives her om nabobarn som roter i våre ting.

MEN jeg har vært borte i voksne naboer som hadde forsynt seg med våre hagemøbler mens vi var borte. Da vi så kom hjem litt tidligere enn antatt, var det _velfortjent_ pinlig for dem å rødmende bære våre stoler tilbake på plass :)))

ha ha ha. Da hadde jeg storkost meg var jeg dere :-) Så pinlig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...