Gå til innhold

Kjøkken- fornye det litt!

Anbefalte innlegg

hjernetrimmern
Skrevet

Tenkte å male hvertfall en vegg på kjøkkenet i en frisk og glad farge...og trenger noen tips!

Har pr i dag ganske kjedelige hvit/beige-vegger og en mellombrun eike-dørs-innredning. Fra tidlig 80-tallet...vi skal bytte det ut på sikt, men har ikke råd til det nå!

Tenkte at litt maling kunne gjøre susen ei stud...

Vi har heller ingen fliser eller lignende mellom skapene, kun malte vegger der også, og det er ganske kjedelig...

Noen tips om hva vi kan gjøre der...det skal ikke koste skjorta heller da, så det blir nok ikke fliser før innredningen blir ny nei...

Har fått frie tøyler fra min mann, bare det ikke blir rosa...

Kjøkkenet er ganske lite da, men vi har 2 vinduer, så det er ganske lyst og godt!!

Så tips mottas med takk...

Skrevet

Hva med stål under skapene? Stilig!

Eller pleksi glass,så kan du fylle veggen bak med noe du liker.

Bønner, kaffe el. Mynter er litt kult :0)

Skrevet

Lindegrønn på en vegg og eggeskallhvit på kjøkkeninnredningen, legg rimelig smalpanel mellom over- og underskap og mal det lindegrønt?

Gjest klaymen
Skrevet

Vi har malt en vegg i omtrent den fargen som er nederst på DryNitereklamen til høyre på siden her... Høres kanskje fælt ut, men det er skikkelig fint. Syns vi da ;-)

hjernetrimmern
Skrevet

Lindegrønn på en vegg og eggeskallhvit på kjøkkeninnredningen, legg rimelig smalpanel mellom over- og underskap og mal det lindegrønt?

Åh, det hørtes fint ut...tenkte litt på en grønnfarge ja...

Hvis jeg velger å male innredninge, så er det vel lurt å skure frontene med samlakkvann før man begynner, for å få bort all fett og lignende...

Smal panel mellom skapene, høres koselig ut da...

Skrevet

Åh, det hørtes fint ut...tenkte litt på en grønnfarge ja...

Hvis jeg velger å male innredninge, så er det vel lurt å skure frontene med samlakkvann før man begynner, for å få bort all fett og lignende...

Smal panel mellom skapene, høres koselig ut da...

Jeg elsker lindegrønn! Nyyydelig farge! :o) Og smalpanel - det er så koselig synes jeg. :o)

Ville nok vasket skapfrontene med salmiakk eller noe ja, er de lakkerte må de kanskje pusses litt for å få malingen til å sitte? Spør på en malebutikk.

Skrevet

Jeg ville ikke malt kjøkkeninnredningen.... Prøv heller å forbedre det som er og få dem til å skinne blankt igjen. Mellom over og underskap kan du ha plexiglass i samme fargeskala som du tar veggen. Jeg ser for meg en grønnfarge, svak grønn-gul. Eller:

Jeg kan også se for meg en vegg som er med beiset panel (liggende?), beisen da i samme farge som kjøkkeninnredningen. Men da kan du bruke på gardin og på plexiglass mellom benk og overskapene. Så kan du friske opp med nye knotter på skapene i samme farge. Det går fint med litt mørkt når du har mere enn et vindu. Dette bare slo meg nå og høres kanskje kjedelig ut, men det skal ikke mye til å fornye rommet :)

hjernetrimmern
Skrevet

Jeg ville ikke malt kjøkkeninnredningen.... Prøv heller å forbedre det som er og få dem til å skinne blankt igjen. Mellom over og underskap kan du ha plexiglass i samme fargeskala som du tar veggen. Jeg ser for meg en grønnfarge, svak grønn-gul. Eller:

Jeg kan også se for meg en vegg som er med beiset panel (liggende?), beisen da i samme farge som kjøkkeninnredningen. Men da kan du bruke på gardin og på plexiglass mellom benk og overskapene. Så kan du friske opp med nye knotter på skapene i samme farge. Det går fint med litt mørkt når du har mere enn et vindu. Dette bare slo meg nå og høres kanskje kjedelig ut, men det skal ikke mye til å fornye rommet :)

Er enig med deg også, at det kan være litt dristig å male skapfrontene...så jeg får se på det!

Maler veggen(e) først og nye knotter skal jeg også ha...så får vi se om det kan gjøre susen i første omgang...kan jo bare male skapene en annen gang også.

Det er mye jobb med de, for tror jeg må pusse litt på dem først, også er det profilerte, så det tar tid...tid som jeg ikke har denne omgangen!!

Takk for bra tips!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...