Gjest Annet enn å slukke branner Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 Satt og snakket med en brannmann i går. Han sa "vi gjør jo veldig mye annet enn å slukke branner og", og jeg spurte om det var å redde pusekatter ned fra trær... Det var det ikke. Men så av en eller annen grunn ble han avbrutt og fikk ikke fortalt noe mer. Så hva slags ting er det han tenkte på, tro? 0 Siter
ilaria Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 Vel...det er ikke SÅ vanskelig å resonnere seg fram til det? Utfører inspeksjoner, redningstjenester, utrykning i forbindelse med trafikkulykker, de tetter lekkasjer som kan være helseskadelige, mottak av brannalamer og annet relevant teknisk utstyr osv. 0 Siter
Gjest Spennende yrker Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 Dette har jeg svært liten greie på, men jeg vet at de assisterer ved store trafikkulykker f.eks. Kan det være en mulighet å søke etter 110,s side på nettet, kanskje det står godt forklart der hva som kan være en brannmanns jobb. 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 De har ansvar for feiing og de har forskjellige dykkeroppdrag. 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 De har ansvar for feiing og de har forskjellige dykkeroppdrag. Er det brannvesenet som feier? Trodde feiervesenet var en egen etat jeg? Eller heter det brann- og feiervesenet? 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 http://drbv.no/index.cfm?id=137319 0 Siter
Gjest Silver Fairy Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 Er det brannvesenet som feier? Trodde feiervesenet var en egen etat jeg? Eller heter det brann- og feiervesenet? Det sto en artikkel om brannmennene som var med på redningsarbeidet etter rasulykken i Ålesund i Sunnmørsposten for noen dager siden. Der sto det litt om flere ting brannmennene drev med, blant annet sto det at de hadde ansvaret for feiing. :-) 0 Siter
Gjest Claus knegg Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 Vel...det er ikke SÅ vanskelig å resonnere seg fram til det? Utfører inspeksjoner, redningstjenester, utrykning i forbindelse med trafikkulykker, de tetter lekkasjer som kan være helseskadelige, mottak av brannalamer og annet relevant teknisk utstyr osv. Apropos brannmenn, liten digresjon her. Som menn flest drømte jeg om å bli brannmann i barndommen, og tankene streifet meg i tenårene også. Jeg kom i snakk med en bussjåfør som tidligere hadde vært brannmann. Jeg spurte hvorfor han sluttet og ble bussjåfør, både lønnen og statusen er lavere for denne yrkesgruppen. "Grunnen til at jeg sluttet er at jeg ved flere anledninger har måtte bære ut døde mennesker fra brann/røykskader og trafikkulykker. Når i tillegg dette mennesket er et barn..." Jeg skjønner godt hvorfor han sluttet, men samtidig så er jeg glad for at noen er sterke nok til å holde ut i dette yrket. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.