Gå til innhold

Ha på seg i 17 mai tog?

Gjest Mobber jo for alt i disse dager

Anbefalte innlegg

Gjest Mobber jo for alt i disse dager
Skrevet

Kan en gutt som går i 1 trinn ha seg festdrakt i 17 Mai toget uten å bli mobbet?.Eller er det bedre med en dress og slips?

Skrevet

Det må da være greit å ha på seg festdrakt siden han har noe slikt!

Skrevet

I Oslo er det vanlig med skjorte/genser + ny bukse og gode joggesko. Festdrakt går sikkert greit men ikke dress og slips.

Sofies mamma
Skrevet

Hos oss er det normalt i hvertfall, ingen grunn til å mobbe for det.

Gjest Spekepølse
Skrevet

I Oslo er det vanlig med skjorte/genser + ny bukse og gode joggesko. Festdrakt går sikkert greit men ikke dress og slips.

Hvorfor kan man ikke ha dress og slips i Oslo? Det er det rareste jeg har hørt ...Man kan da ha hva F' man vil på seg i 17.maitoget!? Ungene gir seg vel ikke døyten i det, selv om mødrene sikkert står på sidelinja og tisker på sin måte...

Gjest Spekepølse
Skrevet

Javisst- det er da vanlig med festdrakt.

Har aldri hørt at mobbing er spes. utbredt i 17maitog heller.

Skrevet

Gutten vet sikkert best selv hva som "godtatt" eller ikke.. :0)

Skrevet

Hvorfor kan man ikke ha dress og slips i Oslo? Det er det rareste jeg har hørt ...Man kan da ha hva F' man vil på seg i 17.maitoget!? Ungene gir seg vel ikke døyten i det, selv om mødrene sikkert står på sidelinja og tisker på sin måte...

Jeg gir vel f... i hva du kler på din unge. Jeg sier bare hva som er vanlig der jeg bor og jeg har aldri sett en unge i dress og slips. Det slutter guttene med når de er tre og starter igjen etter konfirmasjonen.

Skrevet

Gutten vet sikkert best selv hva som "godtatt" eller ikke.. :0)

''Gutten vet sikkert best selv hva som "godtatt" eller ikke.. :0)''

Enig :-)

Skrevet

Min gutt gikk med bunad på 17. mai både i 1. og i 2. klasse. Var flere gutter som hadde dette. I år får han ny bunad, og skal gå med den nye.

Gjest annlovinda
Skrevet

Gutten min som går i 1. klasse skal ha på seg bunad på 17. mai.

Gjest Elextra
Skrevet

Har inntrykk av at "alt mulig" er godtatt her vi bor (i Oslo, men ikke i sentrum, som Dorthe). Det vanligste er bare skjorte og pen bukse, men noen har bunader, noen festdrakt, noen dress og andre har ikke pyntet seg i det hele tatt (olabukse og t-skjorte).

Uansett er det ikke særlig med mobbing blant førsteklassingene, heldigvis.

Gjest Spekepølse
Skrevet

Jeg gir vel f... i hva du kler på din unge. Jeg sier bare hva som er vanlig der jeg bor og jeg har aldri sett en unge i dress og slips. Det slutter guttene med når de er tre og starter igjen etter konfirmasjonen.

huff da.

Skrevet

Hva er egentlig festdrakt? En 'ordentlig' bunadlignende sak eller liksomdrakt fra kjedebutikker? Jeg tror det finnes 'ordentlige' festdrakter?

Har generelt vegring mot budeiekultur og er temmelig sikker på at jeg aldri ville iført verken meg selv eller mine barn bunad eller festdrakt.

Men hvis jeg _måtte_ skulle det i alle fall ikke være fra kjedebutikkene, Made in Taiwan.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...