Gjest Mobber jo for alt i disse dager Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 Kan en gutt som går i 1 trinn ha seg festdrakt i 17 Mai toget uten å bli mobbet?.Eller er det bedre med en dress og slips? 0 Siter
Helmi Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 Det må da være greit å ha på seg festdrakt siden han har noe slikt! 0 Siter
Dorthe Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 I Oslo er det vanlig med skjorte/genser + ny bukse og gode joggesko. Festdrakt går sikkert greit men ikke dress og slips. 0 Siter
Sofies mamma Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 Hos oss er det normalt i hvertfall, ingen grunn til å mobbe for det. 0 Siter
Gjest Spekepølse Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 I Oslo er det vanlig med skjorte/genser + ny bukse og gode joggesko. Festdrakt går sikkert greit men ikke dress og slips. Hvorfor kan man ikke ha dress og slips i Oslo? Det er det rareste jeg har hørt ...Man kan da ha hva F' man vil på seg i 17.maitoget!? Ungene gir seg vel ikke døyten i det, selv om mødrene sikkert står på sidelinja og tisker på sin måte... 0 Siter
Gjest Spekepølse Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 Javisst- det er da vanlig med festdrakt. Har aldri hørt at mobbing er spes. utbredt i 17maitog heller. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 Gutten vet sikkert best selv hva som "godtatt" eller ikke.. :0) 0 Siter
Dorthe Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Hvorfor kan man ikke ha dress og slips i Oslo? Det er det rareste jeg har hørt ...Man kan da ha hva F' man vil på seg i 17.maitoget!? Ungene gir seg vel ikke døyten i det, selv om mødrene sikkert står på sidelinja og tisker på sin måte... Jeg gir vel f... i hva du kler på din unge. Jeg sier bare hva som er vanlig der jeg bor og jeg har aldri sett en unge i dress og slips. Det slutter guttene med når de er tre og starter igjen etter konfirmasjonen. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Gutten vet sikkert best selv hva som "godtatt" eller ikke.. :0) ''Gutten vet sikkert best selv hva som "godtatt" eller ikke.. :0)'' Enig :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Min gutt gikk med bunad på 17. mai både i 1. og i 2. klasse. Var flere gutter som hadde dette. I år får han ny bunad, og skal gå med den nye. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Gutten min som går i 1. klasse skal ha på seg bunad på 17. mai. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Har inntrykk av at "alt mulig" er godtatt her vi bor (i Oslo, men ikke i sentrum, som Dorthe). Det vanligste er bare skjorte og pen bukse, men noen har bunader, noen festdrakt, noen dress og andre har ikke pyntet seg i det hele tatt (olabukse og t-skjorte). Uansett er det ikke særlig med mobbing blant førsteklassingene, heldigvis. 0 Siter
Gjest Spekepølse Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Jeg gir vel f... i hva du kler på din unge. Jeg sier bare hva som er vanlig der jeg bor og jeg har aldri sett en unge i dress og slips. Det slutter guttene med når de er tre og starter igjen etter konfirmasjonen. huff da. 0 Siter
favn Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Hva er egentlig festdrakt? En 'ordentlig' bunadlignende sak eller liksomdrakt fra kjedebutikker? Jeg tror det finnes 'ordentlige' festdrakter? Har generelt vegring mot budeiekultur og er temmelig sikker på at jeg aldri ville iført verken meg selv eller mine barn bunad eller festdrakt. Men hvis jeg _måtte_ skulle det i alle fall ikke være fra kjedebutikkene, Made in Taiwan. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.