Gå til innhold

Får du dårlig samvittighet når du spiser mye?

Anbefalte innlegg

Gjest snakk til meg..
Skrevet

Jeg er overvektig pga spiseforstyrrelser.. sliter med dårlig samvittighet for alt jeg putter i munnen og det blir bare en ond sirkel..

Lurer på om friske får dårlig samvittighet når du spiser for mye?

Jeg er ute etter friske sunne tanker rundt kosthold. ikke fanatisme den ene eller andre veien..

Gjest Begge deler
Skrevet

Om jeg får dårlig samvittghet når jeg spiser? Nei.

Om jeg får dårlig samvittighet når jeg spiser for mye? Ja.

Skrevet

Jeg får ikke dårlig samvittighet av det jeg spiser, nei. Spist er spist, som man sier.

Skrevet

Jeg synes dette er godt sagt:

''I've changed my psyche, my self-esteem, the 'good girl, bad girl' thing. If you cheat on your husband or commit murder, that's bad. A cookie is just a cookie."

Skrevet

Jeg spiser fordi jeg er sulten som regel og/eller fordi jeg vet at kroppen min og jeg trenger mat.

Har aldri vært spesielt opphengt i mat, og har egentlig et ganske avslappa forhold til det, bortsett fra at jeg jo burde spise mindre av noe og kanskje mer av andre ting, men sånn er det vel for mange.

Skrevet

Nei, stort sett ikke. :o) Men det hender jeg føler meg litt jævlig om jeg setter til livs en stor hamburger og chips... Men stort sett koser jeg meg med maten jeg.

Sofies mamma
Skrevet

Ja, får dårlig samv fordi jeg går lett opp i vekt. Har derfor noen faste dager der det er lov, ellers holder jeg meg unna mye og feil ernæring.

Skrevet

Det hender ja, men stort sett bare hvis jeg spiser altfor mye :)

Skrevet

Ikke dårlig samvittighet, men "irritasjon" over at jeg ikke lot være å ta det lille ekstra/ekstra porsjon fordi jeg blir julemett som jeg sier.(spiser altfor mye av julemiddagen) Det er vondt å bli for mett.

Skrevet

Visst jeg spiser altfor mya ja...Og altfor usunt..

Skrevet

Nei eg får ikkje dårlig samvittighet.

Men eg blir forbanna på meg sjøl om eg spiser mye usunt (sjokolade o.l.)!

Skrevet

Nei det gir meg ingen dårlig samvittighet - men fysisk ubehag kan jeg få når jeg gjør det en gang i blant når noe bare smaker ekstra godt.

Jeg klarer dessuten sjelden og spise for mye - for jeg spiser sakte og rekker og kjenne at nå er det jommenimej fullt :)

Gjest gla i snop
Skrevet

Jeg får ikke dårlig samvittighet, men blir irritert på meg selv fordi jeg ikke klarer la være.

Gjest Angela26
Skrevet

Ja jeg fàr det om jeg spiser for mye over lengre tid, eller hiver innpà mye usunt. Jeg vil beholde vekta mi og helsa, og da bòr jeg passe pà hva jeg hiver innpà. Men som regel stopper jeg nàr jeg er mett, og spiser fornuftig.

Skrevet

Nei, det får jeg overhodet ikke. Jeg vet at det jevner seg ut på sikt. I perioder spiser jeg mye og i perioder lite. Jeg har et veldig avslappet forhold til mat, og nekter å ha dårlig samvittighet fordi jeg innimellom koser meg voldsomt med alt det gode som finnes.

Skrevet

Njaaeeii.... Jeg får ikke dårlig samvittighet hvis jeg er ute på et eller annet og det blir mye mat. Men hvis det strekker seg over flere dager, da kjenner jeg det i magen ja.

Skrevet

Jeg synes dette er godt sagt:

''I've changed my psyche, my self-esteem, the 'good girl, bad girl' thing. If you cheat on your husband or commit murder, that's bad. A cookie is just a cookie."

Hehe, den skal jeg skrive meg bak øret.

;-)

Skrevet

Jeg får sjelden dårlig samvittighet hvis jeg spiser for mye av vanlig mat (middag, brød, frukt, grønnsaker osv) - men kan få litt dårlig samvittighet hvis jeg har hevet inn på med chips eller ostepop eller godteri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...