Gå til innhold

Korfu i juli/august

Gjest Meegan

Anbefalte innlegg

Gjest Meegan

Er det noen som kan anbefale noen fine plasser nær fin strand på Korfu? Gjerne hotell også? Hvor bestiller dere hotell hvis dere ikke tar det gjennom de store charterselskapene.

Kan det bli for varmt i månedsskiftet juli/august? Vi liker å bade mye i sjøen, så jeg tenker at det skal være veldig varmt før det blir for varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Meegan

Har også hørt noe om vannrasjonering på noen av øyene. Det høres ikke så hyggelig ut, da det har med nedskylling på toalett, dusjing etc. Noen som vet om det gjelder Korfu, eller hvilke øyer det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært på Korfu, men mange andre steder i Hellas. Vannrasjonering har jeg bare vært borti en gang, og det er mange, mange år siden. Da hadde vært en hetebølge med 52 graderi skyggen, og dette var like utenfor Athen (øya Egina).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofies mamma

Har også hørt noe om vannrasjonering på noen av øyene. Det høres ikke så hyggelig ut, da det har med nedskylling på toalett, dusjing etc. Noen som vet om det gjelder Korfu, eller hvilke øyer det gjelder.

Jeg ville ikke reist dit med barn i juli/august, jeg synes det er for varmt for de hvis det blir opp mot 40 grader. Men det er meg, hvis det ikke bryr dere så er det fint.

Både på Korfu, Samos, Kreta, Kos og Santorini har jeg lagt papiret i bøtte ved siden av do da det er dårlig vanntrykk. Bæsjen går ned etter en del forsøk på å dra ned... Vet ikke om det var det du tenkte på, men...

Ellers bra steder :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har vært på Korfu i august for mange mange år siden, da var det ikke snakk om vannrasjonering. Vi bodde på et lite sted som heter Pelekas, ikke så langt unna Gounvia. Det var det en knall fin strand.

I fjor var vi på seilferie ut fra Lefkas, dro ikke oppover til Korfu, men ble slått av det flotte landskapet og grønne naturen. Mye flottere på denne siden av Hellas. (Ioniske hav) Den siste uken tilbrakte vi på Anti-Paros, der var det varmere om kvelden enn på Korfu siden

Vi var der i juli, ikke varmt, men dagen vi dro hjem til Norge ble det hetebølge i Athen.... godt at vi dro hjem da det var den 22 juli. Da var det ca 42 grader i skyggen i Athen, slo ut vår eldste, enda vi passet på å spise og drikke MYE.

Lykke til med valget

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...