Gjest kan det være? Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Jenta vår på 7 er knallrød i ansiktet - på kinna. Hun virker litt varm - men når vi måler feberen så har hun egentlig ikke. Hun virket i fin form når hun voknet men er uvanlig sur og grinete så kanskje hun ikke er helt i form uansett? Leser i medisinboka at det kan være 5 barnesykdom? Noen som vet om det "går" for tiden? Vet at noen i klassen har hatt noe lignende og at de hadde fått beskjed om at det var et virus.. Vi bor i Rogaland. Grunnen til at jeg spør er at vi har noen gravide i omgangskretsen og det stod at det kunne være farlig for dem. Men at viruset ant. ikke smitter lenger når utslette har kommet? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofies mamma Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/graviditet/femtebarnesykdom.php Her får du svarene dine. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
....AV Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg mener jeg leste at man er rød bare i kinnene og blek rundt nese og munn ved den 5. barnesykdom. Hvis det stemmer, ville jeg nok sagt fra til den gravide slik at hun kan spørre legen for sikkerhets skyld. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jentene2 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Min datter hadde (antageligvis) 5. barnesykdommen. Hun var knallrød i kinnene i to dager, lys rundt munnen, og etter noen dager kom masse utslett på kroppen og armene. Hun hadde ikke feber og var egentlig i veldig fin form hele tiden. Vi var aldri til legen, men snakket med legevakten som syntes det hørtes som 5. barnesykdommen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.