Gå til innhold

pus har sår

Anbefalte innlegg

Gjest stakkars pus
Skrevet

Pus har et sår som er betent, det sprakk opp nå og det renner ut væske. Er det greit å vaske med pyrisept, og kan vi bruke vanlig sårsalve på pus som vi bruker selv?

Gjest minnah
Skrevet

Kan det være bitt fra en annen katt? I så fall kan det være stygge bakterier involvert, som krever antibiotika. Virker katten i form ellers?

Pyrisept er fint, men sårsalve vil han bare slikke av med mindre dere bruker krage.

Gjest stakkars pus
Skrevet

Kan det være bitt fra en annen katt? I så fall kan det være stygge bakterier involvert, som krever antibiotika. Virker katten i form ellers?

Pyrisept er fint, men sårsalve vil han bare slikke av med mindre dere bruker krage.

Såret er like over øyet og det kan være bitt eller klor fra en annen katt. Det er på størrelse med den 50øring. Håret er borte. Takk for svaret.

Skrevet

Vask med utvannet grønnsåpe, det gjorde jeg da katten vår hadde verkebyll som sprakk (etter dyrlegens råd) og la det bare gro av seg selv. Ikke ha på sårsalve, han kommer til å gni labben over og så slikke på den for å få salven bort. Såret til min pus var dypt så jeg vasket og pellet av sårskorpa noen ganger for å få ut verket som var inni såret, det skal gro innenfra. Om det ikke er dypt eller verker trenger du ikke gjøre det.

Gjest stakkars pus
Skrevet

Vask med utvannet grønnsåpe, det gjorde jeg da katten vår hadde verkebyll som sprakk (etter dyrlegens råd) og la det bare gro av seg selv. Ikke ha på sårsalve, han kommer til å gni labben over og så slikke på den for å få salven bort. Såret til min pus var dypt så jeg vasket og pellet av sårskorpa noen ganger for å få ut verket som var inni såret, det skal gro innenfra. Om det ikke er dypt eller verker trenger du ikke gjøre det.

Stakkaren hadde masse verk som vi fikk klemt ut. Vi vasket med pyrisept, men neste gang kan vi ta grønnsåpevann.Takk for tips.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...