Gå til innhold

Et barn til?

Gjest å bestemme seg

Anbefalte innlegg

Gjest å bestemme seg

Så har årene gått og de to første har begynt å bli store 7 og 13 år. Jeg klarer liksom ikke sette endelig strek om vi er ferdig med barn eller ikke. Samtidig som vi heller ikke har klart å få ut fingern.

Mannen min mener at vi er for gamle og at det er ingen som er 38 når de får. Jeg vet jo at det er tull da problemet i dag vistnok er at man venter for lenge. Men ser jo samtidig at mange av de som har smårollinger ser veldig unge ut. Føler man seg som eldre foreldre i barnehagen?

Vi bor relativt langt unna familie, men samtidig så lager vi jo mer familie her vi bor om vi får en til, ihvertfall for våre barn, selv om vi ikke har noen garantier for hvor de vil bosette seg.

Noen råd fra dere som har fått attpåklatter, var det hardt å begynne på igjen?

Regner med at de to vi har vil være både til hjelp, og opptatt av et eventuelt søsken. Men grunnet alder blir de vel neppe lekekompiser.

Kjenner også mye mer på om ting kan gå galt, denne gangen. Og veier litt for og imot om jeg tør ta sjansen. Men det er kanskje naturlig når man har noen fra før. Og bor langt unna familie og dermed har begrenset nettverk. Og alder øker jo risikoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fort gjort at man kan angre på barn som aldri ble. Men man angrer sjeldent på et barn man har fått.

Lengter man etter flere barn og det ikke er helt av skaftet i forhold til overskudd, helse og økonomi, synes jeg man godt kan sette i gang. Iblant synes jeg det settes for store krav til hvor perfekt alt må være før det passer å få et (til) barn.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lykkelig mamma som også var usikker....

Jeg er noen år yngre enn deg, og mine to barn var yngre enn dine barn, men jeg kjenner meg igjen i det du skriver likevel... følelsen av usikkerhet ang det å få et barn til. Alle spørsmålene man stiller seg, følelser versus fornuft....

Jeg VET at jeg ville angret dersom jeg hadde valgt å ikke få et barn til - nå som hun er her er jeg utrolig glad for at jeg ikke lot fornuften seire denne gangen :o)

Lillemor er snart 6 mndr og en herlig unge. Søsknene er kjempeglad i henne, og jeg føler at vi nå er en komplett familie. Mannen min satte som "betingelse" for at vi skulle få en til at vi skulle sette endelig strek etterpå (dvs sterilisering). Å sterilisere meg etter to barn ville vært utenkelig, men da jeg 2 dager etter den siste fødselen lot meg sterilisere føltes det bare greit. Jeg har tre friske barn og er lykkelig med det :o)

Det er vanskelig å gi råd om sånne store avgjørelser, men som andre her har sagt - du kan komme til å angre på barnet du ikke fikk, men du vil aldri angre på et barn du velger å få.

Livet med tre barn er hektisk og krevende, men jeg angrer intet!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fort gjort at man kan angre på barn som aldri ble. Men man angrer sjeldent på et barn man har fått.

Lengter man etter flere barn og det ikke er helt av skaftet i forhold til overskudd, helse og økonomi, synes jeg man godt kan sette i gang. Iblant synes jeg det settes for store krav til hvor perfekt alt må være før det passer å få et (til) barn.

mvh

enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...