Gjest GA Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Beløpsgrensa i selvangivelsen er på 30.000,- for to barn, men er det 30.000,- for hver av foreldrene/ektefellene, eller tilsammen for begge foreldrenes selvangivelse? Vi er gift og bor sammen, altså. (og dette lurer jeg på hvert eneste år uten å huske hva jeg gjorde sist) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisabeth Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Til sammen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Gjelder dette om du er hjemmeværende? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Gjelder dette om du er hjemmeværende? nei, kun utgifter til barneage eller hvit dagmamma 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 nei, kun utgifter til barneage eller hvit dagmamma Okey! Lurte på om jeg hadde gått glipp av noe nytt nå :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 nei, kun utgifter til barneage eller hvit dagmamma Eller SFO.) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Eller SFO.) Ja, det og, og hvis ikke hele beløpet blir brukt opp til betaling så kan en trekke fra for ekstra kjøring til og fra barnehage/dagmamma/Sfo etc. kr.1,40 pr km. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Ja, det og, og hvis ikke hele beløpet blir brukt opp til betaling så kan en trekke fra for ekstra kjøring til og fra barnehage/dagmamma/Sfo etc. kr.1,40 pr km. Å, så kjekt da, det kan vi nemlig da. Men du, hjelp ei blond ei her da, hvilken post skal jeg da skrive det opp på? T-skje er en fin ting ;o) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mandolina Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 [quote name=Shira )' timestamp='1209323821' post='3861574] Å, så kjekt da, det kan vi nemlig da. Men du, hjelp ei blond ei her da, hvilken post skal jeg da skrive det opp på? T-skje er en fin ting ;o) Post 3.2.10 Fradrag for kostnader til pass og stell av barn (foreldrefradrag) Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Shira :o) Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Post 3.2.10 Fradrag for kostnader til pass og stell av barn (foreldrefradrag) Hilsen Takk. Jeg fant det i går etter litt leting, men måtte jo først ty til letteste måte, nemlig Dol ;o) Det ble jo litt penger ekstra i fradrag, så tusen takk for tipset ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Barnevakt også Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Okey! Lurte på om jeg hadde gått glipp av noe nytt nå :0) Fratrekk for dokumenterbare barnepassutgifter. Kan kreve fratrekk for trillepike og barnevakt. Så lenge det ikke er over 1000 kr pr stk i året og at totalen ikke er så stor at du må begynne å innrapportere pga arbeidsgiveravgift. Du må si hvem pengene er utbetalt til. Kan kreve litt innsats for å finne ut av regelverket. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.