Gå til innhold

Reise med en 6-8 mndr liten...

Gjest Helle dussen

Anbefalte innlegg

Vi har to jenter som er adoptert fra Colombia, lillesøster var akkurat 6 mnd da vi fløy hjem fra Colombia. Den lengste flyturen er vel ca 11 timer. Det var en slitsom opplevelse, men vi måtte jo hjem. 11 timer med en baby som hadde diare og som ikke taklet å ligge i babybasket uten store muligheten til å bevege seg. I tillegg var det turbulens slik at vi ikke fikk lov å bevege oss og skifte bleie når som helst, og vi måtte lure oss til å ta henne opp når hun gråt. Det var en pyton flytur.

Når det er sagt, så hadde det sikkert vært en annen opplevelse hvis hun ikke hadde vært syk og det ikke hadde vært så mye turbulens, men sånt vet man jo ikke på forhånd. En så lang flytur ville jeg ikke tatt med baby/småbarn uten at jeg hadde vært nødt.

Jeg anbefaler dere også å se litt på temperaturen der dere reiser. Mens vi var i Colombia var vi på ferie i Karibien. Deilig, syntes vi, men det ble for varmt for lillesøster, så vi måtte bytte på å være inne på hotellrommet med henne på dagen (dvs ca kl 11-15). Så var det air-condition, som lett kan gjøre sånne småttinger syke, særlig i slike store temperaturforskjeller.

Da hun var 8 mnd var vi på ferie på Gran Canaria. Det var deilig. Ikke for varmt, en flyreise som ikke varer så lenge. Hun sov mesteparten av flyturen. Både store og små koste seg. Gran Canaria er ikke akkurat min drømmedestinasjon og jeg hadde neppe reist dit hvis bare vi to voksne skulle på ferie. Men når vi reiser som familie er fokuset et helt annet. Da er det perfekt bare det er OK temperatur og et greit hotell med et svømmebasseng i nærheten så trenger vi ikke noe mer. Er ungene fornøyde så er vi fornøyde. Med en liten så blir det litt bal å komme seg rundt, så det ble stort sett til at vi ble på hotellområdet.

8 mnd var forøvrig en OK alder å være på ferie - nå, 2 mnd senere kryper hun overalt og spiser det meste hun finner på gulvet og er absolutt ikke så interessert i å sitte på fanget. Så det hadde nok blitt mer å passe på.

Ønsker dere en fin reise uansett hva dere velger. Dersom dere velger å reise langt, anbefaler jeg å fly om natten - det gir mye gratis - da sover nok babyen en god del av tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hæ? En 8-åring har vel ikke med seg bilsetet på flyet? ;o)

Uff, skrev jeg det? Ja, ja - sånn kan det gå :)

Mente selvfølgelig 2-åring da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? En 8-åring har vel ikke med seg bilsetet på flyet? ;o)

Nei, jeg mente heller ikke 2-åring, men en liten en på 6-8 mnd.

Herrejemini altså!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duverden som ungene dine vokser, jubalong70...

Uten å påstå at jeg har full oversikt her, vil jeg påstå at minsten din ennå mangler litt på å bli 8 år. Tell dem en gang til og sjekk fødselsåret :-))

Huff og huff som jeg har knotet altså.

Neida, minsten blir nok ikke 8 på noen år enda... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist et par ganger med baby på rundt 6 måneder, og hatt ham mer eller mindre på fanget. Ikke noe problem synes jeg, særlig ikke om man er to å kan bytte på, og kjekt å spare de tusenlappene til andre ting :-).

*knegger også litt av minstemann som gror til i rekordfart *

He, he - det er da så flott et vær her, så alt gror fort for tiden :)

Mente 8 mnd da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mente heller ikke 2-åring, men en liten en på 6-8 mnd.

Herrejemini altså!!!

Du må slutte med denne supinga på vanlige hverdager!! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...