Gå til innhold

Hvordan bekjempe rynker

Anbefalte innlegg

Gjest skrukketrollet
Skrevet

Ja overskriften sier vel det meste....

Har dere gode tips?

Fortsetter under...

Skrevet

Hmmm... Jeg har holdt meg bort fra solen da jeg blir lett solbrendt osv og dette tror jeg har hjulpet meg mye når jeg ser venninner på samme alder ( 30-40)ha dype linjer rundt øyner og munn. Noen av dem er nokså hissige på solarium og jeg vet at dette gjør huden tildligere gammel enn de som ikke ligger å steker seg hele dagen!

Jeg er dessuten allergisk mot sminke, og har alle de år ikke brukt produkt som foundation, heldekkende brunkremmer osv noe som også har resultert i "barnerompehud" i ansiktet, ikke en eneste linje rundt øynene og at jeg fortsatt blir spurt om legg både på polet, uteplasser og ikke MINST når jeg skal kjøpe røyk!

Gjest Elextra
Skrevet

Først og fremst må man velge sine foreldre med omhu, anlegg for rynker er sterkt arvelig.

Er ellers enig i at man kan bremse utviklingen av rynker ved å unngå for mye sol og bruke solkrem.

Har selv en mor med mye rynker, og har (minst) de siste ti årene brukt en dagkrem med solfilter for å bremse utviklingen. Umulig å si om det hjelper, men tror det :-).

Tror god daglig hundbehandling med riktig rengjøring og kremer etc. kan ha en viss effekt, men ikke i forhold til ovennevnte faktorer.

Skrevet

Først og fremst må man velge sine foreldre med omhu, anlegg for rynker er sterkt arvelig.

Er ellers enig i at man kan bremse utviklingen av rynker ved å unngå for mye sol og bruke solkrem.

Har selv en mor med mye rynker, og har (minst) de siste ti årene brukt en dagkrem med solfilter for å bremse utviklingen. Umulig å si om det hjelper, men tror det :-).

Tror god daglig hundbehandling med riktig rengjøring og kremer etc. kan ha en viss effekt, men ikke i forhold til ovennevnte faktorer.

''daglig hundbehandling ''

*fnis*

Annonse

Mrs. Wallace
Skrevet

Beskytte huden mot sol, ikke røyke, få tilstrekkelig med søvn, spise fornuftig og drikke vann.

Utover det er det som Elextra sier: Velge sine foreldre med omhu. ;o)

Gjest Elextra
Skrevet

''daglig hundbehandling ''

*fnis*

Vet du virkelig ikke at man får rynker om man ikke behandler hunden sin pent?

*tenkte på å lime inn et bilde av en rynkete hund, men husker ikke hva rasen heter*

Gjest skrukketrollet
Skrevet

Vet du virkelig ikke at man får rynker om man ikke behandler hunden sin pent?

*tenkte på å lime inn et bilde av en rynkete hund, men husker ikke hva rasen heter*

He he, kinesisk nakenhund, tror jeg har aner blant rasen ;o)

Takk for tips ellers, tror du har rett i det mht sol, arv osv. Ellers er nok stress en viktig faktor for meg selv. Men jeg _klarer - ikke la være å stressese, har alltid plenty å gjøre. Alt viser på huden, og i dag er jeg rimelig fortvilet....

Gjest ViViola
Skrevet

I tillegg til det de andre sier: Ikke ha ansiktsmimikk (bevegelse gir rynker), og ikke gå ned i vekt. Frodige eldre kvinner har mindre ryker enn tynne, gamle damer.

Gjest Helene Harefrøken
Skrevet

Synest rynker(med måte)er fint jeg:)

Annonse

Skrevet

Hmmm... Jeg har holdt meg bort fra solen da jeg blir lett solbrendt osv og dette tror jeg har hjulpet meg mye når jeg ser venninner på samme alder ( 30-40)ha dype linjer rundt øyner og munn. Noen av dem er nokså hissige på solarium og jeg vet at dette gjør huden tildligere gammel enn de som ikke ligger å steker seg hele dagen!

Jeg er dessuten allergisk mot sminke, og har alle de år ikke brukt produkt som foundation, heldekkende brunkremmer osv noe som også har resultert i "barnerompehud" i ansiktet, ikke en eneste linje rundt øynene og at jeg fortsatt blir spurt om legg både på polet, uteplasser og ikke MINST når jeg skal kjøpe røyk!

Blir du tatt for å være under atten når du er 30-40 år kan nå absolutt ikke være noe å trakte etter.

Når man begynner å bli såpass er det greit å være Dame og ikke en fjortis,

så det må være litt kipt da.

Skrevet

blås i rynkene og kos deg!

Jeg koser meg i sola...koser meg med røyk...og spiser det jeg har lyst på! BASTA!

hilsen rosinen

Skrevet

Jeg vil si at den viktigste enkelttingen som har betydning her er _røyking_. Nå som jeg har passert de 40, synes det ofte veldig godt på frm dom har røykt siden tenårene. Men selvsagt finnes det dem som har gener til å ha babyhud til tross for 25+ år med sig'en i munn! ;-)

Skrevet

Hemoroidekrem!

Faen ass, det er vel ikke noe galt i å skrive det?!

Kjendisene sier det jo selv, at hemoroidekrem er det eneste som faktisk funker!

Skrevet

Har en veninde som sverger til gytje - sånn islandsk gjørme til å smøre på som kan kjøpes i helsekost eller fra internet.

Gjest synesnåjegda
Skrevet

Jeg tror det er mer effektivt å bekjempe hysteriet rundt rynker og det å eldes, - livets gang.

Eller dø ung og bli et vakkert lik

Skrevet

Jeg tror det er mer effektivt å bekjempe hysteriet rundt rynker og det å eldes, - livets gang.

Eller dø ung og bli et vakkert lik

Enig :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...