Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helgen hadde jeg et sammenstøt der jeg ble påkjørt bakfra.

Det var jeg som bremset og dette for en katt:O i et byggefelt vel og merke. Noe som ikke fallt jenta som kjørte bak i meg i god smak. Jeg hadde bremset hele to ganger, jeg sakket ned når jeg såg reflekset i øynene til katten og bremset da katten sprang over veien, noe som resulterte i at hun ikke bremset i det hele tatt " jeg prøvde å trykke på bremsen" var det hun sa da jeg spurte hva hun styrte på med... Hun hadde ikke sett noen katt, og siden jeg bremset to ganger så var det noe jeg lurte på... Hva jeg lurte på vet jeg ennå ikke...

Hun nektet å skrive på skademeldingen, og siden hun hadde bilen full av fulle gutter og de begynte å virke truende overfor meg, ringte jeg politiet fordi jeg rett og slett skjønte at her kom jeg til å få meg en midt på trynet av han ene karen!

Slik jeg ser det, så skulle hun greit ha klart å stoppet, ikke var der noen bremsespor fra henne, og hun påsto at jeg bråstoppet, men hadde registrert at jeg bremset 2 ganger... Har jeg noen som helst slags skyld her? Jeg havnet dessuten på sykehuset da jeg har sterke smerter i ryggen etter hendelsen, men jeg har rett og slett ikke råd til å ta meg ut sykemelding...

Hva gjør jeg, siden hun nektet å skrive skademelding? Sender jeg inn min del, med dokumentasjon på at jeg var på legevakten, og at jeg var på røntken? Og OM noe som jeg for guds skyld håper ikke skjer at jeg skulle få senskader av hele greia. Hvordan går jeg fram da?

Gjest Trøndertøusa
Skrevet

Mest sannsynlig, og mest fornuftig, så må du nok anmelde saken. Det er bilen bak som har ansvar for å holde god nok avstand til at sånnt ikke skal skje. Som jeg ser det, så har du ikke gjort noe galt. At hun ikke har sett noen katt, er jo ikke rart, når hun kjørte så nærme din bil. Avstand gir lettere oversikt. Stå på, dette vinner du:-)

Skrevet

jeg var ute for noe lignende en gang. jeg skreiv min forklaring til forsikrings selskapet og sendte inn, skreiv på at motparten nektet å skrive under. jeg "vant" min sak. kan du klare å finne vitner? jeg vil tro du "vinner", hun må jo ha kjørt rimelig nærme deg. var det ikke i et byggefelt?

Skrevet

Dette kan jeg (dessverre) litt om - for i påska var det JEG som kjørte inn i bilen foran meg.

For meg var det helt selvklart at dette var min skyld. Bilen bak har alltid ansvar for å holde såpass avstand at en kan stoppe på kort varsel, og å være nok oppmerksom hele tiden til at uforutsette ting kan skje slik at bilen foran skal stoppe.

Lurt å ringe politiet. De har helt sikkert loggført samtalen. Hva sa de til deg da?

Jeg trodde at begge parter var nødt til å skrive skademelding, men at dere ikke trenger å krysse av på skyldspørsmålet hvis ikke dere er enige.

Det er forresten helt korrekt å tilkalle politiet når det er personskader.

Vi meldte fra til forsikringsselskapet med en gang, og fikk leiebil + kjørt bilen til verksted. Skademeldingen ble også sendt dit, og etter ca en uke, kom det brev om at skylden var min (noe jeg også hadde skrevet). Det stod i brevet at vi måtte melde fra til forsikringsselskapet hvis vi fikk skader/smerter i etterkant.

Ring forsikringsselskapet ditt og hør hvordan du skal gå frem. Jeg regner med at du har navn, telefonnr og bilnummer til den andre parten?

Skrevet

Hun har all skyld, det er den som kjører bak som har ansvaret for å følge med på avstanden til bilen foran og sørge for at hun aldri er så nære at hun ikke rekker å stoppe, selv om bilen foran skulle bråstoppe.

Skrevet

Hun er dum som et brød, har hun kjørt inn i deg bakfra, så har hun gjort det. Hvorfor du bremser spiller ingen rolle, hun skal klare å stoppe uansett.

I noen tilfeller kan nok dette være surt, fordi noen har en kjøreadferd som fører til farlige situasjoner, selv om de ikke har skylden i det, de gjør helt uventede ting i trafikken. Uten at jeg sier at dette har skjedd her.

Skriv skademelding og ta kontakt med ditt forsikringsselskap, så kan du høre med dem om du skal anmelde det.

Jeg hadde anmeldt vedkommende hvis hun ikke skrev under.

Skrevet

Hun er dum som et brød, har hun kjørt inn i deg bakfra, så har hun gjort det. Hvorfor du bremser spiller ingen rolle, hun skal klare å stoppe uansett.

I noen tilfeller kan nok dette være surt, fordi noen har en kjøreadferd som fører til farlige situasjoner, selv om de ikke har skylden i det, de gjør helt uventede ting i trafikken. Uten at jeg sier at dette har skjedd her.

Skriv skademelding og ta kontakt med ditt forsikringsselskap, så kan du høre med dem om du skal anmelde det.

Jeg hadde anmeldt vedkommende hvis hun ikke skrev under.

Vel, det var jo idioti fra meg å stoppe for den katten... Ifølge henner, men jeg kjører ikke på dyr om jeg klarer å unngå det... Enest idiot kjøringa som var gjort her var fra henne mener nå jeg, siden hun uttalte at hun prøvde å trykke på bremsen, og klarte det ikke ( dette gir meg gysinger langt ned i ryggraden, om hun ikke vet forskjell på brems og gass, og hadde dette vært på dagtid med masse barn i gatene, ja da... )

Jeg har kjørt 100% trafikksikkert i 12 år, og har aldri vært i nærheten av å krasje. Har kjempe respekt for biler og de rundt meg i trafikken da jeg har mistet 4 ( ja 4 ) venner i bilulykker opp gjennom tidene.

Skrevet

Dette kan jeg (dessverre) litt om - for i påska var det JEG som kjørte inn i bilen foran meg.

For meg var det helt selvklart at dette var min skyld. Bilen bak har alltid ansvar for å holde såpass avstand at en kan stoppe på kort varsel, og å være nok oppmerksom hele tiden til at uforutsette ting kan skje slik at bilen foran skal stoppe.

Lurt å ringe politiet. De har helt sikkert loggført samtalen. Hva sa de til deg da?

Jeg trodde at begge parter var nødt til å skrive skademelding, men at dere ikke trenger å krysse av på skyldspørsmålet hvis ikke dere er enige.

Det er forresten helt korrekt å tilkalle politiet når det er personskader.

Vi meldte fra til forsikringsselskapet med en gang, og fikk leiebil + kjørt bilen til verksted. Skademeldingen ble også sendt dit, og etter ca en uke, kom det brev om at skylden var min (noe jeg også hadde skrevet). Det stod i brevet at vi måtte melde fra til forsikringsselskapet hvis vi fikk skader/smerter i etterkant.

Ring forsikringsselskapet ditt og hør hvordan du skal gå frem. Jeg regner med at du har navn, telefonnr og bilnummer til den andre parten?

Jeg har både navn ( noe hun nektet å gi meg, men jeg fikk det av politiet ) nr på bilen, og jobber på en plass der jeg har mulighet til å finne ut når hun fikk lappen osv

At hun nektet skyld var det jeg såg på som mest unatrurlig da jeg så og si er "født" med den oppfattning at påkjørsel bakfra er alltid skyldig selv hvor idiot man kjører. Og syntes det er rart at noen som har tatt lappen for så ikke alt for lenge siden ikke har dette friskt i minnet.

Skrevet

Vel, det var jo idioti fra meg å stoppe for den katten... Ifølge henner, men jeg kjører ikke på dyr om jeg klarer å unngå det... Enest idiot kjøringa som var gjort her var fra henne mener nå jeg, siden hun uttalte at hun prøvde å trykke på bremsen, og klarte det ikke ( dette gir meg gysinger langt ned i ryggraden, om hun ikke vet forskjell på brems og gass, og hadde dette vært på dagtid med masse barn i gatene, ja da... )

Jeg har kjørt 100% trafikksikkert i 12 år, og har aldri vært i nærheten av å krasje. Har kjempe respekt for biler og de rundt meg i trafikken da jeg har mistet 4 ( ja 4 ) venner i bilulykker opp gjennom tidene.

Hun må være helt blåst. Hun burde ha vett nok til å ikke diskutere det en gang. Har hun kjørt inn i deg bakfra så sitter hun i klisteret.

De som bommer på gass og brems burde levere i fra seg førerkortet, såpass må de har lært når de har fått førerkort. Det er svært skremmende.

Skrevet

jeg var ute for noe lignende en gang. jeg skreiv min forklaring til forsikrings selskapet og sendte inn, skreiv på at motparten nektet å skrive under. jeg "vant" min sak. kan du klare å finne vitner? jeg vil tro du "vinner", hun må jo ha kjørt rimelig nærme deg. var det ikke i et byggefelt?

Der sto noen drita fulle ungdommer lengre nede i krysset, som kjente jenta.. ca en 5-6 stykker og de var vel mest opptatt av HVORFOR ikke det var noe lik der, så de skjønnte ikke hvorfor jeg hadde bremset :S EN av desse hadde IQ nok til å forstå at dette var hennes feil og ikke min... Så annet vitner enn politiet som kom til plassen og såg at det var tydelig påkjørsel bakfra, samt at foreldrene til hun jenta dukket opp og sa helt klart å tydlig at dette var det ikke spørsmål om skyld heller på noen måte... Håper de setter seg ned med ungen sin og forklarer hvordan trafikkreglene er?

Skrevet

Hvis du er såpass plaget med smerter at du har vært på sykehus, så vil jeg anbefale deg å ta i mot den sykmeldingen!!

Har selv vært med på påkjørsel bakfra og slike uhell kan det i ettertid bli forferdelige smerter og omfattende forsikringssaker ut av. Hvis du ikke gjør det rette i forhold til sykmeldinger, smerter og brosymptomer (om du skulle ha behov for å gå igjennom en forsikringssak), ja da kan du være ille ute.

Det er bedre å ta det litt med ro nå, enn å kanskje måtte slite med smerter og sterke medikamenter resten av livet!

Anbefaler deg tilslutt å lese om nakke/ryggskader og forsikringssaker bare for å gi deg ett innblikk i hvor omfattende dette er.

Søk f.eks på erstatningslegene på dagbladet.no

Skrevet

Hvis du er såpass plaget med smerter at du har vært på sykehus, så vil jeg anbefale deg å ta i mot den sykmeldingen!!

Har selv vært med på påkjørsel bakfra og slike uhell kan det i ettertid bli forferdelige smerter og omfattende forsikringssaker ut av. Hvis du ikke gjør det rette i forhold til sykmeldinger, smerter og brosymptomer (om du skulle ha behov for å gå igjennom en forsikringssak), ja da kan du være ille ute.

Det er bedre å ta det litt med ro nå, enn å kanskje måtte slite med smerter og sterke medikamenter resten av livet!

Anbefaler deg tilslutt å lese om nakke/ryggskader og forsikringssaker bare for å gi deg ett innblikk i hvor omfattende dette er.

Søk f.eks på erstatningslegene på dagbladet.no

Takker for info Rith.

Jeg kjenner at etter idag, selv om jeg har en jobb der jeg sitter mye at jeg har mye smerter, og tror nok jeg ringer legen idag for å be om den sjukemeldinga...

Så får de bare skaffe vikarer for meg...

Skrevet

Takker for info Rith.

Jeg kjenner at etter idag, selv om jeg har en jobb der jeg sitter mye at jeg har mye smerter, og tror nok jeg ringer legen idag for å be om den sjukemeldinga...

Så får de bare skaffe vikarer for meg...

Apropos "ikke råd til å være sykmeldt" - du får jo sykepenger da...

Skrevet

Påkjørsel bakfra er hennes feil, det kan man ikke snakke seg ut av. Men burde kanskje snakke med politiet i tilfelle hun nekter, så har de kanskje bevis på hennes bil. Dersom foreldrene virket oppegående har du jo de som vitner og. De kom vel neppe tilfeldigvis forbi.

Skrevet

Politiet skal alltid kontaktes når det er personskader. Litt rart at hun ikke ville fylle ut skademeldingsskjema. Et slikt skjema fordeler ikke skyld der og da, bare oppklarer hva som har skjedd og opplyser om kontaktpersoner til eventuelle vitner. Det er først hver for dere i ro og mak at oppgir til forsikringsselskapet om hvem dere mener har skylden. Skademeldingsskjemaet skal alltid fylles ut når det er skade på bil. Men vil hun ikke, så vil hun ikke. Da blir det å ta kontakt med politiet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...