Gå til innhold

Aktiviteter i hagen

pusi

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt hus med stor flat tomt.

I hagen er det en stor dukkestue som foreløpig brukes som sykkelskur/oppbevaring av uteleker, men ungene har god plass til andre leker også.

Så hva skal vi finne på?

Vi har trampoline på hytta, og jeg vet ikke om jeg orker å ha det hjemme.

Så dere kreative DOL'ere. Hva ville dere hatt i hagen?

Ungene er 6, 7 og 9 år (jente, gutt, gutt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kreativitet gir aktivitet

Fotballbane ;-) Kombinert med tennisbane, volleyballbane, ridebane - you name it :-)

Finn på noe for enhver smak, slik at alle barna får utfolde seg i det de liker. Og så noen gode hagemøbler, samt hengekøye til dere foreldre :o)

Kos dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotballbane ;-) Kombinert med tennisbane, volleyballbane, ridebane - you name it :-)

Finn på noe for enhver smak, slik at alle barna får utfolde seg i det de liker. Og så noen gode hagemøbler, samt hengekøye til dere foreldre :o)

Kos dere!!

Jepp. Mellomste elsker fotball, så fotballmål må vi vel sette opp. Det burde oppfordre til at plena skal brukes og ikke bare være til pynt. En basketball-kurv skal vi vel også klare å finne plass til.

Kanskje slengtau i trærne...

Gjerne flere tips. Jeg er ikke alltid så kreativ nemlig,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom dere har trør i hagen så kan dere ha et tau de kan slenge seg i og husker (ronser som vi sier). Her har minsten et tau med en rund dobb nederst. Den kan hun sitte på også. Brukes endel. Ellers så er det vel ok med fotballmål. Klatring, kan det gjøres på lekehytta kanskje, og når syklene er ute så blir den nok brukt flittig. Så heldige barn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Jeg ville hatt basketballkurv, men da må dere selvsagt sørge for skikkelig underlag der, for man kan ikke sprette på gress eller grus.

Hvis det er brukbare trær, er det kjempemoro med taustige/slengtau og sånt. Og er avstanden mellom eventuelle trær passende, er en hengekøye morsom for ungene og deilig for de voksne.

Med et justerbart nett kan man både spille volleyball og badminton.

Krokett er moro for hele familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom dere har trør i hagen så kan dere ha et tau de kan slenge seg i og husker (ronser som vi sier). Her har minsten et tau med en rund dobb nederst. Den kan hun sitte på også. Brukes endel. Ellers så er det vel ok med fotballmål. Klatring, kan det gjøres på lekehytta kanskje, og når syklene er ute så blir den nok brukt flittig. Så heldige barn :)

Jepp. Vi fant drømmehuset, og jaggu viste det seg at det kryr av unger i området også :-))

Trærne i hagen står ikke så bra til, men noen av dem er skikkelig svære. Det burde la seg gjøre å finne noe som kan klatres i eller henge opp noe som kan klatres i.

Jeg liker å ha ungene i nærheten, og da må man vel også gjøre det attraktivt, både for dem og vennene deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Vi fant drømmehuset, og jaggu viste det seg at det kryr av unger i området også :-))

Trærne i hagen står ikke så bra til, men noen av dem er skikkelig svære. Det burde la seg gjøre å finne noe som kan klatres i eller henge opp noe som kan klatres i.

Jeg liker å ha ungene i nærheten, og da må man vel også gjøre det attraktivt, både for dem og vennene deres.

Ja jeg kan lett se for meg at det blir det nye samlings stedet der. Du må nok belage deg på å bygge på hytta etterhvert hehe. Stereo og undommer inni der, etterhvert :) Gratulerer med nytt hus og hage da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg kan lett se for meg at det blir det nye samlings stedet der. Du må nok belage deg på å bygge på hytta etterhvert hehe. Stereo og undommer inni der, etterhvert :) Gratulerer med nytt hus og hage da :)

Tusen takk.

Hvis vi kan lykkes med å få ungene til å føle seg velkomne her tror jeg vi har gjort noe bra.

Både jeg og gubben hadde ofte kjellerstua full av folk. Foreldrene våre syntes det var greit, til og med i den perioden vi drakk oss fulle. De sa aldri noe på hvordan vi drev på. Det var bare hjelpsomhet fra deres side.Jeg håper vi klarer å få til dette også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basseng!!!

Gjerne oppvarmet :-)

Det er mannen i huset sitt store ønske, men etter siste strømregning tror jeg han ikke er helt sikker lenger.

Men det hadde vært kult ja :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk.

Hvis vi kan lykkes med å få ungene til å føle seg velkomne her tror jeg vi har gjort noe bra.

Både jeg og gubben hadde ofte kjellerstua full av folk. Foreldrene våre syntes det var greit, til og med i den perioden vi drakk oss fulle. De sa aldri noe på hvordan vi drev på. Det var bare hjelpsomhet fra deres side.Jeg håper vi klarer å få til dette også :-)

Tviler ikke et sekund :) Dere har malen på dette, så det ordner seg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valnøtt

Det er mannen i huset sitt store ønske, men etter siste strømregning tror jeg han ikke er helt sikker lenger.

Men det hadde vært kult ja :-))

Ønsker meg det jeg også... Men så var det den kjedelige voksenverdenen hvor man må ta hensyn til penger da... *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...