fru Burlefot Skrevet 28. april 2008 Skrevet 28. april 2008 Er det noen som har erfaringer med Fibo-Trespo-veggplater på bad? Vi skal pusse opp badet vårt, men har helst ikke lyst til å bruke 150 000 på det. Derfor har jeg undersøkt litt hva som finnes av alternativ til fliser og fant ut at Fibo-Trespo plater virker som et godt alternativ. De er pene å se på og skal være garantert vanntette. Men. I dag snakket jeg med rørleggeren som skal komme på befaring og nevnte at jeg har lyst på slike plater på veggene. Han var ganske negativ og mente at man "bare" kunne spare 10-15 000 på å velge dette i stedet for fliser. Videre mente han at disse platene ville bli stygge over tid og at da spesielt skjøtene var utsatt og kunne svelle opp. Fabrikanten sier at platene er tette, skjøtene er tette og at det går an å dusje rett på platene uten noe dusjkabinett. Har noen av dere slike plater på veggene på badet? Hvilke erfaringer har dere? 0 Siter
Gjest nikkot Skrevet 28. april 2008 Skrevet 28. april 2008 Jeg har dessverre ikke så gammelt bad at du får ordentlig svar fra meg. Vi valgte baderomsplatene fra Allock vi da, men det blir jo samme prinsipp. Min svigerfar er murer og flislegger, han får ikke fullrost platene nok, du slipper masse grunnarbeider på veggene, så at du sparer penger på dette er helt sikkert. Før vi pusset opp, var det de vanlige baderomsplatene som var så populært på 70 tallet, huset vårt er fra 1976, det er dusjet rett på veggen til ifjor, joda det var råte bak platene, så det var på høy tid å gjøre noe. Personen du har snakket med har vel da forhørt seg med deg om du skal dusje rett på veggen eller om du skal ha kabinett ? Det har selvfølgelig MYE å si. Har du kabinett, så blir jo ikke badet lenger direkte noe våtrom, og da skjønner ikke jeg hvor "slitasjen" på veggene vil komme fra .... 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 28. april 2008 Forfatter Skrevet 28. april 2008 Jeg har dessverre ikke så gammelt bad at du får ordentlig svar fra meg. Vi valgte baderomsplatene fra Allock vi da, men det blir jo samme prinsipp. Min svigerfar er murer og flislegger, han får ikke fullrost platene nok, du slipper masse grunnarbeider på veggene, så at du sparer penger på dette er helt sikkert. Før vi pusset opp, var det de vanlige baderomsplatene som var så populært på 70 tallet, huset vårt er fra 1976, det er dusjet rett på veggen til ifjor, joda det var råte bak platene, så det var på høy tid å gjøre noe. Personen du har snakket med har vel da forhørt seg med deg om du skal dusje rett på veggen eller om du skal ha kabinett ? Det har selvfølgelig MYE å si. Har du kabinett, så blir jo ikke badet lenger direkte noe våtrom, og da skjønner ikke jeg hvor "slitasjen" på veggene vil komme fra .... Vi hadde egentlig tenkt å dusje rett på veggene da, i følge Fibo-Trespo skal det gå bra. Fagmannen jeg snakket med mente også at man måtte lekte ut veggene før man kunne legge disse platene - jeg trodde man kunne legge dem rett på eksisterende vegg? Jeg får litt følelsen av at han heller vil at vi skal flise fordi det blir flere arbeidstimer på firmaet hans. 0 Siter
Gjest nikkot Skrevet 28. april 2008 Skrevet 28. april 2008 Vi hadde egentlig tenkt å dusje rett på veggene da, i følge Fibo-Trespo skal det gå bra. Fagmannen jeg snakket med mente også at man måtte lekte ut veggene før man kunne legge disse platene - jeg trodde man kunne legge dem rett på eksisterende vegg? Jeg får litt følelsen av at han heller vil at vi skal flise fordi det blir flere arbeidstimer på firmaet hans. Vi lektet og la på rupanel rundt hele, har do som henger på veggen, så der måtte vi gjøre det, den veggen vi har baderomsinnredningen måtte vi også ha det på, så derfor slo vi på rundt hele like greit. Å gjett om de vil tjene mest mulig på oss, det er garantert sikkert , får håpe du får svar fra noen som har hatt platene noen år, og som har dusjet rett på veggen, jeg tror det er "de viktigste personene" du bør få svar fra, slik at du får høre hvordan platene ser ut idag Lykke til !! 0 Siter
Elbereth Skrevet 28. april 2008 Skrevet 28. april 2008 Vi har slike rundt badekaret, og her dusjes det også - maaaange ganger om dagen. Platene er så å si som nye, og de er satt opp våren 1992. Lett å holde rent, også Eneste mulige negative er vel at jeg er litt lei av dem, men de er jo altfor gode til å vrakes 0 Siter
fru Burlefot Skrevet 28. april 2008 Forfatter Skrevet 28. april 2008 Vi har slike rundt badekaret, og her dusjes det også - maaaange ganger om dagen. Platene er så å si som nye, og de er satt opp våren 1992. Lett å holde rent, også Eneste mulige negative er vel at jeg er litt lei av dem, men de er jo altfor gode til å vrakes Det høres jo veldig bra ut! Jeg har lyst på slike plater, altså! 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 28. april 2008 Skrevet 28. april 2008 Platene fungere kjempe fint, har lang varighet og enkle å holde reine. Ikke minst er de lette å sette opp ;0) Det finnes mange forskjellige mønster, så det er jo noe for de fleste. Vi har det ikke selv, men vet om flere som har det. Svigers bl.a. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.