Gå til innhold

Vask av mørkt undertøy

linko

Anbefalte innlegg

For å fortsette vasketråden:

Hvordan vasker dere mørkt undertøy (f.eks 6-åringens mørkeblå bomullsboxer)?

Vi har lite mørkt undertøy, men tør ikke kaste det med det hvite undertøyet på 90 grader (redd for at fargen skal smitte).

Jeg liker egentlig ikke å vaske det sammen med kulørt-klærne (gensere, bukser etc) på bare 40 grader heller, men må nok innrømme at det er nok dette som skjer oftest.

Hva gjør dere med det mørke undertøyet??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ViViola

Vasker det sammen med håndklær og sengetøy i mørke farger. Du trenger ikke bruke 90 grader, det holder med 60 (og da varer plaggene lenger også).

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs. Wallace

Her har vi forsåvidt motsatt greie: Vi har mest mørkt undertøy, og bare litt helt lyst/hvitt.

Men jeg vasker ofte undertøy sammen med håndklær og kluter i samme farger. Da er det sjelden noe problem å fylle maskinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du ikke mørke håndklær? Eller mørkt sengetøy? Mørkt undertøy hiver jeg sammen med slikt, på 60 grader. Boxerene til samboeren kan jeg godt ta på 90 grader også, men ikke blondeundertøyet mitt liksom;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De første gangene vasker jeg det på 40 grader sammen med mørke bukser og mørke gensere.

Etter noen ganger pleier jeg å vaske dem sammen med håndklær og sengetøy, selv om det andre er lyst. Går som regel bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koker du undertøyet ditt på 90 grader?????

Jeg tror ikke boxershorts trenger å bli vaska på mer enn 40 eller 60 grader. Det skiftes jo hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koker du undertøyet ditt på 90 grader?????

Jeg tror ikke boxershorts trenger å bli vaska på mer enn 40 eller 60 grader. Det skiftes jo hver dag.

Ja, hvitt undertøy vasker jeg sammen med hvite handduker på 90 grader. Synes de holder lenge allikevel jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss kjøpes det kun inn undertøy som tåler minst 60 grader, uansett farge. Jeg har vasket boxerne til gutta i familien på 60 grader uttallige ganger. Tenåringsdatteren min har også stort sett svart undertøy.

Jeg hiver oppi mitt eget hvite, også. Det er ikke så mange som ser at det etter hvert blir litt gråere litt raskere enn det kanskje ville gjort om jeg hadde tatt det alene... Det blir _ikke_ sånn ubestemt gråblått, bare litt mindre kritthvitt. Jeg bruker jo dermed også bare vaskepulver for farget tøy, uten blekemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

De går som oftest sammen med vanlig tøy på bare 40 grader, men om jeg har fargede truser til vask når jeg skal vaske fargede håndklær, slenger jeg dem med, på 60 grader. Slik får de fleste trusene en 60-graders vask i mellom.

Ingen klær hos oss vaskes på 90 grader, og ikke sengetøy og håndklær heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker det sammen med håndklær og sengetøy i mørke farger. Du trenger ikke bruke 90 grader, det holder med 60 (og da varer plaggene lenger også).

:-)

Vi har ikke handklær i mørke farger...

og synes at hvitt undertøy holder lenge selv om det vaskes på 90 grader...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elextra

Hos oss kjøpes det kun inn undertøy som tåler minst 60 grader, uansett farge. Jeg har vasket boxerne til gutta i familien på 60 grader uttallige ganger. Tenåringsdatteren min har også stort sett svart undertøy.

Jeg hiver oppi mitt eget hvite, også. Det er ikke så mange som ser at det etter hvert blir litt gråere litt raskere enn det kanskje ville gjort om jeg hadde tatt det alene... Det blir _ikke_ sånn ubestemt gråblått, bare litt mindre kritthvitt. Jeg bruker jo dermed også bare vaskepulver for farget tøy, uten blekemiddel.

''Hos oss kjøpes det kun inn undertøy som tåler minst 60 grader, uansett farge. ''

Du må ha noen solide BH'er :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvitt undertøy vasker jeg sammen med hvite handduker på 90 grader. Synes de holder lenge allikevel jeg...

Da hadde i hvertfall blonder og stikker hatt kort levetid her. Tror også dette blir rent nok ved 40 grader:-) (Ellers skulle denne familien vært syke for lengst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De går som oftest sammen med vanlig tøy på bare 40 grader, men om jeg har fargede truser til vask når jeg skal vaske fargede håndklær, slenger jeg dem med, på 60 grader. Slik får de fleste trusene en 60-graders vask i mellom.

Sånn gjør jeg det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et spørsmål: Bruker dere håndklærne flere ganger (henger de opp til tørk) eller går de til vask etter hver bruk??

(Vi bruker håndklærne flere ganger).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hos oss kjøpes det kun inn undertøy som tåler minst 60 grader, uansett farge. ''

Du må ha noen solide BH'er :-).

Mine BHer tåler 60 grader (enkle greier). Tenåringens tåler det ikke, men dem tenkte jeg ikke på da jeg skrev svaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Et spørsmål: Bruker dere håndklærne flere ganger (henger de opp til tørk) eller går de til vask etter hver bruk??

(Vi bruker håndklærne flere ganger).

Kunne ikke falle meg inn å vaske håndklærne etter hver vask.

Vi bytter dem sånn ca. ukentlig, kanskje noe oftere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ViViola

Vi har ikke handklær i mørke farger...

og synes at hvitt undertøy holder lenge selv om det vaskes på 90 grader...

Altså, hvis du har lyst til å vaske på 90 grader, så er det helt OK for meg, da. :-) Ville bare si at du ikke _trenger_, men som sagt - du gjør som du vil.

Har du ikke mørke håndklær, så har du kanskje mørke laken/sengeklær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...