Gå til innhold

Tourette?

Adok

Anbefalte innlegg

Jeg har en 5 år gammel gutt som til tider har såkalte anfall "låsninger" ved at han ved f.eks ikke får se en film han vil se og at han ikke skal ha på seg den genseren eller ting han ikke får lov til osv. anfallene går ut på at han låser seg til det siste ordet han brukte før anfallet og gjentar dette samtidig som han skriker sparker slår, men mest ved at han gjentar ordet og nermest går i transe. Jeg får nesten ikke kontakt eller får ikke snakket med han. dette kan vare i opp til 15 min / 30 min.

I barnehagen har han hatt noen slike men i myee mindre grad. Han har hatt en kraftig virus utbrudd med sterk hudutslett på hele kroppen, feber, øyekatar og påvist høye verdier med tanke på ulcerøs colitt men bruker ingen medisiner i dag.

Kan dette være tourette eller bare trass?? noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...