hidi, the scorpion Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Det var sikkert å be om bråk. Men det var en god grunn til at jeg oppfordret som jeg gjorde. jeg forsøkte å søke på nettet, på andre forum etter innlegg om dette temaet - samtlige jeg fant var preget av folk som dreide debatten til å handle om hva de ville gjort, hvor gale de som tenker på å gjøre noe sånt er, og stor grad av fordømmelse og bedrevitenhet. Og innimellom et og annet druknet innlegg som tok temaet litt mer på alvor. Når noen søker her på DOL, vil de oppleve sammen fenomenet. det er synd. For jeg oppfatter DOL som mer enn en skravleklubb - jeg oppfatter det som at det skal være et sted hvor man kan diskutere ting seriøst. Jeg skjønner din frustrasjon veldig godt! Når man i tillegg ser at nesten alle er negative, så skjønner man deg bare enda bedre.... Her råder nok følelser mer enn fornuften inne i mellom. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Mulig jeg er tett i nøtta, og da skal jeg være den første som innrømmer det - men siktes det til mine svar i "barn på fødestuen"-innlegget? Jeg vil bare vite det, for hvis det jeg har svart der blir sett på som hetsing og mobbing, ønsker jeg å moderere meg på det... Det var ikke bare dine innlegg jeg sikta til, men jeg må innrømme at jeg synes du nok var litt krass mot en innsender som bare ønsket noen synspunkter 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Alle har vel en fjortis i seg,hehe : D Joda - og litt moro å oppdage fjortistendensene til voksne folk. Jeg er helt sikkert sånn iblant jeg også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg er ikke enig. Trådstarter fortjente de svarene hun fikk, spesielt ettersom hun mente at alle som var uenige med henne, var mer eller mindre tilbakestående. Innsender var nok litt krass hun også, men jeg kan godt forstå at hun ble lei av at alle skulle synse i denne saken. Det var jo ikke det hun ba om. Hun ønsket at folk med _erfaring_ i slike saker skulle svare. Ønsker man å svare uansett, så bør man kanskje moderere uttalelsene sine litt? På DOL blir enkelte omtrent som noen blir av å kjøre bil. Gubben er en høflig fyr som sjelden kommer på kant med noen. I bilen tåler han ingenting og viser tydelig at han synes de som gjør feil i trafikken oppfører seg som tåper 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Det er jo fritt frem for alle delta i debattene på DOL, selvom du ikke liker innspillene. Hilsen Men det er nesten som når jeg prøver å lære opp eldstejenta til å kun si sin mening om lillesøsters antrekk _hvis_ hun ber om det........ 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Ja, jeg er enig i at også trådstarter var krass. Men hele tråden bærer litt preg av at "her er vi flertallet som er enige i at hun der som startet tråden er utrolig teit". Sånn jeg oppfatta det også 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Poenget var vel at hun ikke ønsket svar fra "synsere", men det synes ikke å stoppe noen... Jo meg 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 He, he, det tror jeg nok.. Jeg kan hvertfall se forskjell på mine svar, om det er en god dag, eller en dritt dag..Så lar nok humøret gå litt utover dol... Men, så blir jeg som regel i godt humør av å skrive her da :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 ''''Jeg er ikke enig. Trådstarter fortjente de svarene hun fikk, spesielt ettersom hun mente at alle som var uenige med henne, var mer eller mindre tilbakestående.'''' Trådstarter har ALDRI menta at de som er uenige var mer eller mindre tilbakestående. For en vanvittig påstand! Så vidt jeg vet var det aldri noen "debatt" hvor man skulle si seg uenig eller ikke enig, jeg søkte etter erfaringer, jeg avr ikke ute etter å diskutere om det var bra eller dårlig. Hvor vanskelig kan det være å se det? Det står klart og tydelig der. jeg ble derimot litt frustrert over at det skulle være så vanskelig å vise hensyn til at jeg ba om å få slippe synsing fra folk uten erfaring på området. Jeg skjønner det kan være frustrerende for noen, men det er lov å vise hensyn også. DOL er ikke bare et skravleforum eller et fritt fram forum, det er også folk her inne som ønsker saklige råd og innspill fra andre. Tja, du svarte jo dette: ''Hva har jeg fått ut av innleggene - mesteparten har vært plagsomme og fått meg til å innse at mange mennesker er utrolig trege i nøtta.'' Men jeg tror ikke du skal være så redd for å få for mye svar på dine eventuelle tråder i framtida. Igjen: Jeg beklager at jeg overhode svarte deg i den andre tråden, og jeg lover å ikke plage deg igjen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest terminimai Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Tja, du svarte jo dette: ''Hva har jeg fått ut av innleggene - mesteparten har vært plagsomme og fått meg til å innse at mange mennesker er utrolig trege i nøtta.'' Men jeg tror ikke du skal være så redd for å få for mye svar på dine eventuelle tråder i framtida. Igjen: Jeg beklager at jeg overhode svarte deg i den andre tråden, og jeg lover å ikke plage deg igjen. Ja, dette ble sagt om folk som ikke kunne skjønne hvorfor jeg oppfordret dem til å ikke fylle opp tråden med synsing. Det ble aldri sagt om noen som var uenige med meg. å, javel, jeg kan ikke forvente å få svar lenger:) Litt sånn: "jeg vil ikke leke med deg mer"- holdning, det der? Bli voksen, det er stakkarslig å si sånn bare fordi noen forsvarer seg med rette og sannhet. Flau på dine vegne. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Ja, dette ble sagt om folk som ikke kunne skjønne hvorfor jeg oppfordret dem til å ikke fylle opp tråden med synsing. Det ble aldri sagt om noen som var uenige med meg. å, javel, jeg kan ikke forvente å få svar lenger:) Litt sånn: "jeg vil ikke leke med deg mer"- holdning, det der? Bli voksen, det er stakkarslig å si sånn bare fordi noen forsvarer seg med rette og sannhet. Flau på dine vegne. ''å, javel, jeg kan ikke forvente å få svar lenger:) Litt sånn: "jeg vil ikke leke med deg mer"- holdning, det der? Bli voksen, det er stakkarslig å si sånn bare fordi noen forsvarer seg med rette og sannhet. Flau på dine vegne.'' Å du vide verden. Der la du i grunnen kirsebæret på toppen. He-he. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 He, he, det tror jeg nok.. Jeg kan hvertfall se forskjell på mine svar, om det er en god dag, eller en dritt dag..Så lar nok humøret gå litt utover dol... Men, så blir jeg som regel i godt humør av å skrive her da :0) Det er her vi legger igjen all dritten. Du skal se at DOL har reddet mang et ekteskap ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 ''å, javel, jeg kan ikke forvente å få svar lenger:) Litt sånn: "jeg vil ikke leke med deg mer"- holdning, det der? Bli voksen, det er stakkarslig å si sånn bare fordi noen forsvarer seg med rette og sannhet. Flau på dine vegne.'' Å du vide verden. Der la du i grunnen kirsebæret på toppen. He-he. Her er jeg faktisk litt enig med terminimai... *dukker* 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Her er jeg faktisk litt enig med terminimai... *dukker* Det er du da i din fulle rett å være, ingen grunn til å dukke - jeg har ikke satt noen begresninger i hvem som kan skrive her eller hva man skal skrive. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest terminimai Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 ''å, javel, jeg kan ikke forvente å få svar lenger:) Litt sånn: "jeg vil ikke leke med deg mer"- holdning, det der? Bli voksen, det er stakkarslig å si sånn bare fordi noen forsvarer seg med rette og sannhet. Flau på dine vegne.'' Å du vide verden. Der la du i grunnen kirsebæret på toppen. He-he. Jeg synes det kan være på sin plass å slå ned på den typen tåpeligheter, kanskje med et språk du forstår. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg aner ikke hvordan andre oppfatter det du har skrevet i den tråden, men jeg synes du var unødvendig kjip. Ok, jeg tar det til etterretning... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Det var ikke bare dine innlegg jeg sikta til, men jeg må innrømme at jeg synes du nok var litt krass mot en innsender som bare ønsket noen synspunkter Hun ønsket bare et utvalg av synspunkter ja, det var det jeg reagerte på. Som en kvinne som har født og dermed har barn regner jeg meg som kompetent til å svare på et slikt spørsmål. Det er vel en grunn til at ikke flere har erfaringer med å ha med søsken på fødestuen? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Bookworm gikk kanskje noe over streken, men synes også trådstarters reaksjoner var unødvendig krasse og inviterte til flåsete svar, blant annet ved å kalle oss andre utrolig trege i nøtta. Synes det er så flott at vi diskuterer enkeltmennesker uten direkte svar til den det gjelder jeg... Men, det er godt at noen ser at motreaksjonene var like kvasse da... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest terminimai Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hun ønsket bare et utvalg av synspunkter ja, det var det jeg reagerte på. Som en kvinne som har født og dermed har barn regner jeg meg som kompetent til å svare på et slikt spørsmål. Det er vel en grunn til at ikke flere har erfaringer med å ha med søsken på fødestuen? ''''Hun ønsket bare et utvalg av synspunkter ja, det var det jeg reagerte på. Som en kvinne som har født og dermed har barn regner jeg meg som kompetent til å svare på et slikt spørsmål. '''' Mener du altså at du er kompetent til å uttale deg om hvordan det er å ha et barn med på fødsel når det er noe du ikke har gjort selv? Du kan sikkert uttale deg om fødsel, og barn, men du kan faktisk ikke tilføre noe informasjon til et menneske som lurer på hvordan det ER å ha med søsken på fødsel - innse det nå. ''''Det er vel en grunn til at ikke flere har erfaringer med å ha med søsken på fødestuen?'''' Det er det nok, men so what? Logikken din er på jordet om du mener at dette er nok til å trekke en slutning om at "dette gjør man bare ikke". Folk gjør det innimellom. Det er ikke regnet som galskap. jordmødre blir ikke sjokkerte over at foreldre vil dette. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Moderator Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Til de av dere som nå er godt i gang med å krangle om hvem som har sagt hva, hvem som var verst osv, så oppfordrer vi til å stoppe kranglingen nå. En prinsippiell diskusjon om hva som foregår på dol er ok, men ikke personangrep av den typen vi har sett en del av i ettermiddag. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.