Bookworm Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 ''''Hun ønsket bare et utvalg av synspunkter ja, det var det jeg reagerte på. Som en kvinne som har født og dermed har barn regner jeg meg som kompetent til å svare på et slikt spørsmål. '''' Mener du altså at du er kompetent til å uttale deg om hvordan det er å ha et barn med på fødsel når det er noe du ikke har gjort selv? Du kan sikkert uttale deg om fødsel, og barn, men du kan faktisk ikke tilføre noe informasjon til et menneske som lurer på hvordan det ER å ha med søsken på fødsel - innse det nå. ''''Det er vel en grunn til at ikke flere har erfaringer med å ha med søsken på fødestuen?'''' Det er det nok, men so what? Logikken din er på jordet om du mener at dette er nok til å trekke en slutning om at "dette gjør man bare ikke". Folk gjør det innimellom. Det er ikke regnet som galskap. jordmødre blir ikke sjokkerte over at foreldre vil dette. Du roer deg ikke ned med det første du heller... Nei, jeg har ikke erfaring til å svare deg på hvordan det er å ha med søsken på fødsel (og skulle derfor ikke ha svart deg i din forrige tråd) - MEN jeg er søren meg kompetent til å ha en mening om jeg føler det riktig å gjøre dette (selvsagt bare ut fra egne erfaringer, men det er som regel erfaringer man deler, da det sjelden finnes fasitsvar)... Jeg innser at jeg ikke skulle ha svart deg på ditt konkrete spørsmål, men det er for sent nå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Det er her vi legger igjen all dritten. Du skal se at DOL har reddet mang et ekteskap ;-) He,he, tviler ikke :0) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Det er du da i din fulle rett å være, ingen grunn til å dukke - jeg har ikke satt noen begresninger i hvem som kan skrive her eller hva man skal skrive. Det var da enda godt å høre 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hun ønsket bare et utvalg av synspunkter ja, det var det jeg reagerte på. Som en kvinne som har født og dermed har barn regner jeg meg som kompetent til å svare på et slikt spørsmål. Det er vel en grunn til at ikke flere har erfaringer med å ha med søsken på fødestuen? Joda, jeg hadde heller aldri ønsket å ha med meg et barn på fødestuen, men det er mer interessant å vite hva de som faktisk har opplevd det mener. Tenker det var dette trådstarter ville vite 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Det var da enda godt å høre Æ'kke helt urimelig heller, da! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hun ønsket bare et utvalg av synspunkter ja, det var det jeg reagerte på. Som en kvinne som har født og dermed har barn regner jeg meg som kompetent til å svare på et slikt spørsmål. Det er vel en grunn til at ikke flere har erfaringer med å ha med søsken på fødestuen? ''Hun ønsket bare et utvalg av synspunkter ja, det var det jeg reagerte på. Som en kvinne som har født og dermed har barn regner jeg meg som kompetent til å svare på et slikt spørsmål. Det er vel en grunn til at ikke flere har erfaringer med å ha med søsken på fødestuen?'' Sånn tenkte jeg også, men ettersom trådstarter så tydelig ga beskjed om at de flestes erfaringer var uønsket så svarte jeg ikke. Det smakte litt av "jeg vil bare ha svar som er enige med meg". 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 ''Hun ønsket bare et utvalg av synspunkter ja, det var det jeg reagerte på. Som en kvinne som har født og dermed har barn regner jeg meg som kompetent til å svare på et slikt spørsmål. Det er vel en grunn til at ikke flere har erfaringer med å ha med søsken på fødestuen?'' Sånn tenkte jeg også, men ettersom trådstarter så tydelig ga beskjed om at de flestes erfaringer var uønsket så svarte jeg ikke. Det smakte litt av "jeg vil bare ha svar som er enige med meg". Nå er det jammen meg jeg som diskuterer andre, men la gå... Jeg forsto det faktisk ikke som om hun bare ville ha svar fra "de som var enige med henne", så helt tydelig at hun ønsket å høre om alle erfaringer. Det jeg imidlertid reagerte på, er at hun var så "ovenfra og ned" på de/oss som kommenterte at vi også hadde gjort et bevisst valg å ikke ha med barna, og at det er en grunn til dette -det er også en type erfaring. Klart jeg kunne kommet med mine synspunkter i en mer generell tråd, men jeg brøt nå altså oppfordringen om ikke å svare, og har fått pepper for det og er i grunn ferdig med saken:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest terminimai Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 ''Hun ønsket bare et utvalg av synspunkter ja, det var det jeg reagerte på. Som en kvinne som har født og dermed har barn regner jeg meg som kompetent til å svare på et slikt spørsmål. Det er vel en grunn til at ikke flere har erfaringer med å ha med søsken på fødestuen?'' Sånn tenkte jeg også, men ettersom trådstarter så tydelig ga beskjed om at de flestes erfaringer var uønsket så svarte jeg ikke. Det smakte litt av "jeg vil bare ha svar som er enige med meg". hmmmm. Men si meg, har jeg noen gang sagt noe om hva jeg mener? Nei. Så hvordan kan det da "smake av" at jeg bare ville ha svar fra folk som var enige med meg? Makes no sense, u know:) Som sagt MANGE ganger: jeg ville ha innspill fra folk med erfaringer, som kunne fortelle litt om hvordan det faktisk ER. Gode og dårlige erfaringer ble ønsket og mottatt med takk. Nå er det på tide at dette glir inn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest terminimai Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Nå er det jammen meg jeg som diskuterer andre, men la gå... Jeg forsto det faktisk ikke som om hun bare ville ha svar fra "de som var enige med henne", så helt tydelig at hun ønsket å høre om alle erfaringer. Det jeg imidlertid reagerte på, er at hun var så "ovenfra og ned" på de/oss som kommenterte at vi også hadde gjort et bevisst valg å ikke ha med barna, og at det er en grunn til dette -det er også en type erfaring. Klart jeg kunne kommet med mine synspunkter i en mer generell tråd, men jeg brøt nå altså oppfordringen om ikke å svare, og har fått pepper for det og er i grunn ferdig med saken:-) siden vi er i det oppklarende hjørnet:) ''''Det jeg imidlertid reagerte på, er at hun var så "ovenfra og ned" på de/oss som kommenterte at vi også hadde gjort et bevisst valg å ikke ha med barna, og at det er en grunn til dette -det er også en type erfaring.'''' Denne tolkningen overrasker meg veldig. Jeg har aldeles ikke hatt noen ovenfra og ned-holdning! Men jeg var i denne omgang ute etter erfaringer med å ha søsken med på fødsel. Det har nå engang ikke de som ikke har gjort dette. Hvor mange ganger må dette gjentas? Jeg kan ikke ta på meg skylden for at folk blir fornærmet uten grunn. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 hmmmm. Men si meg, har jeg noen gang sagt noe om hva jeg mener? Nei. Så hvordan kan det da "smake av" at jeg bare ville ha svar fra folk som var enige med meg? Makes no sense, u know:) Som sagt MANGE ganger: jeg ville ha innspill fra folk med erfaringer, som kunne fortelle litt om hvordan det faktisk ER. Gode og dårlige erfaringer ble ønsket og mottatt med takk. Nå er det på tide at dette glir inn. For _meg_ "smakte" innlegget ditt sånn, men jeg har jo sett på svarene du har gitt de andre nå at det ikke var ment sånn. Dessuten svarte jeg deg ikke heller. ) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Æ'kke helt urimelig heller, da! :-) ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 siden vi er i det oppklarende hjørnet:) ''''Det jeg imidlertid reagerte på, er at hun var så "ovenfra og ned" på de/oss som kommenterte at vi også hadde gjort et bevisst valg å ikke ha med barna, og at det er en grunn til dette -det er også en type erfaring.'''' Denne tolkningen overrasker meg veldig. Jeg har aldeles ikke hatt noen ovenfra og ned-holdning! Men jeg var i denne omgang ute etter erfaringer med å ha søsken med på fødsel. Det har nå engang ikke de som ikke har gjort dette. Hvor mange ganger må dette gjentas? Jeg kan ikke ta på meg skylden for at folk blir fornærmet uten grunn. ''Hva har jeg fått ut av innleggene - mesteparten har vært plagsomme og fått meg til å innse at mange mennesker er utrolig trege i nøtta.'' Dette var vel det jeg i utgangspunktet reagerte på. At man kan si at svar som har kommet ikke er ønskelige og ikke relevante for deg, er helt ok - men å gå til det skritt å kalle folk tett i nøtta pga synes jeg er å dra det for langt. Og flere (og absolutt meg) har gått for langt i den tråden, men til å ha innrømmet dette og lagt meg flat for kritikk, synes jeg at jeg får lite tilbake fra deg...litt selvkritikk og ydmyker (eller overbærenhet som WM så fint kalte det) er det faktisk mulig å ha... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest terminimai Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 ''Hva har jeg fått ut av innleggene - mesteparten har vært plagsomme og fått meg til å innse at mange mennesker er utrolig trege i nøtta.'' Dette var vel det jeg i utgangspunktet reagerte på. At man kan si at svar som har kommet ikke er ønskelige og ikke relevante for deg, er helt ok - men å gå til det skritt å kalle folk tett i nøtta pga synes jeg er å dra det for langt. Og flere (og absolutt meg) har gått for langt i den tråden, men til å ha innrømmet dette og lagt meg flat for kritikk, synes jeg at jeg får lite tilbake fra deg...litt selvkritikk og ydmyker (eller overbærenhet som WM så fint kalte det) er det faktisk mulig å ha... Jeg har lest tråden "min" igjennom en gang til nå. Jeg har vært overbærende, men frustrert over at noen ikke så ut til å ville godta og skjønne poenget med mine begrensningsforsøk. Jeg prøvde å forklare hvorfor, men ble bare møtt med enorm forulempethet, som , det er synd å si det, grenset til å være tåpelig. At noen var tette i nøtta, var et utsagn som kom fra meg etter en god del diskusjon og drittslenging fra andre, mens jeg selv prøvde å holde meg til saken mens jeg forklarte gang på gang at jeg bare ville ha erfaringer. Å kalle folk tett i nøtta, ja, det er kjipe greier, men ingen stor overtramp, og det representerer ikke i det hele tatt den tonen jeg tok i debatten ellers. Tette i nøtta, et uttrykk jeg brukte fordi det så ut til at en del folk hadde store problemer med å i det hele tatt skjønne poenget mitt. Da synes jeg at man er noget trege. Beklager for det. At andre, som kaster den første stein, skal gjemme seg bak denne ene replikken min, synes jeg er for dumt. (Da tenker jeg ikke spesielt på deg, bookworm) Når det gjelder beklagelser o.l så er jeg ikke spesielt opptatt av at andre skal komme med det heller. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Oi, har jeg gått glipp av en skikkelig dol-krangel?! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Jeg har lest tråden "min" igjennom en gang til nå. Jeg har vært overbærende, men frustrert over at noen ikke så ut til å ville godta og skjønne poenget med mine begrensningsforsøk. Jeg prøvde å forklare hvorfor, men ble bare møtt med enorm forulempethet, som , det er synd å si det, grenset til å være tåpelig. At noen var tette i nøtta, var et utsagn som kom fra meg etter en god del diskusjon og drittslenging fra andre, mens jeg selv prøvde å holde meg til saken mens jeg forklarte gang på gang at jeg bare ville ha erfaringer. Å kalle folk tett i nøtta, ja, det er kjipe greier, men ingen stor overtramp, og det representerer ikke i det hele tatt den tonen jeg tok i debatten ellers. Tette i nøtta, et uttrykk jeg brukte fordi det så ut til at en del folk hadde store problemer med å i det hele tatt skjønne poenget mitt. Da synes jeg at man er noget trege. Beklager for det. At andre, som kaster den første stein, skal gjemme seg bak denne ene replikken min, synes jeg er for dumt. (Da tenker jeg ikke spesielt på deg, bookworm) Når det gjelder beklagelser o.l så er jeg ikke spesielt opptatt av at andre skal komme med det heller. Ok, men da er da den saken grei. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Oi, har jeg gått glipp av en skikkelig dol-krangel?! Det har vært litt hett her en stund ja, men det er nå egentlig bare moro det da. Er for det meste ganske dødt her om dagen... Har ikke fulgt så godt med på DOL siden kristendomsdiskusjonen her for et par måneder siden jeg:-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest terminimai Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Mulig jeg er tett i nøtta, og da skal jeg være den første som innrømmer det - men siktes det til mine svar i "barn på fødestuen"-innlegget? Jeg vil bare vite det, for hvis det jeg har svart der blir sett på som hetsing og mobbing, ønsker jeg å moderere meg på det... Bookworm -Jeg vil for så vidt presisere at jeg ikke mener at du har holdt på med hetsing eller mobbing. Av personangrep som jeg mener går over streken, har jeg bare sett ett, og det kom ikke fra deg, og heller ikke fra meg:) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Bookworm -Jeg vil for så vidt presisere at jeg ikke mener at du har holdt på med hetsing eller mobbing. Av personangrep som jeg mener går over streken, har jeg bare sett ett, og det kom ikke fra deg, og heller ikke fra meg:) Jeg skjønner hvilket du tenker på og er fullstendig enig med deg, det var virkelig lavmål og har ikke noe i noen diskusjon å gjøre... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Det har vært litt hett her en stund ja, men det er nå egentlig bare moro det da. Er for det meste ganske dødt her om dagen... Har ikke fulgt så godt med på DOL siden kristendomsdiskusjonen her for et par måneder siden jeg:-) Ja, nå har jeg lest hele tråden, og jeg ble nesten litt skuffa! ;-) Men hadde det vært et enda verre bikkjeslagsmål så hadde vel webbis sletta den for lengst....;-) Ja, ja... Når det er sagt tør jeg vel si i _denne tråden_ at heller ikke jeg ville vurdert å ta med barn på fødsel. Mannen min hadde skikkelig skrekk ved tanken på å bli med under fødselen selv, og sier dette skyldes en fødselsfilm de så på skola som barn....;-/ Og den filmen var tross alt redigert og viste en helt ukjent kvinne! Ps: Det gikk bra med mannen min, da, han ble med på hele fødselen og var veldig glad for det etterpå! :-D 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Oi, har jeg gått glipp av en skikkelig dol-krangel?! Veeel, det var vel heller en kamuflert krangel, sånn derre greie som jenter driver med, vet du ;-)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.