Bookworm Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Jeg har ikke norsk som morsmål, men klarte rett svar på alle spørsmålene. Hilsen Så bra:-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Alle som kjører inn i en rundkjøring har vikeplikt for dem som er inne. Sånn har det vel alltid vært? Ja, såvidt jeg vet har det vel det, det er vel halve poenget med rundkjøringer? 0 Siter
Jølsen Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Du har vel ikke førerkort jølsen? Var det ikke du som skulle lære zurra og A å kjøre traktor? Ja, men det er jo aldri noen av dem som er her! Jeg kan godt lære deg å kjøre traktor hvis du vil, men det er ikke gratis :-) Jeg ber ikke om mye, kun et par eplepaier som du kan sende i posten med det samme! Når kommer du nordover igjen? 0 Siter
løvinne71 Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Samme resultat som deg! Og samme reaksjon på at noen avspørsmålene var litt vanskelig stillt.. Men det er forskjell på teori og praksis da! Hvor flink jeg er til å blinke, er litt situasjonsbetinget... 0 Siter
fresja Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Slik jeg også har opplevd, er det skilt forann alle rundkjøringer. Det er derfor den som skal inn i rundkjøringen har vikeplikt, og ikke høyrereglen som gjelder. Mange som tror at når man er i en rundkjøring, så har de andre vikeplikt for deg. Men det er bare på grunn av skiltene som står når du skal inn i den... Ellers enig med lillemus. Rundkjøringer er en flott oppfinnelse. :-) Liker ikke så godt rundkjøringer, kanskje fordi jeg har så lite erfaring med dem. Liker ikke glidelåsprinseppet heller. Foretrekker vanlige kryss; står gjerne og venter til det er trygt å kjøre. 0 Siter
Lillemus Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 Liker ikke så godt rundkjøringer, kanskje fordi jeg har så lite erfaring med dem. Liker ikke glidelåsprinseppet heller. Foretrekker vanlige kryss; står gjerne og venter til det er trygt å kjøre. Glidelåsprinsippet er jo genialt! Her i byen er det en plass hvor man to ganger rett etter hverandre glidelåskjører, det er ingen skilting som tilsier at det skal gjøres slik, det har bare alltid vært gjort sånn. ) Først har bilene fra høyre vikeplikt, men når det er kø slipper man inn alikevel slik at man kjører annenhver fra høyre og hovedfeltet. Bare få meter etter er det en rundkjøring der man også ville blitt stående så også der slippes det frem så man kjører annenhver når det er kø. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.