Gjest nybaktmorrrrr Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Har en nyfødt en her og lurer på når jeg bør søke. Skal etter planen begynne å jobbe i januar neste år. Hører rykter om at det kun er på høsten de får barnehageplass, og inntaket er om våren, så en må søke på våren og får plass til høsten? noen som vet dette? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hovedinntaket er naturlig nok på høsten når 6-årskullet slutter og begynner på skolen. ) Utover det tas det inn nye barn i løpet av året når noen av en eller annen grunn slutter. Søk så fort som mulig, du har vel mulighet til å skrive ønsket starttidspunkt på søknaden? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 I vår kommune i alle fall er det sånn at plassen i køen bestemmes av søkedato. Så jo tidligere du søker, jo mer sannsynlig at du får plass. Men du kan jo være så heldig å bo i en kommune med full dekning, da er det kanskje ikke så farlig 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest nybaktmorrrr Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hovedinntaket er naturlig nok på høsten når 6-årskullet slutter og begynner på skolen. ) Utover det tas det inn nye barn i løpet av året når noen av en eller annen grunn slutter. Søk så fort som mulig, du har vel mulighet til å skrive ønsket starttidspunkt på søknaden? Kan jeg søke allerede nå selv om det ikke er aktuelt før januar neste år? Og hvordan søker jeg, hvor får jeg tak i søknadsskjema osv? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Kan jeg søke allerede nå selv om det ikke er aktuelt før januar neste år? Og hvordan søker jeg, hvor får jeg tak i søknadsskjema osv? Søknadsskjema får du hos kommunen hvis du søker kommunal barnehageplass, eller hos barnehagen hvis du søker privat plass. I vår kommune er søknadsskjemaet lagt ut på nettet på kommunens hjemmeside. Du fyller ut alle opplysninger så nøye og godt du kan, skriver under, og sender inn. Det står vanligvis på skjemaet hvor du skal sende det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mallet Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Søknadsskjema får du hos kommunen hvis du søker kommunal barnehageplass, eller hos barnehagen hvis du søker privat plass. I vår kommune er søknadsskjemaet lagt ut på nettet på kommunens hjemmeside. Du fyller ut alle opplysninger så nøye og godt du kan, skriver under, og sender inn. Det står vanligvis på skjemaet hvor du skal sende det. Noen kommuner har felles opptak for private og kommunale barnehager. Men barnehagekontoret i kommunen kan uansett svare på når og hvor og hvordan 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Hos oss er det hovedopptak med frist 15. mars. Da får man plass fra høsten, men kan få utsatt start. Jeg ville tatt kontakt med barnehagekontoret i kommunen, og evt med aktuelle barnehager for å forhøre deg. Hvis det ikke er mulig med barnehageplass, så får du allerede nå begynne å lete etter en god barnepassløsning frem til neste høst 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mumitrollet Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Det varier fra kommune til kommune. Her må du helst søke til hovedopptaket i mars. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest såfort? Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Er det egentlig så realistisk å få plass allerede i januar? Jeg synes det høres optimistisk ut med mindre man er alenemor eller av andre grunner kommer opp i køen. Har det kanskje blitt så mye barnehageplasser at man ikke lenger må vente i årevis? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tatjana Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Er det egentlig så realistisk å få plass allerede i januar? Jeg synes det høres optimistisk ut med mindre man er alenemor eller av andre grunner kommer opp i køen. Har det kanskje blitt så mye barnehageplasser at man ikke lenger må vente i årevis? Kommer vel litt an på hvor i verden man bor det... Her hos oss har de i årevis operert med full barnehagedekning, definert slik at de kjører med noen ledige plasser gjennom året slik at evt innflyttere får barnehageplass på dagen :-). Det er ofte noen barn som begynner i januar her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.