Gjest jobber deltid Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Jeg har ingen venner som har hushjelp. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Jeg har ingen venner som har hushjelp. Hun mener nok det de fleste kaller vaskehjelp, hushjelp er jo gjerne en på heltid. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Tror det er mer og mer vanlig, tror det har litt med samfunnet å gjøre, de forventer vi skal kunne ta oss av både jobb, mann, barn og hus... hvordan får vi da tid til å hvile ut eller ha noe fritid? Det er også en konsekvens av at folk tjener bedre, at de kan ta seg råd til hushjelp, men de fleste familier har kanskje ikke råd, f.eks. de som har barn i barnehage, det koster jo over 3000 i mnd stort sett per barn, så da sier det seg selv hva som må prioriteres. Her har vi nettopp kjøpt oss stort hus og fått en baby, fatter ikke hvordan jeg skal få tid til husvask imellom jobb, unge, matlaging osv.... Kunne vært greit å leid ei vaskehjelp kanskje en gang i mnd da for å få skikkelig vask av huset, så tar en bare det mest nødvendige selv i ukedagene. Noen som vet hva en vaskehjelp tar i betaling? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Eneste jeg er litt skeptisk til ang. hushjelp og vaskehjelp er at jeg er så glad i privatliv... liker ikke helt tanken på at en fremmed skal gå rundt og snoke i tinga våre, selv om vedk. kanskje er til å stole på, men en vet jo aldri. Også blir jeg kanskje litt flau når hun ser alle hybelkaninene.... Jeg er ikke akkurat verdens beste husmor og tar litt lett på det med renhold. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Tror det er mer og mer vanlig, tror det har litt med samfunnet å gjøre, de forventer vi skal kunne ta oss av både jobb, mann, barn og hus... hvordan får vi da tid til å hvile ut eller ha noe fritid? Det er også en konsekvens av at folk tjener bedre, at de kan ta seg råd til hushjelp, men de fleste familier har kanskje ikke råd, f.eks. de som har barn i barnehage, det koster jo over 3000 i mnd stort sett per barn, så da sier det seg selv hva som må prioriteres. Her har vi nettopp kjøpt oss stort hus og fått en baby, fatter ikke hvordan jeg skal få tid til husvask imellom jobb, unge, matlaging osv.... Kunne vært greit å leid ei vaskehjelp kanskje en gang i mnd da for å få skikkelig vask av huset, så tar en bare det mest nødvendige selv i ukedagene. Noen som vet hva en vaskehjelp tar i betaling? Om du får en vaskehjelp til å ta det svart er vanlig betaling 100-130 kr. i timen. Går du via byrå kommer det gjerne på mellom to og tre ganger den prisen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GeirB Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Tror det er mer og mer vanlig, tror det har litt med samfunnet å gjøre, de forventer vi skal kunne ta oss av både jobb, mann, barn og hus... hvordan får vi da tid til å hvile ut eller ha noe fritid? Det er også en konsekvens av at folk tjener bedre, at de kan ta seg råd til hushjelp, men de fleste familier har kanskje ikke råd, f.eks. de som har barn i barnehage, det koster jo over 3000 i mnd stort sett per barn, så da sier det seg selv hva som må prioriteres. Her har vi nettopp kjøpt oss stort hus og fått en baby, fatter ikke hvordan jeg skal få tid til husvask imellom jobb, unge, matlaging osv.... Kunne vært greit å leid ei vaskehjelp kanskje en gang i mnd da for å få skikkelig vask av huset, så tar en bare det mest nødvendige selv i ukedagene. Noen som vet hva en vaskehjelp tar i betaling? Nei det er ikkje _vanlig_ med hushjelp, ikkje her eg bor ihvertfall. Eg jobber 100% på jobb og hjemme, og det går helt fint. Ps! På Oslo vestkant, og i Asker & Bærum er det sikkert vanlig med hushjelper fra Thailand eller østeuropa. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Nå vet jeg ikke hva de andre har svar, skal lese tråden etterpå, men JA - det hadde vært pinlig og flaut å fortelle at jeg hadde vaskehjelp om jeg jobbet 50% og var frisk og rask! Det er ikke morsomt, men jeg liker ikke tanken på at andre skal borti mitt rot og min "møkk"! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest liede Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Eneste jeg er litt skeptisk til ang. hushjelp og vaskehjelp er at jeg er så glad i privatliv... liker ikke helt tanken på at en fremmed skal gå rundt og snoke i tinga våre, selv om vedk. kanskje er til å stole på, men en vet jo aldri. Også blir jeg kanskje litt flau når hun ser alle hybelkaninene.... Jeg er ikke akkurat verdens beste husmor og tar litt lett på det med renhold. Men etter hvert som det blir vaskehjelpens jobb å holde rent, blir ikke hybelkaninene lenger din skam, men et tegn på at h*n ikke gjør jobben sin. Hehe. ;-) Det er sikkert en vanesak, men jeg er vokst opp med vaskehjelp og hun har føltes som en del av familiens intimsfære og ikke som en fremmed som roter i våre ting om du skjønner. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Men det er veldig deilig å slippe med ryddinga - etter at vi har ryddet et par timer, kan vaskehjelpen ta over. Hadde vi skullet gjøre begge deler ville det tatt dobbelt så lang tid, minst. Skjønner ikke helt når vi skulle gjort det, jeg :/ (er vel bortskjemt etterhvert). Enig med deg - holder i massevis med ryddinga!! :-) Vaskehjelpa holder jo ikke bare på en halvtimes tid, heller, så det er da ikke _så_ fort gjort å ta vaskinga selv etter ryddinga. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Nå vet jeg ikke hva de andre har svar, skal lese tråden etterpå, men JA - det hadde vært pinlig og flaut å fortelle at jeg hadde vaskehjelp om jeg jobbet 50% og var frisk og rask! Det er ikke morsomt, men jeg liker ikke tanken på at andre skal borti mitt rot og min "møkk"! Det er bare såååå typisk Ola Dunk å si at man skal ta møkka si sjøl!! ;-) Men det gjelder tydeligvis bare i huset og for de tradisjonelle "kvinnesyslene". Det er null problemas å vaske bilden i vaskehall f eks. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Det er bare såååå typisk Ola Dunk å si at man skal ta møkka si sjøl!! ;-) Men det gjelder tydeligvis bare i huset og for de tradisjonelle "kvinnesyslene". Det er null problemas å vaske bilden i vaskehall f eks. Vasker bilen min sjøl også jeg. ) Og ja - _jeg_ synes det er i overkant av latskap å kjøpe seg vaskehjelp om man er frisk og rask og har 50% stilling. Men de aller, aller fleste andre syntes det var helt greit da, så jeg er tydeligvis utskuddet her. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Vasker bilen min sjøl også jeg. ) Og ja - _jeg_ synes det er i overkant av latskap å kjøpe seg vaskehjelp om man er frisk og rask og har 50% stilling. Men de aller, aller fleste andre syntes det var helt greit da, så jeg er tydeligvis utskuddet her. Når man synes det er kjedelig, og har råd til å ha vaskehjelp - så må da det være helt supert! Jeg vil, jeg òg! :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke jeg Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Ja, det er mer og mer vanlig har jeg skjønt. Det som er paradokset er at man leier inn hjelp til vask og selv drar på reningsstudio for å bruke kroppen. Ligger mye mosjon i moppen ;o)) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trollemor;o) Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Men det er veldig deilig å slippe med ryddinga - etter at vi har ryddet et par timer, kan vaskehjelpen ta over. Hadde vi skullet gjøre begge deler ville det tatt dobbelt så lang tid, minst. Skjønner ikke helt når vi skulle gjort det, jeg :/ (er vel bortskjemt etterhvert). Jeg skjønner ikke at det kan ta to timer å rydde huset jeg... Hvor mange kvaderat og hvor mye rot har dere da lissåm? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Vasker bilen min sjøl også jeg. ) Og ja - _jeg_ synes det er i overkant av latskap å kjøpe seg vaskehjelp om man er frisk og rask og har 50% stilling. Men de aller, aller fleste andre syntes det var helt greit da, så jeg er tydeligvis utskuddet her. Ville du syntes det var i overkant av latskap å betale en snekker eller en maler for å gjøre oppusiingsarbeid hjemme hos den som jobber 50% og er frisk og rask? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
candyqueen_83 Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Ville du syntes det var i overkant av latskap å betale en snekker eller en maler for å gjøre oppusiingsarbeid hjemme hos den som jobber 50% og er frisk og rask? Da betaler man kanskje fordi man ikke er så nevenyttig selv? Å vaske i huset burde de fleste klare. Trengs ingen oppskrift på det. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. Wallace Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Vasker bilen min sjøl også jeg. ) Og ja - _jeg_ synes det er i overkant av latskap å kjøpe seg vaskehjelp om man er frisk og rask og har 50% stilling. Men de aller, aller fleste andre syntes det var helt greit da, så jeg er tydeligvis utskuddet her. Jeg synes det er så rart at vi gladelig betaler folk for å passe ungene våre i stedet for å gjøre det selv, samtidig som vi synes det er en skam å betale andre for å vaske huset vårt i stedet for å gjøre det selv. Hvorfor er det verre å sette ut gulvvask enn å sette ut barnepass, tro? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest togli Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hvorfor skulle det være flaut å ha vaskehjelp?? Jeg synes igrunnen man bør få slutt på avlegse holdninger Vi har ikke vaskehjelp, men det er fordi vasking er terapi for meg Når jeg vasker huset får tankene tid til å vandre. Dessuten forbrenner jeg nok noen kalorier på veien ;-) Hadde jeg hata å vaske, samt tatt meg råd til det, så hvorfor ikke! Drit nå endelig i hva eventuelt andre måtte si. De er uansett bare misunnelige ;-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Ville du syntes det var i overkant av latskap å betale en snekker eller en maler for å gjøre oppusiingsarbeid hjemme hos den som jobber 50% og er frisk og rask? Ikke alle kan svinge hammer og sag, men jeg tør påstå at alle klarer å støvsuge eller bruke ei vaskefille.... Kjære meg, selv om jeg ikke deler de flestes syn her så er det da ingen grunn til å fly i strupen på meg. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Jeg skjønner ikke at det kan ta to timer å rydde huset jeg... Hvor mange kvaderat og hvor mye rot har dere da lissåm? Har ganske stort hus - og ganske mye rot, ja! Kunne fint brukt mer enn to timer, det er ikke på langt nær perfekt ryddig når vi forlater huset for vaskehjelpen. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.