Snikkersen Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 I vår familie er det flere som har stripete klær, der den ene fargen er hvit. Hvordan vaskes disse? Altså: sammen med den mørke eller den lyse fargen? Eller alene? Vil jo ikke at de hvite stripene skal bli grå..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Alt som har snev av hvitt på seg, vaskes som hvitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Alt som har snev av hvitt på seg, vaskes som hvitt. Ja, men hva med det tøyet som er helt hvitt da? Kan jeg vaske det sammen med den genseren som er rød og hvit? Blir veldig mye jobb hvis alt det stripete må vbaskes helt alene..... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hehe,- ja der er en av hverdagslivets store dilemmaer... Jeg ender ofte opp med å vaske det med lyse olabukser etc. Sånn nesten-hvitt... Men ViViola har sikkert rett i at det kan tas sammen med det helt hvite :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Ja, men hva med det tøyet som er helt hvitt da? Kan jeg vaske det sammen med den genseren som er rød og hvit? Blir veldig mye jobb hvis alt det stripete må vbaskes helt alene..... Klær som har farge + hvitt i seg, farger ikke. Hvis en hvit- og svartstripete genser farget, så ville jo ikke de hvite stripene forbli hvite, selv om du vasket genseren alene. :-) Du kan trygt vaske alt som har hvitt i seg sammen, også om det er heeeelt hvitt eller litt hvitt. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Jeg ville vasket plaggene mer eller mindre alene første gangen, og siden sammen med hvitt. Barnas klær med hvite felter er jeg ikke så nøye med - barna er små ennå. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snikkersen Skrevet 29. april 2008 Forfatter Del Skrevet 29. april 2008 Da har jeg fått svar tror jeg, og jeg hiver det opp i det vite. Selv om det skjærer litt i hjertet å putte det fargede oppi der.....men jeg stoler på dere! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Da har jeg fått svar tror jeg, og jeg hiver det opp i det vite. Selv om det skjærer litt i hjertet å putte det fargede oppi der.....men jeg stoler på dere! Stol på meg, Snikkersen, dette gjør jeg flere ganger i uka - hver uke - hele året. :-) 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 De stripete plaggene ender sammen med de lyse plaggene. (Ikke hvitt, og ikke mørkt) Dersom det er veldig klare farger i stripene blir de ofte vasket alene den første gangen. Det er viktig å sjekke hvor varmt du skal vaske disse plaggene. Dersom det står 60 grader, så bør du vaske det på 60 grader. Du risikerer at de farger dersom de vaskes på 40 grader. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Alt som har snev av hvitt på seg, vaskes som hvitt. Om du gjør det blir gjerne hvitvasken litt gråere. Så jeg vasker det med lyse klær. Mener 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ViViola Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Om du gjør det blir gjerne hvitvasken litt gråere. Så jeg vasker det med lyse klær. Mener Hm, så rart at vi har ulik erfaring - jeg vasker alltid det som har snev av hvitt sammen med andre hvite ting (som da holder samme vasketemp, naturligvis), og hvitt er fortsatt helt hvitt her. Merkelig... Kan det ha noe å gjøre med vaskemiddel, tro? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Speak Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Hm, så rart at vi har ulik erfaring - jeg vasker alltid det som har snev av hvitt sammen med andre hvite ting (som da holder samme vasketemp, naturligvis), og hvitt er fortsatt helt hvitt her. Merkelig... Kan det ha noe å gjøre med vaskemiddel, tro? Kan også hende at jeg er litt fanatisk når det gjelder hvite klær som får en svak gråtone.... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mammamiaaa Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Er det dårlig kvalitet på fargen kan dette lett smitte over på de andre stripene, men stort sett skal kvaliteten på fargen være fargeekte slik at det ikke smitter over. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest vaskemor Skrevet 29. april 2008 Del Skrevet 29. april 2008 Jeg vasker det med hvitt, men tar oppi litt color-pulver også. innbiller meg at det hjelper på fargen, mens hvitt pulver gir hvitere vask. Synes det virker bra, jeg... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.