Gå til innhold

konfirmasjon til helgen.

Anbefalte innlegg

Gjest D*lilith
Skrevet

Til helgen skal vi ha konfirmasjon her,og svarsfristen har gått ut.

Så ringer den ene tanta til ungene,som meldte avbud fordi hun var så dårlig..."Hadde det vært i dag,så hadde jeg sikkert svart ja" sa hun,jeg ble litt paff.

Hvis de virkelig ville komme,kunne jo jeg bare ha ringt koltbord dama og bestillt ekstra mat.

Men hva er riktig?

De hadde jo en svarsfrist,og hun er så ustabil,så på fredag kan hun være dårlig igjen.

Men jeg fikk en "ekkel følelse",tanker rundt dette?

Skrevet

Kan du ikke bare spørre henne om ho vil komme da? Du trenger sikkert ikke bestille ekstra mat uansett. Det er oftest rikelig på slike koldtbord.

Gjest pellarguri
Skrevet

Jeg kjenner ingen som ville ha ringt koltbordama og bestilt ekstra mat..... I en slik situasjon.. Da hadde jeg virkelig begynt å lure.

Tror rett og slett hun gjerne vil komme, men ikke tør å si det rett ut. Ring og be henne komme, tror hun vil sette stor pris på det.

Jeg har hatt flere selskaper her, hvor folk av en eller annen grunn ikke kan si hverken ja elelr nei, men må se an dagsformen. Helsen rår vi jo ikke med alltid. Dette medfører sjelden problemer, det er alltid mat nok

Lykke til med konformaten og selskapet

Gjest pellarguri
Skrevet

Jeg kjenner ingen som ville ha ringt koltbordama og bestilt ekstra mat..... I en slik situasjon.. Da hadde jeg virkelig begynt å lure.

Tror rett og slett hun gjerne vil komme, men ikke tør å si det rett ut. Ring og be henne komme, tror hun vil sette stor pris på det.

Jeg har hatt flere selskaper her, hvor folk av en eller annen grunn ikke kan si hverken ja elelr nei, men må se an dagsformen. Helsen rår vi jo ikke med alltid. Dette medfører sjelden problemer, det er alltid mat nok

hehe.... det skulle stå..

lykke til med konfirmanten og selskapet

Gjest pellarguri
Skrevet

I dag tror jeg ikke jeg burde ha svart noen her inne, jeg leser og tolker verre enn verst....

Så jo nå at du skrev at DU kunne ringe og bestille mer mat.... Jeg leste iste at du mente tanta di bare kunne ringe å bestille mer mat hvis hun ville komme..

Vel, det forklarer jo mye... mener forstatt hun ikke tør å si rett ut at hun vil komme....

Hilsen et surrehue som har en dårlig dag

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg hadde garantert sagt at det var bare å komme, at det var helt i orden. Blir sikkert rikelig med mat med det du allerede har bestilt likevel.

Gjest D*lilith
Skrevet

Kan du ikke bare spørre henne om ho vil komme da? Du trenger sikkert ikke bestille ekstra mat uansett. Det er oftest rikelig på slike koldtbord.

Ja det holder sikkert til dem også,men de er fire stykk da.

Kanskje jeg skal be henne komme da.

Gjest D*lilith
Skrevet

Jeg hadde garantert sagt at det var bare å komme, at det var helt i orden. Blir sikkert rikelig med mat med det du allerede har bestilt likevel.

Mulig det,får se hva jeg gjør.

Gjest D*lilith
Skrevet

Tusen takk for det : )

Skrevet

Om de er fire så bør du sikkert bestille ekstra. Men de fleste catering-firmaer sier at slik etterbestilling er greit.

Gjest D*lilith
Skrevet

Om de er fire så bør du sikkert bestille ekstra. Men de fleste catering-firmaer sier at slik etterbestilling er greit.

Ok,får prøve å fikse det her jeg da : )

Skrevet

Hva med de tre andre, de kommer vel uansett? Da er det ikke mye den fjerde spiser om det er mat det går på. Om du har bordkort, så bør de kunne svare sånn bekreftende dagen før innen bordet pyntes. Det er mye som skal klaffe på en slik dag. Ønsker dere et fortryllende vær og en kjempefin dag!

Gjest Elextra
Skrevet

Til konfirmasjon dekker man jo gjerne et pent bord, og har kanskje bordkort, så det er greit å vite hvem og hvor mange som kommer.

Ellers enig at jeg hadde sagt det bare var å komme, men altså at vi gjerne ville ha beskjed litt på forhånd.

Gjest D*lilith
Skrevet

Hva med de tre andre, de kommer vel uansett? Da er det ikke mye den fjerde spiser om det er mat det går på. Om du har bordkort, så bør de kunne svare sånn bekreftende dagen før innen bordet pyntes. Det er mye som skal klaffe på en slik dag. Ønsker dere et fortryllende vær og en kjempefin dag!

Tusen takk : )

Nei kommer ikke hun,kommer ingen av de andre heller,noe jeg syns er litt rart,vet enda ikke hva det blir til.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Til konfirmasjon dekker man jo gjerne et pent bord, og har kanskje bordkort, så det er greit å vite hvem og hvor mange som kommer.

Ellers enig at jeg hadde sagt det bare var å komme, men altså at vi gjerne ville ha beskjed litt på forhånd.

Jeg syns også det er greit med beskjed litt på forhånd, men hadde det vært snakk om en familie på fire som i denne settingen så hadde ikke jeg laget noe nummer av det, men sagt det var i orden. Skulle fint greid å skrive på fire bordkort og dekke til fire personer til. Men jeg har også forståelse for at det kanskje i enkelte tilfeller kan føre til praktiske problemer, selv om det "bare" gjelder fire stykker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...